Hallo
Ik ben een nieuw lid in dit forum en heb mij aangesloten omdat ik volgende verbouwingsplannen heb:
- uitgraven van de huidige oprit van +- 95 m²
- heraanleg van de oprit in keramische tegels 60*60
- huidige carport wordt langs achter in houtwerk afgesloten: binnen in houtwerk (OSB) + buiten in Thermowoodlatjes + afwerking dak met alu profiel en verdicht in EPDM.
- sectionale poort vooraan als begin van de nieuwe garage
Ik kreeg al verschillende offertes, maar die zijn niet altijd even duidelijk en ook niet altijd even gedetailleerd. Soms wordt gewoon een prijs vermeld zonder meer uitleg.
Hieronder detail van de offerte die mij het meest aanspreekt, omdat het vrij transparant lijkt. Prijzen zijn telkens excl. BTW:
* plaatsen van tegels in zandbed (incl. chappenet & stabilisé): € 50,00/m²
* Opspuiten van zetvoegen: € 6,00/LM
* Tegeldeksel (60*60*8): € 121,89/stuk
* Tegeldeksel (30*30*8): € 59,24/stuk
* Plaatsen van tegeldeksels in regie: € 38,00/uur * 3 uren
* Container 12m³: € 250,00 per container
* Magere beton ('kiftbeton') 12 mpa/28 dagen betongranulaat 20mm: € 74,00/m³ * 95 m²
* Uitgraven tot 30 mm diepte ==> eigen werk
* omvorming carport tot afgesloten garage: € 4.926,64
De grootste kostprijs bevind zich in het plaatsen van de tegels, de magere beton & de omvorming tot garage (houtwerk). Ik vraag mij af of deze kostprijs van respectievelijk € 50,00/m² & € 74,00/m³ & het houtwerk normale marktconforme prijzen zijn.
Kunnen jullie hierover jullie zienswijze, op basis van ervaring en/of op basis van ondervinding, meedelen aub?
De werken zijn gepland halverwege augustus 2019. Ik zou graag een dezer dagen de knoop doorhakken.
Alvast bedankt allen.
Vriendelijke groetjes,
PKF
Ik ben een nieuw lid in dit forum en heb mij aangesloten omdat ik volgende verbouwingsplannen heb:
- uitgraven van de huidige oprit van +- 95 m²
- heraanleg van de oprit in keramische tegels 60*60
- huidige carport wordt langs achter in houtwerk afgesloten: binnen in houtwerk (OSB) + buiten in Thermowoodlatjes + afwerking dak met alu profiel en verdicht in EPDM.
- sectionale poort vooraan als begin van de nieuwe garage
Ik kreeg al verschillende offertes, maar die zijn niet altijd even duidelijk en ook niet altijd even gedetailleerd. Soms wordt gewoon een prijs vermeld zonder meer uitleg.
Hieronder detail van de offerte die mij het meest aanspreekt, omdat het vrij transparant lijkt. Prijzen zijn telkens excl. BTW:
* plaatsen van tegels in zandbed (incl. chappenet & stabilisé): € 50,00/m²
* Opspuiten van zetvoegen: € 6,00/LM
* Tegeldeksel (60*60*8): € 121,89/stuk
* Tegeldeksel (30*30*8): € 59,24/stuk
* Plaatsen van tegeldeksels in regie: € 38,00/uur * 3 uren
* Container 12m³: € 250,00 per container
* Magere beton ('kiftbeton') 12 mpa/28 dagen betongranulaat 20mm: € 74,00/m³ * 95 m²
* Uitgraven tot 30 mm diepte ==> eigen werk
* omvorming carport tot afgesloten garage: € 4.926,64
De grootste kostprijs bevind zich in het plaatsen van de tegels, de magere beton & de omvorming tot garage (houtwerk). Ik vraag mij af of deze kostprijs van respectievelijk € 50,00/m² & € 74,00/m³ & het houtwerk normale marktconforme prijzen zijn.
Kunnen jullie hierover jullie zienswijze, op basis van ervaring en/of op basis van ondervinding, meedelen aub?
De werken zijn gepland halverwege augustus 2019. Ik zou graag een dezer dagen de knoop doorhakken.
Alvast bedankt allen.
Vriendelijke groetjes,
PKF