Trouw: tafelideetjes?

Lid geworden
11 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Begin juli is het zover. Mijn schat en ik stappen in het huwelijksbootje.

Alles is geregeld, op één ding na: De namen voor de tafels.

Wij zijn gisteren nog naar een ander feest geweest en hier hadden ze de tafels een fruitnaam gegeven en dit gelinkt aan de jenever van die vrucht. Voor ieder een miniflesje dus...

Wij hebben gen flauw idee wat te doen.

Heeft er iemand tips?

Daarom mijn vraag aan de getrouwden:

Hoe hebben jullie de tafels van jullie gasten genoemd?

Hebben jullie nog voor elke gast een attentie gegeven?

Andere suggesties.

Mercikes voor jullie inbreng!

Lid geworden
2 dec 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
onze tafelnamen waren de reizen die we toen al hadden gedaan, en de hoofdtafel was de huwelijksreis (mauritius)

als attentie, hadden we voor ieder koppel een klein flesje wijn, met aan de voorkant een trouwfoto, en aan de achterkant het menu

en tis nog goeie wijn ook :)

G

Guest

Guest
Stephen wrote:
onze tafelnamen waren de reizen die we toen al hadden gedaan, en de hoofdtafel was de huwelijksreis (mauritius)

als attentie, hadden we voor ieder koppel een klein flesje wijn, met aan de voorkant een trouwfoto, en aan de achterkant het menu

en tis nog goeie wijn ook :)

Da moest er aan ontbreken da het slechte had geweest ! :D

Lid geworden
12 apr 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
In de zaal waar wij ons feest hadden zeiden ze dat dat niet echt veel meer werd gedaan.

Wij hebben dat dan ook niet gadaan.

Maar indien het echt moest hadden we alle namen van straten gebruikt waar we samen of één van ons beiden had gewoond.

Zo raak je meestal altijd wel aan een stuk of zes of acht of tien.

Lid geworden
25 apr 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Namen van tekenfilms/jeugdseries uit jullie kindertijd (David de boskabouter, Freggles,...)

Lid geworden
2 mrt 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
V'ke wrote:
Namen van tekenfilms/jeugdseries uit jullie kindertijd (David de boskabouter, Freggles,...)

Euh, David?? In mijnen tijd was dat toch Paulus de boskabouter.

G

Guest

Guest
Ge had David de Boskabouter ook !

Toffe tekenfilmserie.

Ge kunt ook planeten namen kiezen.

Of de naam van aannemers waar ge goe of slechte ervaringen mee hebt gehad, als ge't bouwgerelateerd wilt houden :D

Of namen van ex vriendjes/vriendinnen om het spannend te houde :D

Lid geworden
12 jun 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
De tekenfilm is bij mijn weten David de boskabouter (genoemd naar de boeken van Rien Poortvliet), Paulus de boskabouter is een deelnemer van het vt4 programma 'De Bus', als ik me niet vergis (dat was een soort van big brother op wielen, enkele jaren geleden op tv geweest)

Lid geworden
11 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
we hadden ook getracht onze reizen samen te stellen, maar na een 5-tal tafels was ook dat voorbij...

We dachten op een moment alle straatnamen te nemen, dus van bij mij thuis tot bij haar (de afstand die tussen ons steeds overbrugd moest worden) maar daar heeft het volk wel wat weinig aan + zoveel straten waren dat niet :)

Andere suggesties blijven welkom.

Lid geworden
23 jan 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
jee, de laatste trouw waar ik ging mochten we gewoon kiezen. lekker gezellig, enkel de hoofdtafel was voor de ouders, broers en zussen.

Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Je kan ze ook noemen: tafel1, tafel2, ...

Anders wel ideetjes genoeg: voetbalclubs, tennisspelers, acteurs/actrices, of als lachtertje alle domme / sexy serietjes op tv (mooi en meedogenloos-tafel, de Dallas-tafel, de Days of our Lifes tafel, de 100 hete vragentafel,...)

Als gift: in de Ikea kan je kleine goedkope pluche diertjes kopen voor 0,5 Euro. Hang aan elk een koordje met een bedankt-kaartje en gooi dat in een grote boed of grote kom. Voor 75 Euro ben je gesteld en heeft iedereen een aandenken. Wat ik nog gezien heb: lollies, snoepzakjes, kleine plastieken eendjes, stickers, kleine plantjes, etc...

Lid geworden
25 sep 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
hoow wrote:
jee, de laatste trouw waar ik ging mochten we gewoon kiezen. lekker gezellig, enkel de hoofdtafel was voor de ouders, broers en zussen.

Sja, ik heb het ook niet op dat stijve gedoe. Je belandt dan 9 van de 10 keer bij mensen aan tafel die je van haar noch pluim kent/waar je niks aan te vertellen hebt/... En meer dan vaak duuuuuurt dat eten dan en blijjjjjjft dat duren. Aan mij is het ook niet echt besteed, maar ja.

Wat ik al gezien heb: allemaal muziekinstrumententafels. Koppel speelde allebei muziek. Dus je had de violentafel, de trompetters,...

Lid geworden
28 mei 2006
Waarderingsscore
1
Punten
0
Vorig jaar op een trouwfeest moesten we aan de ingang langs een snoepkraam passeren. We kregen elk een zakje snoep en de tafels waren ingedeeld volgens de soort snoep die je had.

Wij waren de zuurtjes (hopelijk bedoelden ze daar niks mee) :?

Het leuke was dat je op de receptie al wat kon rondkijken wie er allemaal aan jouw tafel zou zitten.

Lid geworden
13 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij hebben gewoon in het midden van elke tafel een papier gelegd met daarop de namen van de mensen die aan die tafel zaten. En als de mensen geen goesting hadden om in de door ons opgestelde schikking te zitten, ook goed. Dan wisselden ze gewoon van tafel. En bedankjes hebben wij niet gedaan. Ik heb het altijd nogal raar gevonden dat mensen een hele avond op kosten van het koppel kunnen feestvieren, en dat je ze daar nog voor moet bedanken ook.

Lid geworden
30 jan 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
onlangs naar een trouw geweest waar de tafels waren ingedeeld adhv de een aantal fastfood restaurants (pita, frietkraam, pizzeria,..)uit de buurt. Bij het binnekomen kreeg je het kaartje van het restuarant en op de tafel stond een foto van het koppel achter het "fornuis" (koppel die pita aan het afsnijden is, frietbakje aan het volscheppen is,..) reden voor die keuze was dat ze tijdens hun verbouwing niet veel tijd hadden om deftig te eten en nu ze getrouwd waren (en hun verbouwing af was) ze deftig zouden kopen.

Andere die ik al megemaak heb waren takken van de scouts (kapoenen, kabouters,...) van een collega leider, japanse tekens van iemand die japanologie gestuurd had en stripfiguren bij een stripfanaat.

Lid geworden
15 nov 2006
Waarderingsscore
1
Punten
0
iemand van de balletschool: tafels waren 'dansfilms' (bv. grease, flash dance, ...) en bij het naar de tafel gaan speelde dan muziek uit de film

een koppel ski-fanaten: alle tafels waren een ski-resort waar ze al geweest waren

bij ons: vrije keuze, zelfs geen eretafel ('t wordt dan ook een 'boere bbq')

a

Lid geworden
23 jan 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
willem_anneleen wrote:

a

Ewel dat zijn over t algemeen de beste feesten die je je nog lang herinnert omdat je je massa's goed geamuseerd hebt.

Ik snap al die poespas en show niet zo goed, dat kost alleen maar geld voor veel schone schijn.

Lid geworden
1 nov 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
wij hebben elkaar in de cinema leren kennen (we werkten daar allebei). Daarom hadden we de tafels een filmnaam gegeven, en geprobeerd om een link tussen de aanzittenden en de film te vinden.

Bij het toekomen kreeg iedereen een "cinematicket" met de film op.

Wat ik haat op trouwfeesten: als niet enkel de tafels, maar ook de plaatsen aan die tafels vooraf bepaald werden. Wij hadden gewoon tafels van 8 en de mensen mochten kiezen hoe ze zich organiseerden.

Lid geworden
28 mei 2006
Waarderingsscore
1
Punten
0
hoow wrote:
willem_anneleen wrote:

a

Ewel dat zijn over t algemeen de beste feesten die je je nog lang herinnert omdat je je massa's goed geamuseerd hebt.

Ik snap al die poespas en show niet zo goed, dat kost alleen maar geld voor veel schone schijn.

Helemaal mee eens! Ik heb een hekel aan het traditionele trouwfeest: tot middernacht aan tafel zitten, de bruidstaart met vuurwerk die wordt binnengebracht op de tonen van Chariots of Fire, een foute dj die denkt de plezantste te zijn... bweuk

Trouwens, de twee duurste miljoenen-trouwfeesten (letterlijk!) die wij meemaakten waren allebei het begin van een heel kort huwelijk (een zelfs maar 4 maanden)

Leve de boeren-bbq!

Bovenaan