• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

uitdroging haagbeuk?

MattiV

Zeer Actief lid
Lid geworden
22 jun 2022
Berichten
254
Waarderingsscore
211
Punten
43
Hey

ik had graag wat info/ advies over de haagbeuk.

Eerder dit jaar (begin maart) heb ik langs de omheining een haagbeuk (Carpinus Betulus, 100/125) geplant.
In het begin deed deze het heel goed, begon goed te schieten.
Helaas begint deze nu meer en meer te verdorren. Ik vermoed door de warme dagen, veel zon, veel wind en weinig regen dat dit de oorzaak is?
De haag staat zo goed als de hele dag in de zon, maar ook redelijk in de wind.
De haag krijgt nu regelmatig water (iets wat ik bij de eerste warme, droge periode te laat heb gedaan).
De haag krijgt nog altijd nieuwe uitschieters en maakt nog altijd nieuwe bladeren aan, maar ook deze zien erg af.

Zijn er bepaalde zaken die ik kan doen om de haag zo goed mogelijk te beschermen?
En wat als het de komende maanden ook erg warm en droog blijft?
 

Bijlagen

  • IMG_6562 (2).jpeg
    IMG_6562 (2).jpeg
    426,5 KB · Weergaven: 52
  • IMG_6563 (2).jpeg
    IMG_6563 (2).jpeg
    377,9 KB · Weergaven: 51
  • IMG_6566 (2).jpeg
    IMG_6566 (2).jpeg
    342,3 KB · Weergaven: 52

MattiV

Zeer Actief lid
Lid geworden
22 jun 2022
Berichten
254
Waarderingsscore
211
Punten
43
Ja inderdaad, er komen nog wel nieuwe scheuten tevoorschijn, ik geef ze zeker nog niet op.
 

fido

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
15 jun 2006
Berichten
3.625
Waarderingsscore
899
Punten
113
Komt wel weer blad op.
Heb je ze nu ook ingekort zoals Luk heeft gezegd?
 

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Berichten
12.110
Waarderingsscore
2.340
Punten
113
aan krabben en als er nog groen onder de schors zit kan het goedkomen, anders is het kapot.
en ook dat is nog giswerk... Hier is een tijdje geleden iemand aan mijn druivenlaar komen krabben en die wou "de stok" al uit de grond trekken, want hij was dood... Als die persoon nog eens op mijnen hof komt, mag hij eens kijken zwaar die gegroeid is ...
Bij druiven zou ik dat ook niet doen, voor alles zijn er uitzonderingen :)
zeg dat tegen die krabber hé :)
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan