• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Trouw: tafelideetjes?

Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
678
Waarderingsscore
0
Punten
0
Begin juli is het zover. Mijn schat en ik stappen in het huwelijksbootje.

Alles is geregeld, op één ding na: De namen voor de tafels.

Wij zijn gisteren nog naar een ander feest geweest en hier hadden ze de tafels een fruitnaam gegeven en dit gelinkt aan de jenever van die vrucht. Voor ieder een miniflesje dus...

Wij hebben gen flauw idee wat te doen.

Heeft er iemand tips?



Daarom mijn vraag aan de getrouwden:

Hoe hebben jullie de tafels van jullie gasten genoemd?

Hebben jullie nog voor elke gast een attentie gegeven?



Andere suggesties.



Mercikes voor jullie inbreng!
 
Lid geworden
23 jan 2007
Berichten
7.182
Waarderingsscore
0
Punten
0
een van de tofste trouwfeesten die ik heb meegemaakt was in een voetbalkantine. Gewoon een bbq, de neven die een matchke speelden, de rest supporteren. Was echt plezant en ontspannen.



Onze trouw was ook heel gemoedelijk. Geen tralala. Gewoon iets eten met de mensen die we graag zien én kennen. :roll:

Want hoe vaak heb je niet dat ze mensen uitnodigen die ze eigenlijk niet goed kennen. What's the point?
 

Icecoldkillahh

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 jul 2006
Berichten
8.192
Waarderingsscore
1
Punten
38
FatmanBert wrote:
een van de tofste trouwfeesten die ik heb meegemaakt was in een voetbalkantine. Gewoon een bbq, de neven die een matchke speelden, de rest supporteren. Was echt plezant en ontspannen.



Onze trouw was ook heel gemoedelijk. Geen tralala. Gewoon iets eten met de mensen die we graag zien én kennen. :roll:

Want hoe vaak heb je niet dat ze mensen uitnodigen die ze eigenlijk niet goed kennen. What's the point?



Wij hadden gewoon een lijstje gemaakt, en bij het binnenkomen mochten de getuigen (laat die ook maar ewa werken :twisted: ) de tafelnummerkes doorgeven aan de gasten. Als ge moet beginnen met jenever fleskes... Mooi en origineel, maar toch weer een onnozel kostelijk zaakske.



Doe gewoon das al gek genoeg...
 

monalisa

Zeer Actief lid
Lid geworden
27 mrt 2006
Berichten
7.633
Waarderingsscore
5
Punten
38
handywoman wrote:
Trouwens, de twee duurste miljoenen-trouwfeesten (letterlijk!) die wij meemaakten waren allebei het begin van een heel kort huwelijk (een zelfs maar 4 maanden)



Leve de boeren-bbq!



Nu dat ge het zegt: het duurste trouwfeest dat ik heb geweten, was inderdaad ook het kortste (2 jaar)!



Als dat een regeltje is, dan zullen we het allemaal maar zo goedkoop mogelijk houden zeker? Goed voor de duur van 't huwelijk én voor de portemonnee. :lol:
 
Lid geworden
27 sep 2006
Berichten
11.646
Waarderingsscore
1
Punten
0
Bij ons:



tafels: Tekeningen van "Liefde is ...." : Eenmaal in t groot per tafel, gasten kregen bij binnenkomen een kleine versie.



Uitnodigingen waren lege CD-doosjes, waarbij de hoes de uitnodiging was.



Bedankingen waren dan de verzamelde foto's (voorbereidingen, reportage, avondfeest, foto's getrokken door gasten, foto's van versierd huis, ...) en muziek openingsdans die we dan op CD hebben gebrand. En uiteraard hoorde de bedankingsCD in de uitnodigingsCDdoos.
 
Lid geworden
23 jan 2007
Berichten
7.182
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bij ons was het feest in 'De Bibliotheek' in Oud-Heverlee en daarmee was de uitnodiging een boek, met daarin een bibliotheekkaart en een aanmaning dat het boek moest terug gebracht worden op die datum om dat uur.



De boeken waren zo van die typische stationsromannetjes van Harlequin. Genre 'De berooide bruid', Het verstandshuwelijk', :lol:
 
G

Guest

Guest
hebben we niet gedaan; De tafels werden heel klassiek afgeroepen door de maitre d'. Iik vind die tekeningen, gadgets, enz niet leuk.

Een attentie hebben we ook niet gedaan,ik heb op nog maar 1 trouwfeest de laatste 5 jaar zelf nog iets gekregen. dat was een klein plantje met een kaartje aan, hetzelfde als de uitnodiging; vond ik eerder onnozel.Het feest is attentie genoeg vind ik
 

willem_anneleen

Zeer Actief lid
Lid geworden
15 nov 2006
Berichten
1.729
Waarderingsscore
4
Punten
38
Ik snap al die poespas en show niet zo goed, dat kost alleen maar geld voor veel schone schijn.[/quote]



jammer genoeg kost een 'boere bbq' ook veel geld hoor, uiteindelijk geven we aan de accomodatie die we moeten huren (tenten, tafels en stoelen, enz) meer geld uit dan je ooit in een feestzaal moet betalen...



a
 
Lid geworden
22 feb 2008
Berichten
986
Waarderingsscore
0
Punten
0
wij betalen voor een parochiezaaltje welgeteld 150 euro...

en dan hebben we direct alle bestek, borden, glazen, (receptie) tafels...



als je een beetje rondkijkt hoeft het allemaal niet zo heel veel geld te kosten :)
 
Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
898
Waarderingsscore
0
Punten
0
Delphine wrote:
wij betalen voor een parochiezaaltje welgeteld 150 euro...

en dan hebben we direct alle bestek, borden, glazen, (receptie) tafels...



als je een beetje rondkijkt hoeft het allemaal niet zo heel veel geld te kosten :)



Inderdaad, en je hoeft er ook geen jaar op voorhand aan te beginnen plannen. Wij hebben 8 weken voor de eigenlijke trouwdatum een zaal gezocht en 6 weken voor datum zelfgemaakte uitnodigingen rondgestuurd. Twee weken voor het feest wat kleren gaan kopen en een DJ geregeld. Uiteindelijk is er een dikke 80 man komen meewokken met ons, en hebben we alles inclusief (dus eten die avond, kleding, uitnodigingen en DJ) een kleine 6000 Euro betaald. Nog veel geld, maar tocj van een andere grootte orde dan de bedragen die ik bij sommige andere koppels hoor rondwaaien. :shock: :roll:
 
Lid geworden
17 mrt 2006
Berichten
1.392
Waarderingsscore
0
Punten
0
Moeilijk om dit voor een ander te kiezen, het moet natuurlijk iets persoonlijk zijn...

Deze vond ik bvb erg geslaagd:

bij een overtuigd 'Trekkie' had elke naam de tafel van een volk uit Star Trek
 
Lid geworden
9 jan 2008
Berichten
115
Waarderingsscore
1
Punten
0
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit meegemaakt dat de tafels een naam hadden.



Wij hebben gewoon op elke tafel naamkaartjes gezet voor tijdens het eten, daarna ging iedereen zitten waar hij wou. Onze vrienden kwamen pas voor het dessert en daar hadden we geen plaatsen gekozen, iedereen ging zitten waar hij wou.



We hadden wel bedankjes, een glazen potje met een kaarsje erin. Dat kostte 1€ per kaarsje, maar dat zag je er niet aan. Het staat bij veel mensen nog op de kast/tafel (we zijn bijna een jaar getrouwd).
 
Lid geworden
23 jan 2007
Berichten
15.605
Waarderingsscore
1
Punten
0
Aaah postuurkes voor op den dressoir!!!!!
 
Lid geworden
9 jan 2008
Berichten
115
Waarderingsscore
1
Punten
0
Jaja, lach er maar mee. Ik ben getrouwd met een Siciliaan en daar is het de gewoonte om zo'n mottig ding te geven en iedereen heeft daar dus zo'n vitrinekast vol met van die "postuurkes" staan... En die dingen zijn dan nog niet goedkoop, he, dat varieert tussen de 10 en 15€ per ding (x het aantal gasten, reken maar eens uit...). Dat wilde ik dus echt niet. Vandaar deze oplossing :)
 
Lid geworden
25 sep 2006
Berichten
6.580
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wat vind ik, in dat verband, dit toch een geweldig leuk woord: 'dust collectors' :)
 
Lid geworden
28 mei 2006
Berichten
1.357
Waarderingsscore
1
Punten
0
dieke wrote:
Wat vind ik, in dat verband, dit toch een geweldig leuk woord: 'dust collectors' :)



Met een paar grijpgrage peuters in huis slinkt het afstofwerk snel genoeg...
 
Lid geworden
20 dec 2007
Berichten
156
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij hadden op elke tafel een (andere) grappige jeugdfoto van onszelf staan:

- bij mijn familie foto's van mezelf,

- bij haar familie foto's van haar,

- bij vrienden/kennissen foto's van ons beiden (ale, van elk eentje)



Bij het aankomen van de gasten deelden de getuigen dan kleinere versies van die foto's uit (aan de juiste personen uiteraard), met daarbij een nummertje er vanachter op, zodat bij het afroepen de nummer werd geroepen en dan moesten die mensen op zoek gaan naar de juiste foto. Natuurlijk stond er in de zaal al een garcon klaar bij de juiste tafel zodat het ook niet té lang duurde.



Wel veel werk ingestoken: inscannen (in die tijd bestonden er nog geen digitale fototoestellen, toch geen betaalbare), proper maken, goeie grootte zetten, van elk een verkleining, voor elk koppel een kleintje voorzien, alles afdrukken, elk apart uitknippen, zoveel mogelijk samen plastificeren en weer elk apart uitknippen.





Bedankjes hebben we niet gegeven, ze mochten al blij zijn dat ze een hele avond hebben mogen eten en drinken! :p
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan