• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Tuinhuis zonder isolatie - constructie

Lid geworden
26 aug 2009
Berichten
231
Waarderingsscore
0
Punten
16
Korte vraag

Als ik geen isolatie wil voorzien. Is maar voor stockage. In de stockageruimte komt ook aanzuig van mijn gesloten haard toe. Dus ik wil het geheel ook niet te luchtdicht maken. Vandaar ook geen dampopen doek voorzien op tussen HSB en afstandlatten/afwerkplanken. Is dat ok ?
Mag ik dan mijn beplanking thermowood / eik rechtstreeks tegen houtskelet zetten of zouden jullie een afstandslat voorzien (voor spouw).
Dus concreet:

Eiken beplaking moet vertikaal:

HSB (CLS) > Afstandslat horizontaal > Eik vertikaal OF HSB (CLS) > Afstnadslat vertikaal > afstandslat horizontaal > Eik vertikaal 

Thermowood beplaking horizontaal

HSB (CLS) > Thermowood horizontaal OF HSB (CLS) > Afstnadslat vertikaal > Thermowood horizontaal
 

Caroto

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 okt 2019
Berichten
3.668
Waarderingsscore
1.827
Punten
113
Als het niet dicht is heeft dampscherm geen nut. Vaak worden die spouwlatten ook gebruikt om 'uit te passen' zodat alles op 1 lijn komt, als de ondergrond niet perfect recht is. Niet nodig in u geval?
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan