Update: werken in en rond brussel vanuit Limburg

Icecoldkillahh

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 jul 2006
Waarderingsscore
1
Punten
38
Menskes, ik heb mogelijk een aanbieding om in Brussel te gaan werken. Moet elke dag van Waremme E40 naar Brussel. Zonder files betekent dat 50 min. Waarop zou ik moeten rekenen als ik van 8u30 tot 17u moet werken, inzake files? 1.5 heen en 1.5 terug? of is dat te optimistisch? Ik reken gemiddeld he, sneeuw of rampen niet meegerekend.

Zit met serieuse pro en cons dus en vooral de reistijd, zit me in de maag... nu reis ik minimaal en maximaal 2u per dag. Als ik naar Brussel zou gaan is dat minimaal 2u per dag, waarschijnlijk 3u en de eindtijd is zelfs onbepaald....

Zijn er mensen die mij een beetje een idee kunnen geven... thanks

Lid geworden
12 feb 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
hangt er ook een beetje van af waar in/rond bxl je precies moet zijn - centrum, noordrand = extra aanschuiven.

1,5u zal zo'n beetje de ondergrens zijn op de uren die je noemt, op de drukke dagen (dinsdag, donderdag) 's ochtends zal dat dikwijls naar 2u gaan (zeker als het regenachtig is). 's avonds is de spits iets gespreider.

Tijdens de vakanties juli-augustus is 1u misschien wel haalbaar.

Als je wat vroeger kan toekomen en vertrekken (pakweg 7u/7u30 - 16u) dan scheelt dat wel een heel stuk. Vooral 's morgens staat de e40 vanaf leuven potdicht om 8u.

Is anders trein vanaf Landen geen optie ? als je daar opstapt heb je zelfs zitplaats in de spits :)

Icecoldkillahh

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 jul 2006
Waarderingsscore
1
Punten
38
jah details zullen gaan beslissen over doen of niet denk ik... ik wil wel in bxl werken, maar dan tussen 7 en 4 ipv 9 en 5... dat leek me moeilijk in die job, dus daar moet ik in het finaal gesprek het heel concreet over hebben.

Lid geworden
19 feb 2007
Waarderingsscore
2
Punten
0
Ik ben ook net veranderd van klant, en ga nu ook met de auto vanuit Tremelo. Weliswaar niet tot Brussel, wel tot Zaventem.

Als ik 's morgens vroeg genoeg vertrek, doe ik er 35 a 40 minuten over, en kan vlot rijden op E314 en E40. Moet wel rond 6u30 op de E314 zijn in Holsbeek/Rotselaar, anders wordt het lastiger. In dat geval ga ik sowieso binnendoor, en is het 50 minuten rijden.

's Avonds neem ik nooit de E40/E314, of je nu om 15u30 of later vertrekt, de kans dat er file is is altijd groot (zeker op de E314). Het is in mijn geval binnendoor dan altijd sneller (ongeveer 50 min).

In jouw geval, als je uren niet flexibeler zijn, moet je rekening houden met lang in de auto zitten... want Brussel is nog wat erger... (de reden waarom ik met de trein ging toen ik ik Brussel werkte)

Lid geworden
11 mrt 2006
Waarderingsscore
1
Punten
0
met die uren die je daar vernoemt

ik vertrok indertijd omstreeks 6 uur in Geetbets, Bertem was ik best voorbij omstreeks 6.30 à max. 6.45 en dan was ik omstreeks 7.15 in de Pacheco.

's avonds vertrok ik steeds omstreeks 16 uur en dan was ik thuis omstreeks 17.30, dat is ondertussen al enkele jaren geleden. Ik rij nu met de trein (auto tot Tienen en vervolgens 30 minuten trein, altijd ongeveer 1 uur in totaal reistijd enkele rit in totaal).

Om omstreeks 9 uur ten laatste te beginnen zal je zeker niet later dan 7 uur moeten vertrekken en dan nog. Als ik pas na 8 uur vertrok, tja, dan was het al snel 10 uur of later zelfs. Brussel zelf komt dan immers volledig vast te zitten (toch de hoofdwegen).

Ik hoop dat de loonsverhoging voldoende is voor al het ongemak dat er zal bij komen en dan nog.

Icecoldkillahh

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 jul 2006
Waarderingsscore
1
Punten
38
kidcool;1765299 wrote:
Ik hoop dat de loonsverhoging voldoende is voor al het ongemak dat er zal bij komen en dan nog.

Dat valt te betwijfelen en zoals je zegt "en dan nog". In de ochtend maakt het me geen reet uit hoe laat ik moet opstaan. Maar savonds wil ik rond 6 u thuis zijn. Punt....Al geven ze me 1000 euro erboven op.... dus zal serieus moeten klappen...

Lid geworden
12 feb 2008
Waarderingsscore
1
Punten
0
Icecoldkillahh;1765301 wrote:
kidcool;1765299 wrote:

Dat valt te betwijfelen en zoals je zegt "en dan nog". In de ochtend maakt het me geen reet uit hoe laat ik moet opstaan. Maar savonds wil ik rond 6 u thuis zijn. Punt....Al geven ze me 1000 euro erboven op.... dus zal serieus moeten klappen...

'S ochtends kan ik je niet helpen want ik begin op de werven in brussel om 6u (5u vertrekken).

's avonds moet je om 15u30-16u vertrekken, ten laatste, dan zijn meestal de files nog niet te erg. Dan ben je normaal gezien rond 17u10 a 17u30 thuis.

Vertrek je om 17u, dan kan het zijn dat je om 20u nog niet thuis bent.

Ik rij dan wel R0 - E40 - E314, ik moet in Halen op en afrijden. Ervaring zegt dat de R0 - E40 beter zijn, want dan zit je al niet met miserie rond leuven. Soms rij ik ook de E40 af tot tienen of landen om dan zo via st truiden thuis te rijden. (als het rond leuven te erg is)

Lid geworden
11 mrt 2006
Waarderingsscore
1
Punten
0
Icecoldkillahh;1765301 wrote:
kidcool;1765299 wrote:

en je moet werken tot 17 uur zeg je, succes zou ik zeggen.

Was vandaag in Meise bij klant en had daarvoor al gezien dat heel de binnenring vast stond. Ik ben dus naar huis gereden Meise - Humbeek - Zemst - E19 - Brucargo - Steenokkerzeel - Sterrebeek - E40 en toen tot Diest: reistijd = ongeveer 1,5 uur.

Tommie1

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
15 apr 2011
Waarderingsscore
760
Punten
113
Waar moet je juist zijn in Brussel?

Als je nog eens naar het zuiden of echt het centrum moet, kijk dan maar eens naar de treinverbindingen....

Icecoldkillahh

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 jul 2006
Waarderingsscore
1
Punten
38
dat wisselt, elke dag ergens anders bij verschillende klanten...

Lid geworden
15 nov 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
Icecoldkillahh;1765581 wrote:
dat wisselt, elke dag ergens anders bij verschillende klanten...

Elke dag bij een andere klant? Dan zou ik het niet doen. Bij een klant waar je eenmalig komt (of hooguit enkele keren) kan je idd niet vroeg toekomen, en als je daar dan nog een afspraak hebt om 9u dan moet je al genoeg marge inbouwen etc... Pfff jij liever als ik.

Ik werk al 15 jaar in Brussel bij klanten, meetings om 9u bij een klant worden vermeden...

Ik droom vaak van een job vlak bij huis...:)

Lid geworden
27 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik zou het niet doen als ik jou was. Ik rij vanuit Limburg met de trein naar Brussel, en dat is - ondanks de veelvoorkomende 10 à 15 minuten vertraging en de occasionele afgeschafte trein - goed te doen. Met de trein rijden we echter over de Brusselse ring, en de wagens staan daar zowel 's morgens als 's avonds meer stil dan dat ze rijden. Idem rond het Leuvense richting Lummen, waar we met de trein onder de snelweg passeren. De trein is ook niet altijd ideaal, maar als we de snelweg kruisen ben ik toch vaak blij dat ik niet in de file zit.

Icecoldkillahh

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 jul 2006
Waarderingsscore
1
Punten
38
hewel, ben er waarschijnlijk wel uit dat ik het niet ga doen...

Maar vermits er hier veel IT ers zitten... waar kan ik op zoek naar een leuke IT job?(niet via domme jobsites) (liefst in Limburg, maar als ik vroeg in brussel mag beginnen is dat ook goed :D)

Kennen jullie bedrijven....

Lid geworden
19 feb 2007
Waarderingsscore
2
Punten
0
Misschien eerst eens zeggen wat je specialiteiten zijn en naar wat je juist op zoek bent?

Icecoldkillahh

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 jul 2006
Waarderingsscore
1
Punten
38
vervelend modje :p

functionele/technische analyse, projectleiding implementaties, pre sales consultant.... soort duivel doet al

Marburg

Zeer gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
13 mrt 2006
Waarderingsscore
415
Punten
83
Hebt ge minstens een diploma bachelor (A1) ?

3ss

Lid geworden
8 mrt 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
Zet uw cv op ictjob.be en ge krijgt dagelijks wel enkele telefoontjes.

Mijn cv staat daar op, niet zichtbaar aangezien ik niet beschikbaar ben. Aangezien onbeschikbaarheid was ingesteld tot 01/09/2012, moest ik dit aanpassen. Gedaan ergens begin augustus. Deed er een jaartje bij, maar door een of andere stomme logica, kwam m'n cv toch zichtbaar. Gevolg was een maand lang enkele telefoontjes per week of ik echt niet geïnteresseerd was en dat ze nu toch zo veel NAV-mensen zochten, zeker met mijn ervaring, blablabla.

Icecoldkillahh

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 jul 2006
Waarderingsscore
1
Punten
38
@marbs: uiteraard.

3ss, zal ik es doen.... ben gewoon op zoek naar wat anders. Huidige job is te veel chaos, te weinig structuur, en te weinig mogelijkheden

Lid geworden
19 feb 2007
Waarderingsscore
2
Punten
0
Zit je op linked-in? Ik krijg elke week verschillende aanbiedingen via die weg!

Bovenaan