• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Tuinschutting met betonpalen beton netten

Lid geworden
21 okt 2024
Waarderingsscore
0
Punten
1
Graag even jullie advies ivm de plaatsing van een tuinschutting.

Het is de bedoeling om een schutting te plaatsen met betonpalen en daartussen betonijzernetten/matten. Prijs kwaliteit is dit fantastisch, en persoonlijk vinden we het ook best knap en origineel.

En grondplaat zouden we niet doen, want het is toch ijzer.. Echter zoeken we naar efficiënte manieren om de betonnetten te monteren aan de betonpalen. Dit omdat de gleuven meestal te breed zijn, waardoor het betonnet dus los zou zitten. Ook heb je nog een andere manier van bevestigen maar ook daar zie ik niet onmiddellijk een manier om het net te bevestigen. De onderkant zou ik ook extra bevestiging voorzien met grote tenthaken zeg maar.

Zie foto's in bijlage. ( de foto met het beton net is enkel een impressie van wat we willen bekomen. )

Hebben jullie ideeën om de netten te bevestigen aan de betonpalen?

1731343353651.png

1731343500151.png

1731343581177.png

Veel opties zijn daar niet he, vastboren met ijzerwerk. Iets anders degelijk kan ik me niet inbeelden. Ik zou daar eigenlijk geen betonpalen voor nemen, want al dat boren erin dan breken die makkelijk af. Waarom geen hardhouten palen van bvb 12x12? Veel scheelt dat niet van prijs met betonpalen. En dan kan je de gaten voor netten daar bevoordeeld in boren en ze daarin vastzetten zonder metalen hulpjes.
Ik zou zeker niet langere stukken nemen dan 1m. betonnetten zijn niet zo stabiel op langere afstanden.

Enkele hardhouten blokjes met de binnenmaat van de betonnen paal met een gaatje in waar je het betonnet in schuift? Ik zou wel voor de grondplaat gaan voor 2 redenen: onderhoud langs de kant én het extreem roesten van de onderkant.

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Subject
Aangemaakt door
Laatste reactie
Comments
Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan