Tuinberging ophogen

Donny

Lid
Lid geworden
21 apr 2010
Waarderingsscore
0
Punten
16
Hoi, Mijn tuinberging ligt van pas lager dan de rest... "een steen" zoals ze zeggen.
Deze vloer komt dus regelmatig onder water. Nu zoek ik een budgetvriendelijke manier om deze op te hogen. Nu is er ca 10j geleden bij de bouw een betonplaat gegoten (volledig stenen bijgebouw met carport), hierop is gechapt en daar een keramische tegel op geplaatst. ergens in dit proces heeft er iemand een vergissing gemaakt met het bepalen van de juiste hoogte. Ik schat zo een 2cm echt nodig te hebben. maar tot 5cm gaat wel lukken. Wat doe ik best hier? ophogen met een extra tegel? en een metalen profiel tegen het water dat onder de deur kan lopen... of klinkers erop leggen? ik zie dat die vanaf 4cm zijn... best nog een hellingske maken voor de grasmaaier en een fiets... of gewoon beton op storten?
thx!

janus wago

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2009
Waarderingsscore
381
Punten
83
Ik heb hier een dorpel van 10cm hoogte achte mijn deur gemaakt maar al je andere ideeën kunnen ook.

JeroenDf

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 jan 2020
Waarderingsscore
204
Punten
43
Ik zou zoals janus aangeeft eerst beginnen met een verhoogde dorpel aan je deur zodat water al niet meer rechtstreeks kan binnenlopen. Maak je dorpel wel niet te laag want anders loop je het risico dat het toch nog binnenloopt bij zware regen. Daarna kan je nog altijd de vloer ophogen als je die opstap aan de dorpel hinderlijk vind.

Donny

Lid
Lid geworden
21 apr 2010
Waarderingsscore
0
Punten
16
iets zoals dit dan proberen:
er ligt nu al een siliconen profieltje van ca 1,5 cm hoog maar daar loopt het dus nog over bij hevige regenval.

Bovenaan