Yveske1985
Nieuw Lid
- Lid geworden
- 25 aug 2020
- Berichten
- 46
- Waarderingsscore
- 3
- Punten
- 8
Beste leden,
Wij hebben sinds enkele maanden problemen met een uitvallende verliesstroomschakelaar, wij hebben nooit problemen gehad maar sedert de dag van nieuwe nutsleidingen en dus nieuwe aansluiting hebben wij last van dit probleem. Onze Installatie bestaat over een 300ma met daarachter dus een 30mA die sindsdien altijd uitvalt, wij hebben na zoeken waar het probleem zou kunnen liggen gemerkt dat als wij 1 van de 2 industriele garagepoorten uit het stopcontact halen dat het probleem opgelost is, dus sedert nieuwe aansluiting kunnen wij blijkbaar onze beide poorten niet meer tegelijk gebruiken(Apart springt de diff niet en werkt het dus wel)
Wij hebben de installateur van deze poorten alles laten controleren maar zij vinden geen probleem, printplaat/decoder/kabel enz eens vervangen maar bleef zelfde probleem, dan hebben wij fluvius dit probleem gemeld maar na bezichtiging zeggen zij we verlies hebben op onze poorten en het probleem niet bij hun ligt en toeval is sinds die nieuwe aansluiting de diff uitvalt.
Dan hebben wij onze elektricien alles laten controleren, deze geeft door overbrugging alle kabels gecontroleerd enz enz maar hij vind ook geen probleem, enkel merken wij dus de poorten plots nie meer tegelijk kunnen gebruikt worden, er dus zogezegd een verlies is dat nu pas kenbaar is door de diff die uitspringt en deze voor de aansluiting 5 jaar geen problemen geeft gegeven of last hebben gehad van een verlies ofzo. wij hebben om ook een defecte diff deze vervangen om dit te kunnen uitsluiten, maar ook met een nieuwe diff blijft het probleem voordoen, dan geeft onze elektricien als laatste test eens onze elektriciteit op een stroomgroep aangesloten en werkt alles wel zoals het voordien werkte met de bovengronde oude aansluiting?
Ik heb dit nogmaals gemeld aan fluvius en zij antwoorden terug we verlies hebben, en door de werken en verbeteringen opt net het kan zijn dit verlies nu pas opduikt, maandag komt er een elektricien om alles uit te meten op verlies ondanks de overbruggingen we niks gevonden hebben daarvoor, maar is het enigste dat we nog kunnen laten doen als er al dan niet verlies ergens is we het vinden of kunnen aantonen geen verlies bij ons is
nu is men vraag of iemand met kennis hiervan enig vermoeden geeft waaraan dit kan liggen, ligt het aan de aansluiting omdat het op stroomgroep wel werkt zoals voordien? Of is er wel degelijk een verlies dat 5jaar nooit problemen geeft gegeven met de poorten en nu wel de diff doet uitspringen door de werken aan straat?
Ik moet er wel bijzeggen dat de aansluiting niet vlekkeloos gebeurd is, de nutsleiding in straat stopte enkele meters te vroeg voor onze wachtbuis ondanks wij dit gemeld hebben direct toen de gleuf nog open lag gingen ze dit oplossen en hoefden we ons geen zorgen te maken, dan later bij de dag van aansluiting zei de aansluiter me dat onze kabel gewoon verlengd gaat worden ipv de nutsleiding hij dit ook nog nie veel meegemaakt geeft en we geluk hadden geen zware elektriciteit nodig hebben of he niet ging gaan zo. onze aansluiting is normaal 30 tal meter maag bedraagt deze kabel nu 48meter door de fout dus de nutsleiding te vroeg in straat gestopt was. ligt daar het probleem misschien ondanks deze fluvius ontkent kan aan liggen toch is het geen standaard aansluiting voor de deur? Ook was de kabel al op lengte en blijkbaar nipt volgens diezelfde aansluiter, hebben ze hem uitgerokken of weet ik veel met minigraver aan te trekken omdat het erop aankwam?
hopend iemand een vermoeden geeft waaraan het kan liggen, maandag zullen wij normaal kunnen uitsluiten er nu wel of geen verlies ergens aanwezig is maar na eerste testen met overbruggingen vinden wij niks van verlies na alles uit te sluiten stapsgewijs en blijft mijn vermoeden er toch iets aan de aansluiting mis is, vooral omdat het op stroomgroep wel werkt en voor deze werken van fluvius alles 5jaar lang goed gewerkt geeft met de poorten enz
ik wil er wel bij vermelden de meter al enkele maanden daarvoor was vernieuwd, dus niet tegelijk met de aansluiting, daarom wij ook niet vermoeden er problemen zijn met de meter aangezien het probleem pas dag van nieuwe aansluiting voordoet
Wij hebben sinds enkele maanden problemen met een uitvallende verliesstroomschakelaar, wij hebben nooit problemen gehad maar sedert de dag van nieuwe nutsleidingen en dus nieuwe aansluiting hebben wij last van dit probleem. Onze Installatie bestaat over een 300ma met daarachter dus een 30mA die sindsdien altijd uitvalt, wij hebben na zoeken waar het probleem zou kunnen liggen gemerkt dat als wij 1 van de 2 industriele garagepoorten uit het stopcontact halen dat het probleem opgelost is, dus sedert nieuwe aansluiting kunnen wij blijkbaar onze beide poorten niet meer tegelijk gebruiken(Apart springt de diff niet en werkt het dus wel)
Wij hebben de installateur van deze poorten alles laten controleren maar zij vinden geen probleem, printplaat/decoder/kabel enz eens vervangen maar bleef zelfde probleem, dan hebben wij fluvius dit probleem gemeld maar na bezichtiging zeggen zij we verlies hebben op onze poorten en het probleem niet bij hun ligt en toeval is sinds die nieuwe aansluiting de diff uitvalt.
Dan hebben wij onze elektricien alles laten controleren, deze geeft door overbrugging alle kabels gecontroleerd enz enz maar hij vind ook geen probleem, enkel merken wij dus de poorten plots nie meer tegelijk kunnen gebruikt worden, er dus zogezegd een verlies is dat nu pas kenbaar is door de diff die uitspringt en deze voor de aansluiting 5 jaar geen problemen geeft gegeven of last hebben gehad van een verlies ofzo. wij hebben om ook een defecte diff deze vervangen om dit te kunnen uitsluiten, maar ook met een nieuwe diff blijft het probleem voordoen, dan geeft onze elektricien als laatste test eens onze elektriciteit op een stroomgroep aangesloten en werkt alles wel zoals het voordien werkte met de bovengronde oude aansluiting?
Ik heb dit nogmaals gemeld aan fluvius en zij antwoorden terug we verlies hebben, en door de werken en verbeteringen opt net het kan zijn dit verlies nu pas opduikt, maandag komt er een elektricien om alles uit te meten op verlies ondanks de overbruggingen we niks gevonden hebben daarvoor, maar is het enigste dat we nog kunnen laten doen als er al dan niet verlies ergens is we het vinden of kunnen aantonen geen verlies bij ons is
nu is men vraag of iemand met kennis hiervan enig vermoeden geeft waaraan dit kan liggen, ligt het aan de aansluiting omdat het op stroomgroep wel werkt zoals voordien? Of is er wel degelijk een verlies dat 5jaar nooit problemen geeft gegeven met de poorten en nu wel de diff doet uitspringen door de werken aan straat?
Ik moet er wel bijzeggen dat de aansluiting niet vlekkeloos gebeurd is, de nutsleiding in straat stopte enkele meters te vroeg voor onze wachtbuis ondanks wij dit gemeld hebben direct toen de gleuf nog open lag gingen ze dit oplossen en hoefden we ons geen zorgen te maken, dan later bij de dag van aansluiting zei de aansluiter me dat onze kabel gewoon verlengd gaat worden ipv de nutsleiding hij dit ook nog nie veel meegemaakt geeft en we geluk hadden geen zware elektriciteit nodig hebben of he niet ging gaan zo. onze aansluiting is normaal 30 tal meter maag bedraagt deze kabel nu 48meter door de fout dus de nutsleiding te vroeg in straat gestopt was. ligt daar het probleem misschien ondanks deze fluvius ontkent kan aan liggen toch is het geen standaard aansluiting voor de deur? Ook was de kabel al op lengte en blijkbaar nipt volgens diezelfde aansluiter, hebben ze hem uitgerokken of weet ik veel met minigraver aan te trekken omdat het erop aankwam?
hopend iemand een vermoeden geeft waaraan het kan liggen, maandag zullen wij normaal kunnen uitsluiten er nu wel of geen verlies ergens aanwezig is maar na eerste testen met overbruggingen vinden wij niks van verlies na alles uit te sluiten stapsgewijs en blijft mijn vermoeden er toch iets aan de aansluiting mis is, vooral omdat het op stroomgroep wel werkt en voor deze werken van fluvius alles 5jaar lang goed gewerkt geeft met de poorten enz
ik wil er wel bij vermelden de meter al enkele maanden daarvoor was vernieuwd, dus niet tegelijk met de aansluiting, daarom wij ook niet vermoeden er problemen zijn met de meter aangezien het probleem pas dag van nieuwe aansluiting voordoet