• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Tuinhuis kopen

Lid geworden
28 feb 2008
Berichten
206
Waarderingsscore
0
Punten
0
Iemand tips qua adressen of zo voor mooie, degelijke prijs/kwaliteit tuinhuizen?

Eventueel adressen via mail...

Handelaars mogen zich onthouden van reclame want daar ga ik toch niet op in :wink:

Alle tips welkom! Bedankt!
 
Lid geworden
28 feb 2008
Berichten
206
Waarderingsscore
0
Punten
0
Liefst regio Oost-Vlaanderen dus dat is hier al direct "bingo" :)

Maar héél toevallig vond ik op een andere site ook al goede commentaar van deze zaak...

Mag ik -eventueel via mail- eens een foto, prijs, afmetingen en zo ontvangen van u?

Alvast bedankt!
 
Lid geworden
13 jul 2007
Berichten
1.199
Waarderingsscore
0
Punten
0
wij hebben een huisje uit de 'budget' reeks, type Marseille van 2x3m

Geleverd en geplaatst met houten vloer op 3 betonnen balken: 1600€



op deze foto staat er al een laag primer op behalve op de deur en het raam, vandaar het kleurverschil

ik mot het nog verven, wil het in zo'n scandinavisch blauw met witte randen verven

zumk3l.jpg
 
Lid geworden
28 feb 2008
Berichten
206
Waarderingsscore
0
Punten
0
Mooi tuinhuisje!

En hoe dik zijn je wanden dan?
 

jvd30

Gewaardeerd lid
Lid geworden
22 okt 2007
Berichten
2.591
Waarderingsscore
246
Punten
63
Hier van de Makro en zeer degelijk (wanden van 28mm als ik mij nog goed herriner). Zeer degelijk kliksysteem en geisoleerd platendak.

Onze buren hebben Gamma en dat ligt zonder overdrijven na twee jaar al bijna tegen de grond (dak doogezakt en lekt, latten trekken scheef en delen van de dakoverkapping komen los)
 
Lid geworden
13 jul 2007
Berichten
1.199
Waarderingsscore
0
Punten
0
Winnetou wrote:
Mooi tuinhuisje!

En hoe dik zijn je wanden dan?



dat weet ik niet meer, ik denk ook 28mm.



o ja: niet op de omgeving letten. We laten klimop groeien tegen die muur (garage v buurman) de vlinderstruik links van het tuinhuis bloeit momenteel prachtig en de draad van de buurman recht zit nu ook verstopt achter de rode en braambessenstruiken. Deze foto is in maart genomen.
 
Lid geworden
22 dec 2009
Berichten
327
Waarderingsscore
0
Punten
0
heb er bij Hubo een gekocht van Bear County (elegant 1002).

Is klein tuinhuisje maar dient maar om grasmachine, en wat ander tuingerief in te steken dus groot genoeg voor mij. 2 weken geleden hebben ze het geleverd, heb alles ondertussen behandeld en ga het morgen in elkaar steken dus zal overmorgen nog iets posten van het resultaat.
 
Lid geworden
28 feb 2008
Berichten
206
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik ben vandaag prijsinfo gaan vragen bij Woodvaria voor een tuinhuis van 395 x 300 cm - 34 mm houtdikte. (Noorse den)

Shingeldakbedekking (bruin/groen/zwart)

--> houten onderdak met beplanking 19 mm inbegrepen

1 dubbele standaard glasdeur, beglazing 4 mm

--> aluminium deurkruk, cylinderslot, alle beslag

1 opengaand kipraam, beglazing 4 mm, sluiting

Supplement luifel 100 cm.

Prijs: 2280 incl. BTW

Vind ik deftige prijs maar is natuurlijk zeker niet min...



Nu vergeleek ik een beetje met een tuinhuis van de Makro:

http://www.makroshop.be/nl/tuin/blokhutten/hout/RM_1797341/blokhut-bonn-385x295cm



Verschil hier is:

- 28 mm houtdikte (zou die 6 mm verschil zo veel uitmaken???) (vuren)

- plexiglas

- enkele deur ipv dubbele

- luifel 90 cm

- 385 x 295 cm

Prijs: 1149 incl. BTW



Nu is mijn vraag: waar zit dat enorme prijsverschil volgens jullie?!?!

Want 1130 euro is niet niks he! Dat zijn bijna 2 tuinhuizen bij Makro voor de prijs van Woodvaria :?
 
Lid geworden
28 feb 2008
Berichten
206
Waarderingsscore
0
Punten
0
En...voor welk zouden jullie opteren prijs-kwaliteit gezien dan: Makro of Woodvaria?
 

jvd30

Gewaardeerd lid
Lid geworden
22 okt 2007
Berichten
2.591
Waarderingsscore
246
Punten
63
Hier Makro en zeer tevreden van. Kwalitatief materiaal, doordacht opbouwsysteem. Dik hout. Zowel mijn vader als mijn schoonvader (twee zeer ervaren doe hetzelvers en ouderwetse voorstanders van "kwaliteit kost geld" vonden het allebij topmateriaal. Enige zwakke puntje is de deur. deze klemt wat en ik zou hier mijn schaaf eens moeten opzetten)
 
Lid geworden
28 feb 2008
Berichten
206
Waarderingsscore
0
Punten
0
jvd30 wrote:
Hier Makro en zeer tevreden van. Kwalitatief materiaal, doordacht opbouwsysteem. Dik hout. Zowel mijn vader als mijn schoonvader (twee zeer ervaren doe hetzelvers en ouderwetse voorstanders van "kwaliteit kost geld" vonden het allebij topmateriaal. Enige zwakke puntje is de deur. deze klemt wat en ik zou hier mijn schaaf eens moeten opzetten)





Dan veronderstel ik dat jij het hebt over die van 28 mm dik?

Want je hebt er ook dunnere (lees: veel te dunne) tussen...
 

Zubke

Lid
Lid geworden
22 jan 2007
Berichten
161
Waarderingsscore
0
Punten
16
Wij hebben ook eentje van Makro nl deze:

http://www.makroshop.be/nl/tuin/blokhutten/hout/RM_1859390/blokhut-chill-385x385cm-dak-staal

Zeer stevig materiaal 34mm dikte.

Grootste pluspunten vind ik:

* de aluminium hoekprofielen

* De stevigheid van de planken

* Het zeer degelijk plaatstalen dak wat ook nog eens geisoleerd is.

* Gratis geleverd



Nadelen vind ik :

* een tweetal planken serieus krom waren waardoor we deze met heel veel moeite in elkaar kregen geplaatst.

* Het is echt bloot hout waardoor je best het tuinhuis volledig verft alvorens in elkaar te zetten.

Wij hebben gekozen voor Sikkens houtbeits te laten mengen in dezelfde kleur als onze ramen (kwartsgrijs). De eerste keer enorm veel verf in gekropen. Tweede maal heel veel minder, maar het resultaat mag er best wezen.

* Levering duurt zo'n 8 weken.
 

jvd30

Gewaardeerd lid
Lid geworden
22 okt 2007
Berichten
2.591
Waarderingsscore
246
Punten
63
Winnetou wrote:
jvd30 wrote:
Hier Makro en zeer tevreden van. Kwalitatief materiaal, doordacht opbouwsysteem. Dik hout. Zowel mijn vader als mijn schoonvader (twee zeer ervaren doe hetzelvers en ouderwetse voorstanders van "kwaliteit kost geld" vonden het allebij topmateriaal. Enige zwakke puntje is de deur. deze klemt wat en ik zou hier mijn schaaf eens moeten opzetten)





Dan veronderstel ik dat jij het hebt over die van 28 mm dik?

Want je hebt er ook dunnere (lees: veel te dunne) tussen...



idd, 28 of 34, ben niet zeker meer

heb er ook nog 5 bakken jupiler bij cadeau gekregen
 
Lid geworden
5 okt 2009
Berichten
25
Waarderingsscore
0
Punten
0
't Hamertje, in Beringen. Blokhut van 3 op 4 dacht ik, tand en groef systeem. Planken van 28 dik ( Rooie noorse den). Deur die spant hebben we ook aan de hand hier, is volledig normaal. Hout werkt continue, zeker in het begin. Bewerkt met xyladecor ( 2x ) en zeer tevreden van.





2gugvo2.jpg
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan