Tuinontwerp

Lid geworden
7 feb 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hieronder de eerste versie van ons tuinontwerp.

tuin.jpg

Voor:

voor.jpg

Achter:

achter.jpg

Bijgebouw (niet 100% correct maar een idee):

bijgebouw.jpg

Graag jullie opmerkingen...

Lid geworden
13 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
wat een tuin!!!!

zoveel mogelijkheden hiermee

maar dat ziet er wel goed uit

geen plaatsje voor composthoop, (klein) groentenhofje

mss wat fruitbomen ergens?

dicht bij huis een kruidentuintje?

grtz

Olaf

Lid geworden
7 feb 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Juppiter wrote:
wat een tuin!!!!

zoveel mogelijkheden hiermee

maar dat ziet er wel goed uit

geen plaatsje voor composthoop, (klein) groentenhofje

mss wat fruitbomen ergens?

dicht bij huis een kruidentuintje?

grtz

Olaf

Thx!

Wat betreft je opmerkingen:

* Nu hebben we ook geen composthoop en eigenlijk niet nodig

* Voor een groentenhofje helemaal geen tijd

* Kruidentuintje moet idd nog ergens voorzien worden, maar dat wordt opgenomen in een border die vooral gaan bestaan uit siergrassen.

Fruitbomen en dergelijke (ik denk ook aan noten) zijn een terechte opmerking. Maar bewust niet meegenomen in de tuin zoals op het plan. Bedoeling is namelijk om het weiland achter ons aan te komen en dan heb ik daar 5000m² voor of zo...

Lid geworden
23 jan 2007
Waarderingsscore
1
Punten
0
een composthoop lijkt me toch onontbeerlijk in zo'n grote tuin....

mijn tuintje is nog geen 10de van deze tuin en ik zou al niet zonder kunnen.

en ook al om groenten- en fruit afval ecologisch te verwerken.

Lid geworden
7 feb 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
hoow wrote:
een composthoop lijkt me toch onontbeerlijk in zo'n grote tuin....

mijn tuintje is nog geen 10de van deze tuin en ik zou al niet zonder kunnen.

en ook al om groenten- en fruit afval ecologisch te verwerken.

Tuinafval uit deze tuin is zeer beperkt hoor. Normaal voorziet de architect 2 keer per jaar onderhoud en dan rest enkel nog gras afrijden... Wat snoeiafval gaat gewoon over de omheining op het veld (met toestemming van eigenaar en hurende boer) wat dan ingeploegd wordt.

Groeten en fruitafval gaan bij ons in de restafvalzak... :roll:

Lid geworden
23 jan 2007
Waarderingsscore
1
Punten
0
mja, ik heb een totaal andere visie op tuinen

Voor mij is dat een stukje privé natuur waar ik biodiversiteit en ecologie wil zien gecombineerd met laag onderhoud en plezier.

En plezier is voor mij evengoed zitten in de tuin, als er dagelijks in wandelen om alles te bekijken wat groeit en leeft, als werken / rommelen in mn tuin.

En groenafval in het restafval is in mijn optiek bijna misdadig als je de beschikking hebt over zo'n stuk groen.

Lid geworden
7 feb 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Laag onderhoud en plezier zijn voor mij ook belangrijk hoor...

Maar gras mag niet op je composthoop, dus daarvoor dat het op de akkers achters ons mag. Als ik daar nu ook mijn andere tuinafval bijgooi, is dat geen probleem.

Sorry, maar met een bananeschil naar de composthoop lopen, dat doe ik niet en die verdwijnt in de vuilbak. Zoveel is dat nu ook weer niet hoor...

Lid geworden
23 jan 2007
Waarderingsscore
1
Punten
0
gras gaat hier wel op de composthoop hoor

twee weken geleden perfecte compost geoogst.

Ma soit 't gaat hier over je plan, niet over je visie

Lid geworden
7 feb 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
:)

2 zones die mij niet 100% zitten zijn die aan het salon en dat stukje gazon daarboven. Temeer dat in het stukje gras daar mijn 2 regenputten zitten en daar dus eventueel zou gewerkt worden met kunstgras.

De andere zone is het terras rechtsboven 'onder' het grote grasplein... Ten eerste in wat uit te voeren en ik heb de indruk nogal groot...

Ruwweg gaat het hier om 500m² verhardingen gerekend zonder poolhouse en zwembad. Dus 500m² dat in padouk, platines en grind komen...

Lid geworden
2 jan 2009
Waarderingsscore
1
Punten
0
Belangrijk om te beoordelen is de positie van het noorden op het plan.

Je tuinarchitect duidt aan dat je terras hoger ligt dan de rest van de tuin en dat je ook gazon gaat moeten maaien op de helling (niet gemakkelijk hoor).

Ik denk dat het hoekje gazon links van het terras een grotere meerwaarde kan bieden indien er beplanting in de plaats komt.

Waarom trouwens verschillende sierpotten voorzien met hortensia's, terwijl je in deze fase mogelijk nog in de volle grond kan werken voor beplanting in de verharding.

En als ik je tekening interpreteer zie ik ontzettend veel hortensia's, Taxus en Buxus.

Indien het hoogteverschil tussen je woning en de tuin vrij groot is, vrees ik dat je kijklijn recht (of toch bijna recht) in de kruin van de boom gaat zijn.

Weet je trouwens hoe zo een plan makkelijker te beoordelen is voor mensen op het forum? Door je programma (je wensenlijstje) mee te posten.

Eerlijk gezegd zou ik er, als tuinarchitect, meer mee kunnen aanvangen.....

Lid geworden
7 feb 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Tokke1976 wrote:
Belangrijk om te beoordelen is de positie van het noorden op het plan.

Noord zit pal op de voorkant, dus de achtertuin is perfect zuid-gericht.

Tokke1976 wrote:
Je tuinarchitect duidt aan dat je terras hoger ligt dan de rest van de tuin en dat je ook gazon gaat moeten maaien op de helling (niet gemakkelijk hoor).

Dat is nu eenmaal een beperking waarmee we rekening moeten houden. We hebben een stuk opgevoerd maar tussen vloerpas huis en achterste deel van de tuin is er een niveauverschil van 50cm ongeveer. Dus aan het terras opgevangen met trap (wat we mooi vinden), ernaast een recht niveauverschil verborgen door een haag en dan in het gras een niveauverschil van 50 cm gespreid over 1,5 a 2m is haalbaar denk ik.

Tokke1976 wrote:
Ik denk dat het hoekje gazon links van het terras een grotere meerwaarde kan bieden indien er beplanting in de plaats komt.

Kan zijn, maar aan de andere kant zou ik daar ook graag terug een accent gras hebben. Ik wil er ook even aan toevoegen dat we niet bloemperkjes achtig aangelegd zijn.

Tokke1976 wrote:
Waarom trouwens verschillende sierpotten voorzien met hortensia's, terwijl je in deze fase mogelijk nog in de volle grond kan werken voor beplanting in de verharding.

Omdat dat een vraag was en we dat mooi vinden. Buxus en zo zit heel goed ingewerkt in de verhardingen, de hortensia's komen vooral in potten en die ene strook rond de rechtervoorhoek.

Tokke1976 wrote:
En als ik je tekening interpreteer zie ik ontzettend veel hortensia's, Taxus en Buxus.

Taxus en buxus was een eis. Dat is ook zijn stijl waar we volledig verliefd op geworden zijn. Wij zijn echt niet bloemerig aangelegd en hebben graag een rustuge homogene tuin. Alle border zullen eigenlijk bestaan uit siergrassen in combinatie met een korte bloeier in de wittinten. De hortensia's brengen dan keur.

Tokke1976 wrote:
Indien het hoogteverschil tussen je woning en de tuin vrij groot is, vrees ik dat je kijklijn recht (of toch bijna recht) in de kruin van de boom gaat zijn.

Is maar 50 cm en de bedoeling is de boom ongeveer op de hoogte van het terras te brengen.

Tokke1976 wrote:
Weet je trouwens hoe zo een plan makkelijker te beoordelen is voor mensen op het forum? Door je programma (je wensenlijstje) mee te posten.

Onze wensenlijst is als volgt:

* De stijl van een oprit van hem willen we ook krijgen

* Laag onderhoud tuin

* Groene tuin

* Niet teveel bloemen en perkjes... Groen met een paar accenten

* Groot terras en de vorm van de oprit ligt ook vast.

* Zwembad en poolhouse op de ingeplante regio

* Goed passen in de landelijke stijl.

* Gezellige tuin en rustig...

Tokke1976 wrote:
Eerlijk gezegd zou ik er, als tuinarchitect, meer mee kunnen aanvangen.....

Wat zou jij anders doen bijvoorbeeld? Rekening houdend met ons programma hierboven...

Lid geworden
24 sep 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Naish,

Ziet er echt sjiek uit!

mag ik vragen wat zo een ontwerp kost? Bij ons moet er ook nog eea gebeuren!

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Waarderingsscore
5.395
Punten
113
Het is niet mijn gewoonte om tuinontwepen van collega's te beoordelen, toch zeker hier niet op het net

maar ik sluit me bij tokke aan, je kunt veel meer met deze tuin:

ik heb volgende bedenkingen :

- oppervlak verharding is immens,

ik vermoed dat je tuin over de 250m² verharding ga, dus je bent verplicht voor een opvang intern van het hemelwater

- de terrassen zijn zo ontworpen dat ik niet weet welk terras nu het belangrijkste is, trouwens het terras 'salon', is in een hoekje geduwd, weg van de tuin, maar wel in de loop van voortuin naar achtertuin , straalt helemaal geen geborgenheid, rust en genot uit zoals ik verlang van een 'salon'.

- extra parking vooraan links : je hebt een groot vierkantig plein voor je woning en dan duw je nog in een hoekje de parking voor de bezoekers, laat die toch op dat plein parkeren.of ben je van plan om weg te lopen als er bezoek is?

- accentueer je inkomdeur

- pad links nasst de gevel, ik loop niet graag langs de gevel, voor het zlfde geld schuur ik er tegen, pad meer links leggen zodat je DOOR de aanplanting naar achter loopt. zie rechts zijde ontwerp

- salon? werkt voor geen millimeter op die plaats

- houten terras, persoonlijk zou ik hier gaan voor een terras in Blauwe belgische hardsteen

- terras rechts , functie doel ?

- inplanting zwembad , lekker in het zonnetje, fijn in de zomer, maar wat zie ik in de winter??? een afdekplaat, daarom, waar nu de trappen zijn , aanplanting trappen verplaatsen naar de helling. Voordeel je houten terras en zwembad is meer geborgen, zowel zomer als winter EN je gazon wordt meer betrokken in de tuin.

- terras cq verharding rondom zwembad, boter noch vis, overvloed van verharding,maar waar je niet weet waar je kunt zitten of liggen, geen sfeer.

-gazon, komt hier duidelijk over als ' den overschot, waar we niet goed weten wat we ermee kunnen doen, dus maar gazon'

- aanplanting, geen ontwerplijn in, enkel gebruikt als opvul.

- aanplanting bomen, zo'n stuk grond en dan ocharme maar 2 boomkes van pakweg 6/8 meter hoog, sorry het zijn er drie,

gebruik toch eens bomen 15/18 meter, in de voortuin bv , eentje die schaduw geeft over de oprit, of eentje links of rechts van de poort, of op het grasveld rechts achter.

ik mis een duidelijk visie, verhaal, stellingname.

ik mis geborgenheid, intimiteit en sfeer

ik mis ' open ' - 'gesloten ' - 'halfomhalf' ruimte's

ik mis doorzichten, perspectieven, verrassingen en verbazing

ik mis de drang om van binnen naar buiten op verkenning te gaan

ik mis verleiding

ik mis een antwoord op de vraag ' waarom? '

luk

Lid geworden
25 okt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
vergeet de audio niet.... (of toch alvast de voorzieningen)

ik wil ook zo'n tuin 8)

Lid geworden
2 jan 2009
Waarderingsscore
1
Punten
0
Ik sluit me volledig aan bij Lukanar...

Je kan de hele tuin in één blik overzien, dat nodigt niet uit om in de tuin te stappen.

Onderhoudsarm en niet teveel borders hoeft niet te betekenen veel gazon, hortensia's en een beperkte haagkeuze.

Als ik moet kiezen tussen gazon en borders kies ik resoluut een mooie border. En beplanting staat bij mij nooit gelijk met een bloemperkje, borders zijn zoveel meer dan dat.

Je tuinarchitect kan werken met grote partijen van dezelfde planten, maar allemaal dezelfde planten in de hele tuin, maakt hem gewoonweg saai. Rugdekking op een terras is essentieel om rustig te zitten.

En zoals Luk aanhaalt: gigantisch veel verharding in verhouding met de grootte van de tuin.

Het is moeilijk met woorden aan te halen wat er anders kan, tekeningen kunnen meer zeggen hoor....

En planten in potten kunnen een mooie aanvulling zijn, maar mogen (naar mijn mening) niet voorzien worden van bij het begin en zeker al geen deel uitmaken van een programma....

Wat ligt er trouwens rondom je tuin? Misschien sluit je wel een zicht af op een landschap, een markant punt in het landschap.

Dat wat Luk mist in je ontwerp, mis ik ook.... en dat is een ontzettend gemiste kans.

Lid geworden
7 feb 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Lukanar... Ik begrijp dat je niet graag collega's gaat beoordelen, maar het gaat om extra input waar wij niet meteen op letten of aan denken.

Ik heb bij je opmerkingen een paar reacties gezet...

lukanar wrote:
Het is niet mijn gewoonte om tuinontwepen van collega's te beoordelen, toch zeker hier niet op het net

ik vermoed dat je tuin over de 250m² verharding ga, dus je bent verplicht voor een opvang intern van het hemelwater

Het gaat hier idd om een redelijke grote hoeveelheid verharding. Oppervlakte tuin is 1600 en nog wat. Verharding kom ik alles inclusief eeen 500m² uit.

Er moeten nog een paar dingen weg die mij idd niet lekker zitten maar de plaatsen en hoeveelheid gaan ongeveer hetzelfde blijven.

- de terrassen zijn zo ontworpen dat ik niet weet welk terras nu het belangrijkste is, trouwens het terras 'salon', is in een hoekje geduwd, weg van de tuin, maar wel in de loop van voortuin naar achtertuin , straalt helemaal geen geborgenheid, rust en genot uit zoals ik verlang van een 'salon'.

Er zijn idd verschillende terrassen. Hetgeen aangeduid staat hier als 'salon' is omdat we daar een gezellige hoek willen om op te kijken van binnen. Niet zozeer om intensief te gebruiken.

Hoofdterras is dat achter de linkerachterkant van het gebouw (eerst aangelegd) en zal eerst dienen als plaats voor de tafel en dan komt daar een ruime salon om te gebruiken. De poolhouse is nu niet 100% correct ontworpen want het lange gedeelte wordt een open overdekt terras met buitenkeuken. Daaronder komt dan de tafel.

- extra parking vooraan links : je hebt een groot vierkantig plein voor je woning en dan duw je nog in een hoekje de parking voor de bezoekers, laat die toch op dat plein parkeren.of ben je van plan om weg te lopen als er bezoek is?

Parking vooraan links is nodig om 2 redenen.

1 - Om mij toe te laten vooruit op te rijden en daarin te draaien om de garage binnen te rijden.

2 - Om de caravan te kunnen plaatsen de paar dagen voor we vertrekken (ook wel even meegeven dat dit om een kleine 10 keer per jaar gaat)

Niet mogelijk omwille van plaats nodig om de garage in en uit te kunnen

- pad links nasst de gevel, ik loop niet graag langs de gevel, voor het zlfde geld schuur ik er tegen, pad meer links leggen zodat je DOOR de aanplanting naar achter loopt. zie rechts zijde ontwerp

Pad rechts is idd zoals het hoort, maar links langs de gevel omdat er daar maar 4 m is en het krap werd en pad in het midden te plaatsen. Bovendien zit daar een achterdeur waar de verharding ook moet opkomen.

Zoals gezegd is dat niet echt het salon, maar meer dat achter het huis als het bijgebouw er is. Dat is daar puur om een zitbank te zetten, maar niet zo uitgebreid (3 zetels en een tafel).

- houten terras, persoonlijk zou ik hier gaan voor een terras in Blauwe belgische hardsteen

Houten terras hebben we gezien en is een must. Blauwe hardsteen is te hard... We overwegen nog een stuk te plaatsen in verouderde arduin van 1M60 op 40cm, maar ik ben ervan af aan het stappen.

Idd, dat is ons nog niet duidelijk. Maar dat hoekje aan het huis is het warmste van héél de tuin.

- inplanting zwembad , lekker in het zonnetje, fijn in de zomer, maar wat zie ik in de winter??? een afdekplaat, daarom, waar nu de trappen zijn , aanplanting trappen verplaatsen naar de helling. Voordeel je houten terras en zwembad is meer geborgen, zowel zomer als winter EN je gazon wordt meer betrokken in de tuin.

Ik snap het niet helemaal... Maar een zwembad vind ik mooi en moet dus in het zicht liggen.

- terras cq verharding rondom zwembad, boter noch vis, overvloed van verharding,maar waar je niet weet waar je kunt zitten of liggen, geen sfeer.

Bijgebouw is halfopen en zal vorm bieden van bescherming tegen de wind. Waarmee we hier toch geconfronteerd worden.

-gazon, komt hier duidelijk over als ' den overschot, waar we niet goed weten wat we ermee kunnen doen, dus maar gazon'

Er moet toch ergens een gazonplein voorzien worden? Er zijn kids die toch een beetje ruimte moeten hebben...

Voor ons is het mooiste en gewenste beplanting de vloeiende taxusvormen...

- aanplanting bomen, zo'n stuk grond en dan ocharme maar 2 boomkes van pakweg 6/8 meter hoog, sorry het zijn er drie,

gebruik toch eens bomen 15/18 meter, in de voortuin bv , eentje die schaduw geeft over de oprit, of eentje links of rechts van de poort, of op het grasveld rechts achter.

We zitten hier heel landelijk open omgeving en dus hoge bomen passen niet echt in de omgeving. Zicht naar achter over het grasveld is een prachtig verzicht.

ik mis verleiding

luk

Misschien geeft dit maar meer inzicht.

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Waarderingsscore
5.395
Punten
113
naish wrote:
Lukanar... Ik begrijp dat je niet graag collega's gaat beoordelen, maar het gaat om extra input waar wij niet meteen op letten of aan denken.

Ik heb bij je opmerkingen een paar reacties gezet...

lukanar wrote:

Het gaat hier idd om een redelijke grote hoeveelheid verharding. Oppervlakte tuin is 1600 en nog wat. Verharding kom ik alles inclusief eeen 500m² uit.

Er moeten nog een paar dingen weg die mij idd niet lekker zitten maar de plaatsen en hoeveelheid gaan ongeveer hetzelfde blijven.

voor oppervlakte verharding groter dan 250m² = een bouwaanvraag vereist

Er zijn idd verschillende terrassen. Hetgeen aangeduid staat hier als 'salon' is omdat we daar een gezellige hoek willen om op te kijken van binnen. Niet zozeer om intensief te gebruiken.wat je hier ziet van binnen naar buiten is een stenen vlak met wat plantjes, vind ik toch wel geen eye-catcher

Hoofdterras is dat achter de linkerachterkant van het gebouw (eerst aangelegd) en zal eerst dienen als plaats voor de tafel en dan komt daar een ruime salon om te gebruiken. De poolhouse is nu niet 100% correct ontworpen want het lange gedeelte wordt een open overdekt terras met buitenkeuken. Daaronder komt dan de tafel.dus nog meer verharding, maak dit toch wat knusser, intiemer,gezelliger

Parking vooraan links is nodig om 2 redenen.

1 - Om mij toe te laten vooruit op te rijden en daarin te draaien om de garage binnen te rijden.vergroot het vierkant, draaicirkel wagen 90° = cc 8meter, bij U-bocht van 180° gemiddeld rond de 12 meter (of je moet met een hummer of landrover rijden :lol:

2 - Om de caravan te kunnen plaatsen de paar dagen voor we vertrekken (ook wel even meegeven dat dit om een kleine 10 keer per jaar gaat)wist ik niet, is inderdaad een rede om deze te stallen, maar ...

Niet mogelijk omwille van plaats nodig om de garage in en uit te kunnenje hebt tussen de garagelijn en de voordeur een pakweg 80 cm, perfect om de voordeur te accentueren met twee buxusbollen of kegels, of zelfs enkele Hydrangea macrophylla 'Ayshia' (geurende hortensia)

Pad rechts is idd zoals het hoort, maar links langs de gevel omdat er daar maar 4 m is en het krap werd en pad in het midden te plaatsen. Bovendien zit daar een achterdeur waar de verharding ook moet opkomen.4 meter is ruimte zat om een pad te leggen van 1.20 of 1.40, kan perfect

Zoals gezegd is dat niet echt het salon, maar meer dat achter het huis als het bijgebouw er is. Dat is daar puur om een zitbank te zetten, maar niet zo uitgebreid (3 zetels en een tafel).

Houten terras hebben we gezien en is een must. Blauwe hardsteen is te hard... We overwegen nog een stuk te plaatsen in verouderde arduin van 1M60 op 40cm, maar ik ben ervan af aan het stappen.leg je houten terras bij et zwembad? geeft direct een aangenamere vakantiesfeer

Idd, dat is ons nog niet duidelijk. Maar dat hoekje aan het huis is het warmste van héél de tuin.zonneterras

Ik snap het niet helemaal... Maar een zwembad vind ik mooi en moet dus in het zicht liggen.inderdaad in de zomer is zo'n waterspiegel mooi, maar in de winter wordt een zwembad afgedekt voor het onderhoud en ter besparing van warmte en dan is het lelijk met zo'n isolerende folie erop.

je hebt enkeel deuren op je erker, deze zijn heel centraal gelegen en ik veronderstel dat dit één van de primaire toegangen zijn tot de tuin, leg je trappen in de as van deze deur en trekt deze as door tot naast het zwembad, voordeel je terras links is meer geborgen en je zwembad ook

Bijgebouw is halfopen en zal vorm bieden van bescherming tegen de wind. Waarmee we hier toch geconfronteerd worden.

Er moet toch ergens een gazonplein voorzien worden? Er zijn kids die toch een beetje ruimte moeten hebben...tuurlijk klopt helemaal, maar ONTWERP dan je gazon in plaats van den overschot ...

Voor ons is het mooiste en gewenste beplanting de vloeiende taxusvormen...wat ik dikwijls zeg tegen de studenten is teken hoe je het ziet, voelt, vertelt. sorry maar ik zie,voel, vertel, hier geen vloeiende taxusvormen

We zitten hier heel landelijk open omgeving en dus hoge bomen passen niet echt in de omgeving. Zicht naar achter over het grasveld is een prachtig verzicht.je kijkt wel onder de kronen, trouwens je bomen ondersteunen je landschap

ik mis verleiding

luk

Misschien geeft dit maar meer inzicht.

Lid geworden
7 feb 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Luk,

Ik begrijp je commentaar, maar sommige is toch ook omdat je de context niet kent en bovendien omdat je daar toch onze wens niet 100% volgt...

Dat van die oprit is noodzakelijk... Ik rij niet met een Hummer maar wel met een X5 en die moet in de verste garage. Als ik vanop de oprit kom en volledig overdraai zonder net de gevel niet te raken, dan sta ik nog geen 90% gedraait. Bovendien kom je met zo'n manuever recht voor de voorste garage te staan en dan mag je beginnen op en neer rijden om erin te geraken. Die maten van de opricht liggen vast en vind ik perfect ingewerkt in het ontwerp...

Hoofduitgang naar de tuin is vanachter uitkomend op het houten terras voor de trap en het zwembad. Die deur is de achterdeur en tot op heden niet veel gebruikt. Overdekking van zwembad zit ik idd nog mee, maar folie komt er niet over en ik overweeg zo'n systeem te steken die niet onder het water zit.

Opmerkingen over je pad en accentureren voordeur neem ik mee en zal ik vragen voor een aanpassing. Alsook aan het salon waar ik toch niet 100% voor

ben...

Bedankt voor je input en ik neem ze zeker mee.

Heb trouwens de vrijheid genomen eens op je site te kijken. Zien er heel mooie ontwerpen uit, maar het is eerlijk gezegd niet meteen onze stijl...

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Waarderingsscore
5.395
Punten
113
inderdaad, ik ken de context niet,

ik heb niet samen met jullie aan tafel gezeten, ik heb niet gezien, gehoord, gevoeld wie jullie zijn, wat jullie denken en wat jullie willen, ik heb jullie verhaal niet horen vertellen.

Daarom wil ik zoveel mogelijk vermijden om collega's hun ontwerpen op de rooster te leggen via dit medium,

dit is ook e reden waarom ik weiger om ontwerpen via mail te versturen, want je hoort de gedachtengang, verhaal niet.

papier is goedkoop, trek dus alle registers open om het maximale uit uw huis, of tuin te halen.

Ben blij dat je onze ontwerpen mooi vind, en niet jullie stijl ? Gelukkig maar, want ik werk met zeer uitlopende stijlen.

trouwens stijl vind ik een verkeerd woord, ik gebruik liever persoonlijke tuinen :wink:

succes met je project

luk

Lid geworden
13 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
naish wrote:
Dat van die oprit is noodzakelijk... Ik rij niet met een Hummer maar wel met een X5 en die moet in de verste garage. Als ik vanop de oprit kom en volledig overdraai zonder net de gevel niet te raken, dan sta ik nog geen 90% gedraait. Bovendien kom je met zo'n manuever recht voor de voorste garage te staan en dan mag je beginnen op en neer rijden om erin te geraken. Die maten van de opricht liggen vast en vind ik perfect ingewerkt in het ontwerp...

lijkt mij dan een 'ontwerpfout' die je nu moet 'bekopen' in je tuinplan

al gedacht aan een ontwerp bij een andere tuinarchitect

er is toch niemand die je verbied om eens andere ideeën aan te voelen/verkennen

grtz

Olaf

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan