• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

trapleuning

Lid geworden
23 jun 2011
Berichten
309
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo,



ze hebben mijn houten beuken trap komen plaatsen met er tussen aluminium buizen. (Waar ik een serieuze opleg mogen voor geven heb)

Nu zijn er verschillende krassen op de buizen en volgens projectleider kan daar niets aan gedaan worden.

Met welke produkten onderhouden jullie een aluminium buis aan een trap aub?



Wat mij wel stoort is juist aan het begin van de trap dus normaal een blikvanger zo een klein stukje aluminium dat ook bekrast is.

Zou er hier echt niets aan gedaan kunnen worden? zie foto

Dit stukje eruit halen zal ook niet mogelijk zijn zeker zal erin geplakt zitten? of zou dit wel kunnen?

Graag jullie advies aub







Uploaded with ImageShack.us
 
Lid geworden
19 dec 2011
Berichten
32
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik zou zoiets proberen te polieren. Ge begint met een schuurpapier korrel 800 => 1000 => 1500 => 2000 => polierpaste. Makkelijkst lijkt mij om da papier half rond het metaal te draaien en dan afwisselend links/rechts aan de uiteinden trekken.

Dan zal da wel terug blinken zoals ne spiegel ...
 
Lid geworden
23 jun 2011
Berichten
309
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bedankt bakke en regis07 om te antwoorden.



Misschien domme vraag maar hoe zie ik of het echte alu is?
 
Lid geworden
23 jun 2011
Berichten
309
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo,



de buizen van de trapleuning zouden in inox zijn.

Om die krassen er dan uit te krijgen is dit op dezelfde manier zoals jullie al uitgelegd hebben aub?

Zijn er voor en nadelen of het van aluminium of inox is?

Sorry dat is verkeert was
 
Lid geworden
10 okt 2008
Berichten
8.080
Waarderingsscore
11
Punten
0
Je ziet met moeite een kras op de foto. Is het zo erg? Maak u maar geen illusies, binnen x aantal maanden staan die leuningen vol krassen hoor...
 
Lid geworden
14 okt 2011
Berichten
125
Waarderingsscore
0
Punten
0
Regis07;1708067 wrote:
Als het echte alu is!!

Maakt een reepje (2 à 3 cm breedte) van zeer fijn schuurpapier (>P 600) en schuur die plaatsen door die reep heen en terug te bewegen.

Oftewel met staalwol N° 2 en daarna met N° 0 of N° 00





Iedereen die een beetje weet heeft van inox weet ook dat je staalproducten nooit mag gebruiken voor inox op risico van roestvorming. In bedrijven die de 2 verwerken zoals bvb alinco sint niklaas zijn de afdelingen zelfs volledig gescheiden om besmetting te voorkomen. D

it is dus geen goed advies
 

Valerius

Lid
Lid geworden
23 jan 2008
Berichten
507
Waarderingsscore
2
Punten
18
janvanlandeghem;1708141 wrote:
Je ziet met moeite een kras op de foto. Is het zo erg? Maak u maar geen illusies, binnen x aantal maanden staan die leuningen vol krassen hoor...



Ik zie ook nie wat er aan de hand is.

Een huis moet ook kunnen gebruikt worden.
 
Lid geworden
23 jun 2011
Berichten
309
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bedankt voor de tips regis07



@jan & valerius, inderdaad een huis dient om gebruikt te worden en het zal gebruikt worden.

Maar als je iets nieuw neemt heb je toch graag dat het ongeschonden geleverd wordt en deze foto geeft niet weer zoals het eigenlijk is.
 
Lid geworden
11 aug 2006
Berichten
2.311
Waarderingsscore
0
Punten
0
lavendeltje;1708524 wrote:
Bedankt voor de tips regis07



@jan & valerius, inderdaad een huis dient om gebruikt te worden en het zal gebruikt worden.

Maar als je iets nieuw neemt heb je toch graag dat het ongeschonden geleverd wordt en deze foto geeft niet weer zoals het eigenlijk is.

groot gelijk heb je,je betaalt er tenslote veel geld voor.

een trap zet je nu eenmaal ni alle dagen,en de meeste mensen gaan hiervoor leningen aan waar ze bijna de rest van hun leven voor moeten betalen dus moet dat ook perfect zijn.
 
Lid geworden
19 feb 2007
Berichten
6.447
Waarderingsscore
2
Punten
0
Valerius;1708512 wrote:
janvanlandeghem;1708141 wrote:
Je ziet met moeite een kras op de foto. Is het zo erg? Maak u maar geen illusies, binnen x aantal maanden staan die leuningen vol krassen hoor...



Ik zie ook nie wat er aan de hand is.

Een huis moet ook kunnen gebruikt worden.



Als je een nieuwe auto koopt met een kras op, ga jij dat aanvaarden? Ik denk het niet. Als je iets koopt moet dat in orde zijn.
 
Lid geworden
10 okt 2011
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
0
Luddie;1708542 wrote:
Valerius;1708512 wrote:
janvanlandeghem;1708141 wrote:
Je ziet met moeite een kras op de foto. Is het zo erg? Maak u maar geen illusies, binnen x aantal maanden staan die leuningen vol krassen hoor...



Ik zie ook nie wat er aan de hand is.

Een huis moet ook kunnen gebruikt worden.



Als je een nieuwe auto koopt met een kras op, ga jij dat aanvaarden? Ik denk het niet. Als je iets koopt moet dat in orde zijn.



Groot gelijk. Ikzelf plaats ook trapleuningen en balustrades in inox. Maar ik kan toch al aan de hand van de foto zien dat ik persoonlijk zoiets niet zou achterlaten bij een klant. De mensen betalen ervoor dus het mag toch in orde zijn vind ik.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan