• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Tuinhuis in skeletbouw

mat

Lid geworden
15 nov 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo,

Ik ben nieuw op de site. Even voorstellen: onlangs uiteindelijk een huis gekocht. Sleutel op de deur, maar toch veel geleerd. Er steekt een stukje grond bij en daar wil ik nu een tuinhuis op zetten. Dit tuinhuis wil ik zelf bouwen. Omdat ik het echt voor veel zaken ga gebruiken (opslag van "niet-tuin" materiaal) wil ik het volgens de regels van de kunst bouwen en het goed isoleren. Houtskeletbouw lijkt me een goed idee. Ik heb wel geen enkele ervaring in houtbewerking, maar ben best wel handing.

Alvast enkele vraagjes:

a) Welke houtverbinding gebruik je voor het skelet?

b) En gebruik je hiervoor schroeven of nagels?

c) Welke type platen bevestig je best aan de binnen en buitenkant (bedoeling is eigenlijk om cederplanken achteraf aan de buitenkant decoratief te gebruiken)?

Bedankt. Dit zijn m'n eerste vragen. Er komen er zeker nog meer!

Mat

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan