• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

TV signaal via electriciteitsnet

Lid geworden
19 jun 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo.

Kent er iemand een systeem waardoor het mogelijk wordt om TV signalen via het electriciteisnet te versturen? Het is de bedoeling om een tweede tv in een andere kamer te installeren en daar het signaal via het electriciteitsnet te ontvangen. Draadloos werken geeft problemen met draadloze netwerken en microgolfovens.

Iemand enig idee?

te weinig info:

Welk soort TV signaal: analoog of digitaal?

Indien digitaal : bij welke aanbieder?

Indien analoog: vergeet het, in 2010 is het ermee gedaan.

Beschrijf dus even uw opstelling meer in detail.

Hi.

We zijn van plan om een abonnement op Telenet Digitale TV te nemen.

Een vriend heeft een draadloze oplossing van Marmitek aangeschaft maar is daar niet bijster tevreden over : zijn draadloos pc-netwerk en microgolf storen continu.

gibotrin wrote:
Hi.

Een vriend heeft een draadloze oplossing van Marmitek aangeschaft maar is daar niet bijster tevreden over : zijn draadloos pc-netwerk en microgolf storen continu.

beide draadloze netwerken op een ander channel vastzetten kan een oplossing bieden. Als de microgolf staart, moet je zorgen dat of je microgolf ergens anders kan staat, of je zender ergens anders kan staan...

ah ok,

Die marmitek heeft slechts een video ingang

De coax ingang kan je niet gebruiken omdat die enkel analoge signalen doorlaat. Dus in combinatie met Telenet digital kan je enkel via de video uitgang werken wat tevens de allerlaagste kwaliteit als gevolg geeft.

Via power over ethernet gaat dit niet. Het enige wat je daar wel kan doorsturen is bvb een mpeg stream al gaat dat enkel behoorlijk met de recentste 85mbps maximum versie (of sneller)

Helaas bied geen enkele set top box van telenet de mpeg stream door en dan nog moet je aan ontvangers zijde deze mpeg2 weer decoderen naar gewone video.

Wat storingen betreft, tja, wat wil je als het gros van die dingen in de 2Ghz band werken.

telenet is op dat gebied geen goede keus.

idd draadloos is een bitch

heb nog niks gezien dat echt werkte

ik weet op dit moment dat via het electriciteits net alleen zoiets bestaat voor geluid/muziek en nog niet voor tv

kan mis zijn, kheb de info ook maar van iemand anders

heb erachter gezocht voor het rotte draadloos (tot 3 bakskes toe geinstallerd) te vervangen

uiteindelijk ist gewoon nen coax kabel geworden

grtz

Olaf

Ik ben ook absoluut niet voor draadloze dingen maar als er eens iemand ontvangst problemen heeft.. een wok of fruitschaal met usb antenne is erg goedkoop en sterk in ontvangst: http://www.usbwifi.orcon.net.nz/

Zo simpel is het niet.

Het probleem van draadloze opstelling zijn de harmonischen die onstaan door

het bijkomend resoneren van dingen die in huis staan. kanalen wisselen om microgolf invloed te vermijden gaat niet met 100% zekerheid.

In 2010 is het effectief gedaan: alle analoge TV zenders stoppen en dan is het ofwel DVB-T, DVB-C of DVB-S ..als het over kwaliteit gaat het lijstje omdraaien of via internet (belgacomTV) wat ongeveer op het niveau van DVB-C zit.

Trouwens, het wordt helemaal prettig als de buren ook zo'n superbnsel wireless opstelling hebben die in de 2,4Ghz band werken.

Betere antenne dus ontvangst helpt net geen sikkepit.

Dat heb je nu eenmaal in publiek vrije frequentie banden, idem in 433Mhz en wat minder in 861 Mhz

Daffy Duck wrote:
In 2010 is het effectief gedaan: alle analoge TV zenders stoppen en dan is het ofwel DVB-T, DVB-C of DVB-S ..als het over kwaliteit gaat het lijstje omdraaien of via internet (belgacomTV) wat ongeveer op het niveau van DVB-C zit.

'k Heb het nog al gezegd hé... IK ben echt niet bereid om te betalen voor al die nutteloze "handige" functies die ze momenteel proberen aan onze strot in te rammen. Betere beeldkwaliteit... NOEGABALLEN ja, de minste storing zie je NIETS meer. Uitgesteld bekijken... net gemist... bijbetalen ja. En voor elk toestel een decoder nodig. Als je alle functies van je digicorder (wahaaw dat moet nogal een fantastisch ding zijn met zo'n naam) moet je bijbetalen. Dat zijn allemaal zaken die ze je er niet bij vertellen, of die alleen maar in de kleine lettertjes staan.

De zaken die ik af en toe eens op tv wil zien, daar heb ik ècht geen digitale tv met fenomenale geluids en beeldkwaliteit voor nodig hoor. En mis ik het en vergat ik de HD-recorder te programmeren, sja... pech gehad hé.

Overigens... de meerwaarde van digitale tv via de kabel is hier in Limburg (iN°Di) helemaal 0, en ik ben ook niet van zin om een belgacomlijn te laten bijtrekken om kwalitatief minderwaardig tv-beeld binnen te krijgen. Want zeg nu zelf: een telefoonkabel om tv over te kijken, daar geloof je zelf toch ook niet in hé.

Nee, echt! Bedankt! Voor zij die dezelfde mening toegedaan zijn... 'k stel voor dat we een actiecommitee oprichten ;-)

EDIT:

Ohja... nog iets vergeten: en in tijden dat ze alles maar compacter en meer geintegreerd maken moet je nog zo'n stomme kast, met extra afstandsbediening gaan bijpoten... vooruitgang noemen ze dat dan!

gibotrin wrote:
Hi.

Er bestaan systemen om Lan (tcp-ip) over het elektriciteitsnet te sturen. Dus Belgacom TV (dat IPTV is) kun je daarover transporteren. Met Telenet kan dat niet, want dat is geen IPTV.

Ik meen dat het systeem Powernet of zo noemt.

lennie wrote:
Daffy Duck wrote:

'k Heb het nog al gezegd hé... IK ben echt niet bereid om te betalen voor al die nutteloze "handige" functies die ze momenteel proberen aan onze strot in te rammen. Betere beeldkwaliteit... NOEGABALLEN ja, de minste storing zie je NIETS meer. Uitgesteld bekijken... net gemist... bijbetalen ja. En voor elk toestel een decoder nodig. Als je alle functies van je digicorder (wahaaw dat moet nogal een fantastisch ding zijn met zo'n naam) moet je bijbetalen. Dat zijn allemaal zaken die ze je er niet bij vertellen, of die alleen maar in de kleine lettertjes staan.

De zaken die ik af en toe eens op tv wil zien, daar heb ik ècht geen digitale tv met fenomenale geluids en beeldkwaliteit voor nodig hoor. En mis ik het en vergat ik de HD-recorder te programmeren, sja... pech gehad hé.

Overigens... de meerwaarde van digitale tv via de kabel is hier in Limburg (iN°Di) helemaal 0, en ik ben ook niet van zin om een belgacomlijn te laten bijtrekken om kwalitatief minderwaardig tv-beeld binnen te krijgen. Want zeg nu zelf: een telefoonkabel om tv over te kijken, daar geloof je zelf toch ook niet in hé.

Nee, echt! Bedankt! Voor zij die dezelfde mening toegedaan zijn... 'k stel voor dat we een actiecommitee oprichten ;-)

EDIT:

Ohja... nog iets vergeten: en in tijden dat ze alles maar compacter en meer geintegreerd maken moet je nog zo'n stomme kast, met extra afstandsbediening gaan bijpoten... vooruitgang noemen ze dat dan!

Dat is inderdaad het geval met digitale tv over de kabel. De "grote" zenders komen in een behoorlijke kwaliteit binnen, maar de National Geographics, Discovery.... en zo meer worden er in een veel lagere kwaliteit op gezet dan we van analoog gewoon zijn. Dat wordt gedaan omdat de capaciteit van de kabel niet toereikend is. En als je buurman een stoot uitsteekt op zijn aansluiting, heb jij slecht beeld.

Bij Belgacom TV komt elk signaal rechtstreeks in je huiskamer, speciaal voor jou geleverd, in de beste kwaliteit.

Misschien dat Telenet Digitale TV op het ogenblik (en alleen voorlopig) iets sterker staat qua interactiviteit, ze zullen steeds moeten onderdoen voor Belgacom TV qua kwaliteit en aanbod. Telenet staat nu ook aan het toppunt van het aantal zenders dat het ooit zal kunnen brengen (een stuk lager dan Belgacom TV) en Belgacom staat op dit moment met bij de 200 mogelijk te krijgen zenders (boeketten inbegrepen) maar aan de het prille begin van wat mogelijk zal worden.

"Net gemist", ge neemt het of ge neemt het niet. Die 5€ worden gevraagd door VRT. VTM biedt ook programma's een week lang aan tegen 0,5€ à 1€ de beest. Videokes huren, ge doet het of ge doet het niet (ik heb geen video of dvd thuis, dus ik ben nooit naar de videotheek geweest - maar nu heb ik wel een videotheek aan huis voor als het regent)

Ik ben zeer tevreden van mijn Belgacom-TV-aansluiting (ten eerste al een stuk goedkoper dan die ruistv uit Mechelen, ten tweede eindelijk sublieme beeld en geluidskwaliteit). Amaai toen mijn kabel nog niet was afgesloten en ik eens zapte tussen kabel en Belgacom TV, dat was echt goed zichtbaar en hoorbaar. :!:

Voor diegenen die zeggen dat ik niet veel meer kan surfen: als mijn tv speelt, heb ik nog 4 Mbps bandbreedte over. Vettige filmpkes downloaden doe ik toch niet. :twisted:

Kom bij mij eens kijken wat je allemaal door die 2 onnozele koperdraadjes kan geduwd krijgen.

Belgacom kan echter niet tippen t.o.v. DVB-S en in dit geval TV vlaanderen,.

Natuurlijk, als TV vlaanderen teveel kanalen op 1 gtransponder propt komt dat de beeldkwaliteit ok niet ten goede. Bemlgacom's hardware is wel beter dan die van Telenet.

ethernet over power kan inderdaad het belgacom signaal doorgeven, best de 85mbps max uitvoering wel te verstaan maar dat betekent dan ook wel dat je twee decoders nodig hebt (in geval van twee TV's)

Nu is dat bij het gros van de mogelijkheden wel zo.

Dus : idem bij telenet en TV vlaanderen.

Daffy Duck wrote:

Natuurlijk, als TV vlaanderen teveel kanalen op 1 gtransponder propt komt dat de beeldkwaliteit ok niet ten goede. Bemlgacom's hardware is wel beter dan die van Telenet.

Maar je zit natuurlijk in de schaduw van je schotel die op 19,7° Zuid gericht staat :cry:

Vergeet niet dat je normalerwijze ook aan BIPT taks moet betalen voor je schotel (meestal wordt dat gemakkelijkheidshalve "vergeten" door de mensen)

hallo wrote:
Kom bij mij eens kijken wat je allemaal door die 2 onnozele koper draadjes kan geduwd krijgen.

Maar dan mag je niet te ver van de centrale zitten of je krijgt zjust niks... of is dat ondertussen al veranderd? 'k Heb net eens willen kijken of hier belgacom tv uberhaupt beschikbaar is... maar uiteraard kan de site me dat niet vertellen op basis van een telenet telefoonnummer ;-)

Nuja... 'k sta er toch niet om te springen. 'k Vind het gewoon niet praktisch. Ik wil gewoon dat beetje tv dat ik kijk, en dat ene programma dat ik ooit eens wil opnemen, kunnen kijken en opnemen met de apparatuur die ik NU heb. Ik WIL ECHT NIET binnen dit en 4-5 jaar allemaal nieuwe toestellen gaan kopen omdat die paar monopolisten (want dat is het hier hé: ik HèB geen gewone telefoonlijn, dus schiet er alleen nog maar iNDi over) vinden dat je alleen nog maar digitaal mag kijken. Dan sluiten ze m'n TV maar af. 'k Heb er niet de minste moeite mee....

Overigens... heb je die site van belgacom al eens bekeken? Veel hebben ze precies niet te vertellen: als ik in de rubriek tv op de menu onderwerpen links klik krijg ik alleen maar lege webpagina's :twisted:

Vertel me eens hoe ik met die prachtige belgacom tv naar een film kan kijken in de living terwijl de vrouw op de slaapkamer naar spoed aan het kijken is en de zoon de voetbal volgt terwijl hij in videoconferencing zit met z'n lief en enkele 'vettige' filmpkes download ?

Hoe zit dat trouwens met het zappen tussen posten bij digitv ? Niet dat ik zo een zapper ben maar tijdens de reclame zap ik af en toe naar een andere post. Sommige analoge tv's doen er soms 2 seconden over om van beeld te wisselen wat ik al hatelijk vind... bij satteliet is dit nog vele malen langer.. bij digitaal tv heb ik er geen idee van maar als je met belgacom tv een signaal moet geven aan de modem welke een web-request doet naar belgacom om van kanaal te veranderen.. ja salut :?

Niks analoge tv meer in 2010... mij best... maar dan zullen ze toch moeten bijbenen in hun hardware. De theorie is er maar de praktijk zit toch wel nog een pak achter. @ de kenners.. zou het bovenste voorbeeld zoals vandaag de dag een dagelijks feit is mogelijk zijn in 2010 zonder extra aparatuur ?

Een groot punt van digitaal tv dat men volgens mij wil doorvoeren is het beperken van recordings.. Als jij een film 'huurt' uit hun catalogus zal men er alles aan doen zodat jij die niet kan opnemen en afspelen op een andere tv.

hallo wrote:
Daffy Duck wrote:

Maar je zit natuurlijk in de schaduw van je schotel die op 19,7° Zuid gericht staat :cry:

Vergeet niet dat je normalerwijze ook aan BIPT taks moet betalen voor je schotel (meestal wordt dat gemakkelijkheidshalve "vergeten" door de mensen)

t'is 19,2° Oosten.

BIPT? hallo, enkel als je uitzend via schotel, ontvangen is vrijgesteld zolang je geen kast van een schotel gaat zetten.

Tiele wrote:
Vertel me eens hoe ik met die prachtige belgacom tv naar een film kan kijken in de living terwijl de vrouw op de slaapkamer naar spoed aan het kijken is en de zoon de voetbal volgt terwijl hij in videoconferencing zit met z'n lief en enkele 'vettige' filmpkes download ?

Vorwaarde is twee set top boxen en aan VDSL aansluiting.

Quote:
Hoe zit dat trouwens met het zappen tussen posten bij digitv ? Niet dat ik zo een zapper ben maar tijdens de reclame zap ik af en toe naar een andere post. Sommige analoge tv's doen er soms 2 seconden over om van beeld te wisselen wat ik al hatelijk vind... bij satteliet is dit nog vele malen langer.. bij digitaal tv heb ik er geen idee van maar als je met belgacom tv een signaal moet geven aan de modem welke een web-request doet naar belgacom om van kanaal te veranderen.. ja salut :?

Tiens , mijn mediasysteem zapt in 0,4 seconden naar een ander sat kanaal. De nokia 9800 mediamaster rond een seconde.

Quote:
Niks analoge tv meer in 2010... mij best... maar dan zullen ze toch moeten bijbenen in hun hardware. De theorie is er maar de praktijk zit toch wel nog een pak achter. @ de kenners.. zou het bovenste voorbeeld zoals vandaag de dag een dagelijks feit is mogelijk zijn in 2010 zonder extra aparatuur ?

Op langere termijn verwacht ik TV's met 1 of meerdere slots warain DVB tuners kunnen gestoken worden en ditto CAM's. Maar als bvb Telenet zo dwars blijft liggen zal ook dat niet werken . Voor HDTV staat vast dat het via satelliet alvast via DVB-S2 gaat en Mpeg4 H264, spijtig want liever HDTV via mpeg2.

Bijbenen? Niks ervan, vele aanbieders gaan nog jaren mpeg2 gebruiken omdat een plotse wijziging moeilijk valty te verkopen. Dat zou men als absockerei bestempelen.

Quote:
Een groot punt van digitaal tv dat men volgens mij wil doorvoeren is het beperken van recordings.. Als jij een film 'huurt' uit hun catalogus zal men er alles aan doen zodat jij die niet kan opnemen en afspelen op een andere tv.

Zal afhangen van aanbieder tot aanbieder. Maar verregaande kopieerbeperking gaat er wel degelijk aankomen dus het moment komt dat kopiëren wel zal gaan maar enkel en alleen op die machine kan afgespeelt worden.

Daffy Duck wrote:

Ohja... en das allemaal gratis zeker? 'k Heb hier nu een analoog versterkerke van 25 euro hangen, en ik kan op 8 (ACHT) plaatsen tegelijk een tv aansluiten als ik dat zou willen. Sjonge jong.... elke tv een set top box... waar zijn we mee bezig....

Daffy Duck wrote:
Op langere termijn verwacht ik TV's met 1 of meerdere slots warain DVB tuners kunnen gestoken worden en ditto CAM's.

Op langere termijn... daar zijn we niets mee hé! We zouden nu allemaal moeten gaan investeren in settopboxen en dan een paar jaar later weer in nieuwe hardware zeker? Met wie z'n voeten...

Daffy Duck wrote:
Maar als bvb Telenet zo dwars blijft liggen zal ook dat niet werken.

Telenet (een klein telecom operatortje uit klein Vlaanderen in het kleine België) met alle zonden van Israel overladen is een beetje ridicuul hé. Alsof telenet er hoogst persoonlijk voor verantwoordelijk is dat de digitale ontwikkeling tegengehouden wordt... daar geloof ik niets van.

Daffy Duck wrote:
Voor HDTV staat vast dat het via satelliet alvast via DVB-S2 gaat en Mpeg4 H264, spijtig want liever HDTV via mpeg2.

Al die technische bla bla... dat gaat m'n petje te boven. 't Gaat hier toch nog altijd over TV kijken hé? Of hebben we het ondertussen over het programmeren van de mainframe die verantwoordelijk is voor de lancering van de spaceshuttle?

Daffy Duck wrote:
Bijbenen? Niks ervan, vele aanbieders gaan nog jaren mpeg2 gebruiken omdat een plotse wijziging moeilijk valty te verkopen. Dat zou men als absockerei bestempelen.

Juist wel dus... NU betalen voor een settopbox en binnen een paar jaar voor een tv met "ingebouwde" settopbox.... pfffft.

Daffy Duck wrote:
Zal afhangen van aanbieder tot aanbieder.

Daar kan je vergif op innemen dat ze allemaal uitgebreidde opname en kopierbeveiliging zullen inbouw. Anders krijgen ze hun "net gemist" niet meer verkocht tiens!

Daffy Duck wrote:
Maar verregaande kopieerbeperking gaat er wel degelijk aankomen dus het moment komt dat kopiëren wel zal gaan maar enkel en alleen op die machine kan afgespeelt worden.

En nog veel erger. Door het feit dat deze vorm van tv-kijken bidirectionele communicatie inhoud zullen ze perfect de reclame op jou kijkgedrag kunnen gaan afstemmen.

Daffy Duck wrote:

Niet echt, men geeft je ADSL 2+. 9Mbps downstream in totaal, ruim genoeg voor 2 toestellen en nog een hoop internet

Quote:

Zal afhangen van aanbieder tot aanbieder. Maar verregaande kopieerbeperking gaat er wel degelijk aankomen dus het moment komt dat kopiëren wel zal gaan maar enkel en alleen op die machine kan afgespeelt worden.

Inderdaad, de filmbonzen willen gewoon de hoogste versleuteling, immers het signaal wordt in perfecte kwaliteit overgestuurd, dus zal men niet toelaten dat je die digitale stream kopieert. Als dat mogelijk zou zijn, krijgt geen enkele distributeur films op zijn catalogus. Het staat je natuurlijk vrij om de film analoog te kopiëren vanop je scart-aansluiting. Uiteraard niet meer zo zuiver.

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan