Uf waarde van schuiframen + verschil mono-duorail

Lid geworden
6 apr 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo,

1.) Is het mogelijk om de Uf-waarde van een schuifraam zelf te berekenen of moet dit opgevraagd worden bij de fabrikant ?

2.) Wie kan me duidelijk uitleggen wat het verschil tussen mono en duorail schuiframen zijn (liefst met link naar foto's of iets dergelijks)

GROETEN

Lid geworden
18 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
ECO-TECH wrote:
Hallo,

1.) Is het mogelijk om de Uf-waarde van een schuifraam zelf te berekenen of moet dit opgevraagd worden bij de fabrikant ?

2.) Wie kan me duidelijk uitleggen wat het verschil tussen mono en duorail schuiframen zijn (liefst met link naar foto's of iets dergelijks)

GROETEN

1) neen (denk ik toch) en ja

2) ieder schuifraam bestaat uit een vast kader aan de buitenkant. Bij een monorail zit het schuivend gedeelte nogmaals in een kader (hoe verschuif je immers het glas, hé) en zit het vast gedeelte in het eerste grote kader.

Bij een duorail heb je hetzelfde, maar zit ook het vaste gedeelte in een extra kader met dezelfde grootte als het schuivende deel - kader. Je hebt dus als het ware 3 kaders; monorail 2 kaders.

Bij duorail heb je ook de keuze om het vaste gedeel schuivend te maken, zodat beide delen schuiven; maar dat hoeft niet. Wil je dit vast dan zetten ze dit vast met een bout. Duo is dus duurder terwijl mono meer licht doorlaat (meer kader).

Kijk eens op de site van reynaers en download de schuifraam brochure. daar staan duidelijk de verschillen in met tekeningen.

Lid geworden
24 jul 2008
Waarderingsscore
0
Punten
16
Wij hebben ook een duo-rail schuifraam besteld bij Reynaers.

Lengte is 3m.

dat wil dus zeggen dat het schuifraam langs beide kanten op kan shuiven.

dus je hebt 2 gelijke delen.

foto's zijn te vinden op de site van Reynaers.

Meerprijs voor een duorail tov monorail was zo'n dikke 250 euro denk ik

Lid geworden
24 nov 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hey

Ivm Uf waarde:

Voor reynaers profiel CP 155-LS is de gemiddelde Uf waarde 3,7, dit is het beste isolerende schuifraam dat Reynaers in zijn gamma heeft

Inderdaad mono rail betekend 1 vast kader vb 300 cm x 250 cm (b x h)

en dan nog 1 kader van 150 cm x 250cm (b x h ) ongeveer hé past in het grote kader dus ietsje kleiner) dat het schuivende deel is

Het glas van het vaste deel zit in de grote kader

Durail is ook een groot kader van vb 300 x 250 en dan daarin een kleiner kader die het schuivende deel is 150 x 250 het vaste deel zit ook in zo een kader van 150 x 250

Het nadeel van durail als je maar 1 zijde van het raam steeds wenst te openen dat je meer profiel en minder glas zal hebben dan bij een monorail

Het voordeel is zoals leopard zegt je kan beide delen schuiven indien je wenst

groeten Eline

Lid geworden
18 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leopard1978 wrote:
dat wil dus zeggen dat het schuifraam langs beide kanten op kan shuiven.

niet noodzakelijk . Je kan een duorail hebben met een vast en een schuivend deel.

Lid geworden
29 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij hebben de monorail in onze bouw. Ik vond de duorail niet iets te veel profiel. De monorail lijkt iets minder zwaar en moderner (vind ik natuurlijk andere mensen kunnen daar weer iets anders van vinden). Als je wil, wil ik best wat foto's doormailen.

Groetjes

sam

Lid geworden
29 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij hebben de monorail in onze bouw. Ik vond de duorail niet iets te veel profiel. De monorail lijkt iets minder zwaar en moderner (vind ik natuurlijk andere mensen kunnen daar weer iets anders van vinden). Als je wil, wil ik best wat foto's doormailen.

Groetjes

sam

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan