• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Uitzetvoeg inslijpen oude chape op verdiep

Lid geworden
27 okt 2024
Waarderingsscore
0
Punten
1
Beste

Momenteel had ik een vloer in halfsteensverband liggen over het hele verdiep boven.
Hier ligt oude chape op potdallen. Geen uitzetvoegen, enkel houten planken in de deuropeningen.

De 2 slaapkamers normen eigenlijk 1 grote ruimte die gescheiden is door een ytongwand. De chape is hier NIET onderbroken.

Na 10jaar viel ons op dat de vloer een klikkend geluid maakte op sommige plaatsen. Een tegel stuk geslagen, en blijkt dat deze los zijn van de tegellijm.

Mogelijke oorzaken:
-Jong en onbezonnen vroeger slechte tegellijm gebruikt van de dhz zaak.
- Tegels volledig ingewassen tot tegen de muren.
- Geen uitzetvoegen ingeslepen in oude chape.
-...

Nu is mijn vraag wat een goede oplossing is om alsnog een deftige vloer te plaatsen zonder dat deze los komt uit de tegellijm.
- De bestaande scheuren opzoeken en hier de uitzetvoeg van maken?
- Kan de uitzetvoeg geslepen worden t.h.v. de ytongmuur zodat hier de voeglijn elastisch kan weggewerkt worden t.h.v. de plintnaad?

Of is het voldoende om met ontkoppelingsmatten en een s2 lijm te werken en enkel de deuropeningen in te slijpen?

P.s.:
De ruimten zijn 5m x 4m en 3m x 4m en hebben geen vloerverwarming.

Alvast bedankt voor het advies

Laatst bewerkt:
Ligt er vloerverwarming?

Misschien teveel trillingen

Misschien teveel trillingen
Zou het kunnen door het plaatsen van een gyproc plafond? Ik bedoel dan de gaten die geboord zijn voor het ijzeren frame aan op te hangen?

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Subject
Aangemaakt door
Laatste reactie
Comments
Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan