Trapleuning bevestigen op gyproc wand

Lid geworden
27 jun 2022
Waarderingsscore
0
Punten
1
Dag allen

Ik zou graag een leuning plaatsen aan een trap. Alleen bestaan beide wanden van deze trap uit gyproc. Het is een gekocht huis, dus ik heb geen idee wat daar nog achter zit.
Na wat google'n kwam ik op deze link, waar ze het doen met een soort anker: https://www.toggler.nl/klusadvies/trapleuning-bevestigen-holle-wand

Iemand daar ervaring mee?
Of andere suggesties om te zorgen dat mijn leuning er niet bij de minste trek eraan eraf valt...?

Kaffe

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 jun 2013
Waarderingsscore
686
Punten
113
eerst een gat boren. Voor hetzelfde geld is het gyproc dat met wat dotten gips aan de muur hangt. Anders proberen zoeken waar de vijzen zitten en hopen dat het hout is en daar bevestigen.

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
1.898
Punten
113
eerst een gat boren. Voor hetzelfde geld is het gyproc dat met wat dotten gips aan de muur hangt. Anders proberen zoeken waar de vijzen zitten en hopen dat het hout is en daar bevestigen.
Waar de balken zitten, zoeken?

Lid geworden
27 jun 2022
Waarderingsscore
0
Punten
1
Dus zo'n hollewandanker zal niet werken?

bgcw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
22 mei 2011
Waarderingsscore
615
Punten
113
eerst een klein gaatje boren of je niet op een profiel zit en dan deze pluggen gebruiken.
1675537412602.png

Tomvdw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
28 jun 2017
Waarderingsscore
2.329
Punten
113
De kans bestaat dat de gyproc tegen de muur gelijmd is met gips, dat hollewandanker zal wel vast zitten maar je loopt het risico dat je bij een val de hele plaat van de muur trekt.

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
1.898
Punten
113
De kans bestaat dat de gyproc tegen de muur gelijmd is met gips, dat hollewandanker zal wel vast zitten maar je loopt het risico dat je bij een val de hele plaat van de muur trekt.
In dat geval gewoon in achterliggende muur bevestigen
maar die info krijgen we niet van TS

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan