• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Uitsparing dampkap

jan88

Nieuw Lid
Lid geworden
13 feb 2015
Berichten
61
Waarderingsscore
0
Punten
6
Ik ben van plan een nieuwe dampkap te plaatsen.
Dit omdat mijn huidige dampkap te veel lawaai maakt naar ons goesting.
De huidige dampkap steekt in een mdf zuil. Er is momenteel een uitsparing van 870 x 476 mm.
De nieuwe dampkap gaat net iets kleiner zijn en vraagt volgende uitsparing : 845 x 485 mm.
Hierdoor gaat erna plaatsing van de nieuwe dampkap aan weerszijde een opening ongeveer 1 cm ontstaan.
Hoe zou ik deze openingen het best wegwerken?
Ik zie het niet meteen zitten om de hele MDF zuil te vervangen.
Alvast bedankt voor de tips!
Mvg 
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.697
Punten
113
Latjes langs boven erop zetten en dan opening vullen, dat kan met stukje MDF zijn, daarna mooi vullen met een "filler" voor mdf.
Opschuren en terug schilderen.
 

SanderR

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 jun 2019
Berichten
1.034
Waarderingsscore
513
Punten
113
In het kanaal een lat monteren (bruin), vast vijzen door de omkasting heen (rood) en dan een opvul lat (groen) vast vijzen op de lat (bruin). Lat en bestaande gat wat schuin aankanten, dichtsmeren met plamuur / glad schuren, klaar :) Als het nieuwe latje (groen) te smal is om gemakkelijk te werken, dan het gat eerst wat groter maken om dan een bredere lat te kunnen plaatsen om het gat terug kleiner te maken.

dampkap_4.jpg
 

Bijlagen

  • dampkap.jpg
    dampkap.jpg
    10,9 KB · Weergaven: 0

Nu7s

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 aug 2011
Berichten
8.396
Waarderingsscore
354
Punten
83
Je moet toch niet de hele zuil vervangen maar enkel de onderste plaat? 
 

jan 007

Zeer Actief lid
Lid geworden
16 nov 2018
Berichten
3.025
Waarderingsscore
16
Punten
38
plaat maken die even groot is als de huidige zuil

daar een opening in maken met de afmeting van de nieuwe dampkap 

nieuwe plaat onderaan de zuil bevestigen en daarop de nieuwe dampkap monteren

 
 

tuurruysschaert

Actief Lid
Lid geworden
7 okt 2018
Berichten
670
Waarderingsscore
54
Punten
28
De naad goed opspuiten met pu schuim en als het droog is er een klein laagje uitsnijden en dan opvullen met 2k polyesterplamur en dan nog eens schuren.
 

jan88

Nieuw Lid
Lid geworden
13 feb 2015
Berichten
61
Waarderingsscore
0
Punten
6
Bedankt voor tips. Misschien dat ik tijdens de uitvoering van de klus opnieuw jullie deskundige mening komen vragen.

Alast bedankt

mvg
 

Caroto

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 okt 2019
Berichten
3.668
Waarderingsscore
1.827
Punten
113
Ik zou het ook opvullen, plamuren, schuren en verven.

Maar een andere optie zou zijn om een inox kader te laten maken die net 1 cm wijder is dan je nieuwe dampkap. Zoals een schilderij kader zonder inleg. Dit kan je dan gewoon mee vastmonteren en dan heb je geen schuur of schilderwerk.
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan