Tuinontwerp

Lid geworden
7 feb 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hieronder de eerste versie van ons tuinontwerp.

tuin.jpg

Voor:

voor.jpg

Achter:

achter.jpg

Bijgebouw (niet 100% correct maar een idee):

bijgebouw.jpg

Graag jullie opmerkingen...

Jimbo

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 okt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
36
naish wrote:
lukanar wrote:
pad links nasst de gevel, ik loop niet graag langs de gevel, voor het zlfde geld schuur ik er tegen, pad meer links leggen zodat je DOOR de aanplanting naar achter loopt. zie rechts zijde ontwerp
Pad rechts is idd zoals het hoort, maar links langs de gevel omdat er daar maar 4 m is en het krap werd en pad in het midden te plaatsen. Bovendien zit daar een achterdeur waar de verharding ook moet opkomen.

Ik vind dat ook altijd mooi om te zien, zo een tuinpad afgescheiden van de woning d.m.v. een border. Wat ik eveneens altijd graag zie, zijn de vruchteloze pogingen van de eigenaar om zijn ramen te poetsen :lol:…

Enfin, ik denk dat ik weet waar de ontwerper van je tuin zijn mosterd heeft gehaald ;):

Hierzo

De helling in de gazon zou ik sowieso ook oplossen met een “trap” in boordstenen, zoals in de foto hierboven. Wreed schoon is dat.

Jimbo

(met olifantengeheugen, dus wel vaker slachtoffer v.e. deja-vu)

BVS

Lid geworden
31 mrt 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik vind het doodjammer dat mensen die over zo'n prachtig stuk tuin kunnen beschikken, er maar zo weinig mee doen vanuit een groen standpunt. I would kill voor zo'n tuin, maar ik zou er dan wel een pracht van een ecologische tuin van maken waarbij ik trots kan zijn op alle mogelijkheden die ik creëer voor anderen dan mezelf.

Om nog maar te zwijgen van het feit dat je in die gigantische oppervlakte echt geen plaats wil maken voor een miniem compostvatje. De rest van ons zal wel alle moeite van de wereld doen om de restafvalberg een beetje kleiner te maken, maar jij kan echt geen plek vrijmaken in je keuken voor een bakje dat je elke morgen gaan legen in je compostvat? Ik zou denken dat je met zo'n tuin wel met alle plezier even naar buiten loopt om dat te doen. Eet jij trouwens alleen maar bananen?

Lid geworden
23 jan 2007
Waarderingsscore
1
Punten
0
Ik heb ook zo iets van als je niet graag zelf in de tuin werkt (of rommelt, zoals het er bij mij aan toe gaat) waarom heb je dan zo'n groot stuk grond?

Maar nu ik het ontwerp zelf nog eens bekijk, vind ik het eigenlijk vooral saai.

Lid geworden
7 feb 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Jimbo wrote:
Ik vind dat ook altijd mooi om te zien, zo een tuinpad afgescheiden van de woning d.m.v. een border. Wat ik eveneens altijd graag zie, zijn de vruchteloze pogingen van de eigenaar om zijn ramen te poetsen :lol:…

Enfin, ik denk dat ik weet waar de ontwerper van je tuin zijn mosterd heeft gehaald ;):

Hierzo

De helling in de gazon zou ik sowieso ook oplossen met een “trap” in boordstenen, zoals in de foto hierboven. Wreed schoon is dat.

Jimbo

(met olifantengeheugen, dus wel vaker slachtoffer v.e. deja-vu)

Dat van die trap vind ik idd een heel goed idee... Ik ben namelijk ook geen voorstander van schuine hellingen en bovendien geeft dat problemen met de zuidrichting en verbranden in de zomer.

Ik zal het voorleggen :D

Van dat wassen van de ramen hadden wij ook aan gedacht... Nu ja, dat maakt het iets lastiger voor de ramenwasser, maar ik ga er niet wakker van liggen. Het ligt bovendien bij de opmerkingen om links ook een pad van de gevel weg te plaatsen (waarschijnlijk wel minder ver dan rechts).

De opmerking van het idee dat daar gehaald werd vrees ik voor. Het zal eerder omgekeerd zijn aangezien we met een nogal bekende en gerenomeerde architect werken.

En wat is die zever van het compostvat hier zeg... Ik kan hier wel tientallen dingen bedenken die efficienter zijn, maar waar ook niemand aan meedoet.

Ik heb de tijd niet voor zoiets en zie er ook het nut niet van in... Een vuilzak raakt met moeite vol in 1 week en dat met een baby in het huis die voor een groot stuk van de vulling zorgt...

Ik ben niet vies van in de tuin werken, maar de tijd ontbreekt mij. Dus moet ik een tuin hebben die niet zindelijk is op het feit dat ik er net die week even niet in kan werken...

Bovendien ben ik eerder voor een strakke, groene tuin, zonder veel bloemen,... En dat is wat ik in het ontwerp zie en ook in de voorbeeldtuin die we bezocht hebben.

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Waarderingsscore
5.339
Punten
113
@ naish

gewoon uit nieuwsgierigheid en een lichte- maar-langdurige-vorm van beroepsmisvorming :lol:

zijn jullie er uit gekomen?

luk

Lid geworden
2 jan 2009
Waarderingsscore
1
Punten
0
Zou ik inderdaad ook graag weten.

Als je wil misschien een aangepaste versie van het plan posten?

Of is TS verdwenen van dit forum?

Lid geworden
7 feb 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
TS is niet verdwenen hoor... Hij heeft alleen heel weinig tijd... Bovendien dan in de paasvakantie 2 weken in Egypte gezeten...

Dus plan is bekeken en besproken door ons met een aantal opmerkingen... Die gaan volgende week maandag naar de architect die er dan mee verder gaat.

Het is dus een lang proces...

Eerste terras zou ik graag nog in juni plaatsen... En de hagen moeten er ook nog komen dit jaar...

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan