Graag even jullie feedback mbt eendraadschema in bijlage. Betreft installatie die in 2017 werd geplaatst door een electricien en die ik nu zou willen uitbereiden.
Er werden reeds uitbreidingen in het verleden uitgevoerd die reeds apart gekeurd werden:
Ik heb hierover enkele specifieke vragen:
Louter ter info, wat betreft deze magneetschakelaar, dit is een Schneider Acti9 iCT contactor - 3 polen - 3 NO - 40 A - 220..240 V AC (ref. A9C20843). Deze onderbreekt 2 fasen van de 3 fase aansluiting. In 99% van de tijd wens ik immers monofase te laden om pieken te vermijden (cap. Tarief) én het laat mij toe om perfect te sturen op de zonne-productie. Als ik toch gehaast ben, kan ik eenvoudig het magneetcontact activeren en 3-fasen laden. De lader zelf laat niet toe om 1/3 fasen te switchen. Dit werkt perfect. Ik ben op de hoogte dat deze omschakeling niet mag gebeuren tijdens het laden owv mogelijke schade aan de auto, ik heb hierover voldoende gelezen. Dit is zodanig geprogrammeerd dat het niet mogelijk is om om te schakelen tijdens het laden.
Bedankt
Er werden reeds uitbreidingen in het verleden uitgevoerd die reeds apart gekeurd werden:
- De zonnepanelen
- De twee laadpalen werden achteraf geplaatst
- Buiten stopcontacten aangebracht op bestaande kring F
- Een nieuwe kring AC geplaatst met stopcontacten in de voortuin
- Stopcontacten geplaatst op bestaande kring S
- Buitenverlichting geplaatst (kring B) op bestaande kring.
- Magneetschakelaar geplaatst op Kring U (sturing via Kring Y)
Ik heb hierover enkele specifieke vragen:
- Gezien er toch een aantal wijzigingen zijn heb ik het ganse oorspronkelijk schema overgenomen en de uitbreiding in kleur (groen) aangeduid. Is dat ok zo?
- Gegevens onderaan: Eigenaar woning, oorspronkelijke installateur en uitbreiding. Ik vermoed echter dat ik enkel de gegevens van mijzelf moet weergeven (als installateur). Eigenaar woning is niet meer nodig sinds het nieuw AREI. Is het ook nodig om de oorspronkelijke installateur te noteren?
- Ik heb ook meteen de nieuwe nodige aanvulling in het eendraadschema toegevoegd sinds het nieuwe AREI (brandklasse’s, extra info diff’s/automaten). Ok zo?
- Extra kring AC zal moeten voldoen aan de nieuwe AREI regels aangezien dit uitbreiding is na het nieuwe AREI, dus achter 30mA diff en max acht kringen. Dit lijkt mij correct zo.
- Heb ik de REM automaat correct getekend? Dit was reeds gekeurd, maar stond op een apart schema.
- Is de magneetschakelaar correct getekend? Ik was niet zeker welk symbool te gebruiken, maar is in feite toch een relais
Louter ter info, wat betreft deze magneetschakelaar, dit is een Schneider Acti9 iCT contactor - 3 polen - 3 NO - 40 A - 220..240 V AC (ref. A9C20843). Deze onderbreekt 2 fasen van de 3 fase aansluiting. In 99% van de tijd wens ik immers monofase te laden om pieken te vermijden (cap. Tarief) én het laat mij toe om perfect te sturen op de zonne-productie. Als ik toch gehaast ben, kan ik eenvoudig het magneetcontact activeren en 3-fasen laden. De lader zelf laat niet toe om 1/3 fasen te switchen. Dit werkt perfect. Ik ben op de hoogte dat deze omschakeling niet mag gebeuren tijdens het laden owv mogelijke schade aan de auto, ik heb hierover voldoende gelezen. Dit is zodanig geprogrammeerd dat het niet mogelijk is om om te schakelen tijdens het laden.
Bedankt
Bijlagen
Laatst bewerkt: