• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

tuinhuis op betonstenen: hoe?

Lid geworden
28 mei 2006
Waarderingsscore
1
Punten
0
Wij zagen al op enkele plaatsen een (klein) tuinhuis op een fundament van betonstenen i.p.v. op een betonnen plaat.

Wie heeft hier ervaring mee?

Hoe wordt dit uitgevoerd? Is het sterk genoeg. Hoe wordt alles aan elkaar verankerd?

Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
3
Punten
0
Betonblokken op een laag stabilisé zetten en een houten rooster op de betonblokken vijzen. Dat rooster wordt dan de vloer van je tuinhuis.

Lid geworden
30 sep 2006
Waarderingsscore
1
Punten
0
Ik had daar ook een vraag omtrent . Als ik betonen vloerplaat wil gieten moet ik alles appart halen , ook nog een betonmolenke . Iemand gaf mij de tip giet een vloerplaat (wat dikker) in stabilisé . Gewoon halen met aanhangwagen klaar gemaakt (laat er meer cement in doen) . Als tuinhuis er staat , een mooi vloerke inleggen .

Lid geworden
28 mei 2006
Waarderingsscore
1
Punten
0
Tja, maar het gaat me niet om het 'vloerke' maar om de stabiliteit van het tuinhuis. Ik zie niet meteen hoe je dat gaat verankeren in stabilisé.

En we hebben enkele jaren geleden al nare ervaringen gehad met het 'vliegende tuinhuis' van onze buurman ;-)

Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
3
Punten
0
handywoman wrote:
Tja, maar het gaat me niet om het 'vloerke' maar om de stabiliteit van het tuinhuis. Ik zie niet meteen hoe je dat gaat verankeren in stabilisé.

En we hebben enkele jaren geleden al nare ervaringen gehad met het 'vliegende tuinhuis' van onze buurman ;-)

Die stabilisé hecht zich wel aan de betonblokken. Maar of dit een echt stormvaste constructie wordt?

Als die vloerkader goed is vastgevezen in de betonblokken, dan vormt dit wel een stevig geheel, maar ik zou het persoonlijk ook nooit zo uitvoeren.

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan