• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

tv aansluiting probleem

Lid geworden
6 nov 2008
Berichten
39
Waarderingsscore
0
Punten
0
op bepaalde posten heb ik storing op de tv.

ik heb al een nieuw tv stopcontact gezet maar het probleem blijft nog altijd

de kabel loopt verder en op de andere tv heb ik geen probleem

aan wat zou dit kunnen liggen?
 

ST5

Lid geworden
11 okt 2010
Berichten
1.211
Waarderingsscore
1
Punten
0
Ingress, reflectie, verzwakking of een combinatie van meerderen.
 

janus wago

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2009
Berichten
14.865
Waarderingsscore
2.229
Punten
113
wissel de tv's eens om.
 
Lid geworden
2 nov 2011
Berichten
21
Waarderingsscore
0
Punten
1
Misschien is het signaal te zwak, probeer eens met een enkelvoudige TV doos (je kan hiervoor de andere TV doos gebruiken, degene van de laatste TV en deze afgekoppeld laten).
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
8.685
Waarderingsscore
6
Punten
0
Kabels slecht aangesloten?

Slechte stekkers?

Signaal te zwak?

Slechte TV?

...
 
Lid geworden
6 nov 2008
Berichten
39
Waarderingsscore
0
Punten
0
ik heb al een nieuw stopcontact geplaatst maar probleem blijft duren.

het rare is dat de andere tv geen probleem heeft.

dus eerste tv komt rechtstreeks van de kast en heeft problmemen met bepaalde posten, en de volgende tv speelt perfect en de kabel loopt gewoon verder van de eerste tv. als het signaal te zwak was zou de tweede tv zeker moeten storen denk ik maar die heeft het totaal nie



ik weet er geen raad mee.
 
Lid geworden
2 nov 2011
Berichten
21
Waarderingsscore
0
Punten
1
Alles de eerste TV doos (dus van TV met storingen) een doorverbinddoos is dan is er geen verlies naar de 2de TV doos maar is er wel verlies naar de eerste TV door uw TV doorverbinddoos waarop de TV is aangesloten. Neem gewoon eens de enkelvoudige aansluit TV doos van TV 2 en installeer deze eens op uw andere plaats, dus gewoon 1 TV aansluiten.

Mogelijk is het signaal te zwak.
 

ST5

Lid geworden
11 okt 2010
Berichten
1.211
Waarderingsscore
1
Punten
0
1e niet ok, tweede wel: Ik durf wedden dat reflectie het grootste probleem is, veroorzaakt door een prulinstallatie die niet conform is met de richtlijnen van de ontwerper.



Enkele sleutelwoorden, om indien gewenst, na zelfstudie zélf het probleem te kunnen ontdekken, misschien wel zonder HF meetoestellen:



Sterbekabeling, gekeurde versterker, dubbel afgeschermde kabel.
 

ST5

Lid geworden
11 okt 2010
Berichten
1.211
Waarderingsscore
1
Punten
0
Gery wrote:
Hebt ge dit al es geprobeerd?

janus wago wrote:
wissel de tv's eens om.

Wat is het resultaat?



Da's in dit specifieke geval kompleet nutteloos.



In het slechtste geval is de andere tv wat minder gevoelig voor de permanente problemen, en geeft die een momenteel beetje beter beeld.

Wissel uw platte band van kant, want aan die kant van de weg zijn er minder putten.



..
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
8.685
Waarderingsscore
6
Punten
0
ST5 wrote:
Gery wrote:
Hebt ge dit al es geprobeerd?

janus wago wrote:
wissel de tv's eens om.

Wat is het resultaat?



Da's in dit specifieke geval kompleet nutteloos.

Helemaal niet nutteloos!!!

Zo weet je tenminste of het probleem in de TV zit of niet, eliminatie noemen ze zoiets.

Maar dat begrip is jou totaal vreemd. Nee, volgens u "IS" reflectie het probleem, zonder ook maar iets getest of gezien te hebben.
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
8.685
Waarderingsscore
6
Punten
0
Tombs wrote:
ik heb al een nieuw stopcontact geplaatst maar probleem blijft duren.

het rare is dat de andere tv geen probleem heeft.

dus eerste tv komt rechtstreeks van de kast en heeft problmemen met bepaalde posten, en de volgende tv speelt perfect en de kabel loopt gewoon verder van de eerste tv. als het signaal te zwak was zou de tweede tv zeker moeten storen denk ik maar die heeft het totaal nie

Probleem zit waarschijnlijk in de bekabeling.



Was dit probleem er altijd al, of pas recent na een aanpassing oid?

Werkt ge met een T-stekker om het signaal naar de 2e TV te sturen? Dit zit toch correct ingeplugd? In- en uitgang toch niet omgewisseld?

Zit er nog ergens een versterker tussen? Zo ja, waar?

Kan je een foto posten van de bekabeling achter de 1e TV? Of een schema waarop alle componenten en bekabeling staat?
 

ST5

Lid geworden
11 okt 2010
Berichten
1.211
Waarderingsscore
1
Punten
0
Gery wrote:
Helemaal niet nutteloos!!!

Zo weet je tenminste of het probleem in de TV zit of niet, eliminatie noemen ze zoiets.



Eliminatie verkeerd toegepast in dit geval. Hou uw oplossingen voor systemen die je zelf begrijpt,

en ga uw weetjes van "de lamp brandt" niet gaan extrapoleren naar HF techniek



"Koppel de aftakking los en maak een directe verbinding" zou eliminatie zijn, correct toegepast en zinvol in dit geval.



De signaaleigenschappen zijn allesbehalve constant op een analoge lijn. De niveaus, signaal/ruis etc dan nog eens verschillend per tv,

verschillend in de tijd en verschillend per kanaal.



Gery wrote:
Nee, volgens u "IS" reflectie het probleem, zonder ook maar iets getest of gezien te hebben.



Normaal gezien, k ben zo goed als zeker. Daarvoor heb ik dit specifieke probleem genoeg keren gezien.

Kan ook iets anders zijn, maar dat zoek je niet op door tv's te wisselen.

Het kan je zelfs serieus op het verkeerde spoor zetten, zo blijf je bezig.
 

ST5

Lid geworden
11 okt 2010
Berichten
1.211
Waarderingsscore
1
Punten
0
Gery wrote:
Was dit probleem er altijd al, of pas recent na een aanpassing oid?



Dikwijls treden zo'n problemen op na een signaalaanpassing op de lijn op straat.

Zowel verhoging als verlaging (binnen de tolerantie) kan dit veroorzaken bij niet-conforme binnenhuisinstallaties.
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
8.685
Waarderingsscore
6
Punten
0
man, man, man toch ...



probeer anders de TS eens te helpen
 

ST5

Lid geworden
11 okt 2010
Berichten
1.211
Waarderingsscore
1
Punten
0
Gery wrote:
man, man, man toch ...



probeer anders de TS eens te helpen



De helft van uw vertelsels zijn onzin. En nu krijg ik zo'n verwijt?

Pruts nog maar wat verder in dit topic. Hier is niks meer aan toe te voegen.



.
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
8.685
Waarderingsscore
6
Punten
0
'k zal nog even herhalen:



Was dit probleem er altijd al, of pas recent na een aanpassing oid?

Werkt ge met een T-stekker om het signaal naar de 2e TV te sturen? Dit zit toch correct ingeplugd? In- en uitgang toch niet omgewisseld?

Zit er nog ergens een versterker tussen? Zo ja, waar?

Kan je een foto posten van de bekabeling achter de 1e TV? Of een schema waarop alle componenten en bekabeling staat?
 
Lid geworden
6 nov 2008
Berichten
39
Waarderingsscore
0
Punten
0
voor de discussies te vermijden hier :), zal ik mij morgen nog eens bezig houden met het tv probleem. ik zal het posten hoe het gegaan is.
 
Lid geworden
24 aug 2010
Berichten
140
Waarderingsscore
0
Punten
0
als je tv kabels in serie plaatst dan moet je op de laatste aansluiting een eindweerstand zetten.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan