• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Tuin frezen

blacky

Lid
Lid geworden
26 mrt 2006
Waarderingsscore
15
Punten
18
Hallo,

Als beetje beter weer gaat worden ga ik mijn tuin om frezen. Het ligt nu nog ongelijk en met het oude gras er op.
Deze moet volledig weg en opnieuw zaaien.
Nu sta ik vorig weekend te praten met iemand ( is eind de 70 )uit de buurt.
Er kwam sprake over het frezen en ik heb nog wat stabilise liggen die bijna verpulverd is omdat er nog gewoon zand tussen zit ook.
De buur zei me dat ik gerust het zand/stabilise mag open doen op het gras en dan frezen. Dit zou de grond luchtiger maken omdat het in de streek van Aalst nogal zware grond is.
Nu voor ik dit doe wil ik toch nog een paar reacties of ik daar wel goed aan doe dit te doen.
doen of weg met het zand. Nu veel is het niet meer ik denk nog een 10tal kruiwagens max

Wat ik mij nu afvraag :
De bijkomende compost , werd die daar dan gewoon maar over gestrooid ?

Ik zou precies dit toch allemaal mee onder werken in de kleigrond ? Gewoon mee infrezen , teneinde overal een gelijk samenstelling te bekomen, zoniet, zou ik verwachten van Luk u hier ook voorspelt :
Is net hetzelfde als Dyslex die ligt te zonnen op spaanse stranden en dan ligt de zonnen in de winter ergens in noorwegen. Waar ga je het bruinst zien?

Dag Koen,

Compost werd ingefreesd om inderdaad 1 homogeen resultaat te krijgen.
enkel de potgrond die ik gebruik hebt om de laatste oneffenheden weg te werken is niet 100% gemengd met de kleigrond. maar met het effentrekken en inrakelen is deze toch een beetje gemengd geraakt ;)

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Subject
Aangemaakt door
Laatste reactie
Comments
Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan