• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!
  • Vraag hier je gratis tickets voor bis beurs 2023 in gent aan! Niet geldig op zondag

Tuinhuisdeur met deurgrendel vastzetten in de grond

Pickey

Lid
Lid geworden
19 jun 2020
Waarderingsscore
11
Punten
18
Mijn tuinhuisdeur heeft de neiging om nogal vaak wat wind te vangen waardoor die tegen het hout van het tuinhuis slaat.

Om geen te "definitieve" zaken te moeten uitvoeren had ik eraan gedacht om een deurgrendel te kopen voor de deur en die onderaan de deur te plaatsen om vervolgens vast te zetten in de grond.

Eventueel werken met een paalhouder, die de grond in kloppen zodat hij goed vast staat en de grendel dan in bovenste deel van de paalhouder te steken.
Beton gieten vermijd ik liever aangezien er nu lavasteentjes liggen bovenop worteldoek op de plaats waar ik de grendel wil vast laten zetten.

Thorgal

Gewaardeerd lid
Lid geworden
2 mrt 2007
Waarderingsscore
130
Punten
63
Met een paalhouder gaat die deur toch nog teveel beweging krijgen en telkens de slag opvangen onderaan de deur waar de grendel zit?
Bij mij komt de grendel gewoon in een gaatje wat ik geboord heb in de kandla die eronder ligt. (Wel zien dat je grenden groot genoeg is.)
in plaats van een paalhouder mss. iets kleiners overwegen, zoals een stukje chauffagebuis dat je daar op de juiste plek en tot op de juiste hoogte in de grond kan slaan. (Eerst de buis, dan de grendel.)

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan