• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Trapleuning bevestigen op gyproc wand

Lid geworden
27 jun 2022
Berichten
20
Waarderingsscore
1
Punten
1
Dag allen

Ik zou graag een leuning plaatsen aan een trap. Alleen bestaan beide wanden van deze trap uit gyproc. Het is een gekocht huis, dus ik heb geen idee wat daar nog achter zit.
Na wat google'n kwam ik op deze link, waar ze het doen met een soort anker: https://www.toggler.nl/klusadvies/trapleuning-bevestigen-holle-wand

Iemand daar ervaring mee?
Of andere suggesties om te zorgen dat mijn leuning er niet bij de minste trek eraan eraf valt...?
 

Kaffe

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 jun 2013
Berichten
1.493
Waarderingsscore
972
Punten
113
eerst een gat boren. Voor hetzelfde geld is het gyproc dat met wat dotten gips aan de muur hangt. Anders proberen zoeken waar de vijzen zitten en hopen dat het hout is en daar bevestigen.
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
eerst een gat boren. Voor hetzelfde geld is het gyproc dat met wat dotten gips aan de muur hangt. Anders proberen zoeken waar de vijzen zitten en hopen dat het hout is en daar bevestigen.
Waar de balken zitten, zoeken?
 
Lid geworden
27 jun 2022
Berichten
20
Waarderingsscore
1
Punten
1
Dus zo'n hollewandanker zal niet werken?
 

bgcw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
22 mei 2011
Berichten
3.080
Waarderingsscore
739
Punten
113
eerst een klein gaatje boren of je niet op een profiel zit en dan deze pluggen gebruiken.
1675537412602.png
 

Tomvdw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
28 jun 2017
Berichten
4.488
Waarderingsscore
3.039
Punten
113
Dus zo'n hollewandanker zal niet werken?
De kans bestaat dat de gyproc tegen de muur gelijmd is met gips, dat hollewandanker zal wel vast zitten maar je loopt het risico dat je bij een val de hele plaat van de muur trekt.
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
Dus zo'n hollewandanker zal niet werken?
De kans bestaat dat de gyproc tegen de muur gelijmd is met gips, dat hollewandanker zal wel vast zitten maar je loopt het risico dat je bij een val de hele plaat van de muur trekt.
In dat geval gewoon in achterliggende muur bevestigen
maar die info krijgen we niet van TS
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan