• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Tuinpoort Betafence

Lid geworden
27 jul 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Heeft er iemand al een tuinpoort van Betafence zelf geïnstalleerd?

Ik ben er vandaag aan begonnen, maar het rare was dat de twee poortpalen geen enkele gaten hebben om de beugels aan te monteren die de poort zullen dragen. Ook in de andere poortpaal dien ik de opvangplaat voor het slot nog zelf in te boren en te bevestigen.

Heb ik de verkeerde palen meegekregen of dien je inderdaad al deze gaten zelf in de palen te maken?

Groeten,

Fré

Probleem is opgelost. Waren wel degelijk de verkeerde palen :)

Ondertussen zijn de palen geplaatst (waterpas horizontaal, verticaal en exacte afstand tussen de palen) en gebetoneerd/stabilisé (4 scheppen zand, 1,5 schep cement, 2 scheppen steentjes).

Wanneer mag ik de poort er in hangen (lees: palen belasten)?

Dezelfde vraag voor een draagmuur die ik gemaakt heb. Betonnen palen en platen van 40 cm hoog gebetoneerd die opgehoogde grond zullen dragen. Vanaf wanneer mag je dit muurtje belasten?

Groeten,

Fré

Niemand idee hierover?

Kwil nie ongeduldig lijken, maar ik zou morgen willen da poortje hangen en de grond aanvullen tegen die betonplaten :D

greetz,

Fré

Fré wrote:
Niemand idee hierover?

Kwil nie ongeduldig lijken, maar ik zou morgen willen da poortje hangen en de grond aanvullen tegen die betonplaten :D

greetz,

Fré

Ja da's goed, doe maar.

(ik denk ik zal hier eens een repliek posten want dat wordt hier een serieuze solo...)

Tussen haakjes, praat je dikwijls tegen jezelf?? :lol:

yep dat was ik ook al aan het denken :)

ondertussen heb ik op 11/11 niet veel kunnen doen door het rotslechte weer en is er dus ruim een week tussen plaatsing en belasting, dus problem solft :)

khad maar net deze topic gelezen.

poortpalen zijn idd verkeerd geleverd zitten altijd gaatjes in.

maar kvind het raar normaal zit zo een poort toch in een pakket met alles op en aan.

vleugels , palen en een doosje met toebehoren zoals slot en dergelijke.

bij ons is dit toch zo.

als je idd gaat betoneren zou ik toch ook een weekje wachten alvorens het te belasten.

maar je had het zelf al aangegeven.

MVG

schuurkot.Be

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan