Trap/muur overgang kit barst

Lid geworden
25 jun 2014
Waarderingsscore
0
Punten
1
Hallo allemaal,

Ik heb paar maanden geleden de kit die naast de mijn trap is aangebracht vernieuwd. Uitgekrabd en gekit met houtkit van soudal en dan geschilderd. Maar nu is alles terug aan het splijten en zie je dus een hele kier. Het is een oudere trap en kraakt een beetje. Ik denk dat het hout teveel beweegt en dat de kit dus loskomt.

Ik dacht nu aan een soort van smalle flexibele plint boven de trap tegen de muur te plakken? Maar ik weet niet of er plintjes bestaan die met de kromming van de trap meegaan?

Of heeft iemand anders een idee?1000025704.jpg1000025887.jpg1000025886.jpg

Meer kit gebruiken.

Een paslat plaatsten.

Meer kit gebruiken.

Een paslat plaatsten.
Meer kit? Zit al veel kit in hoor'. Maar het scheurt door hout dat beweegt.
Paslat? Bedoel je een houten/kunstof strip zoals ik zei? Maar gaat dat wel mee met de kromming (verticale) van de trap zijde?

Normaal als de trap kraakt dan zijn het de optreden die bewegen/krimpen.
Uw kit is uitgedroogd en gaan scheuren.
Snij alles terug weg op trap en wand.
Pleisterwerk sausen met een voorstrijkmiddel/primer
Plaats een nieuwe kitlaag en gebruikt daarvoor een MS-Polymeerkit, bv. Sika 11FC
Werkt niet met uw vinger en een eigen zeepsop van afwasproduct maar, gebruikt afstrijkrubbers (meteen schuine kant en niet de ronde) en een afstrijkmiddel.
Beide vind je gemakkelijk in de DHZ
Gebruikt de rubber maat 8 zodat er voldoende elasticiteit is.
Laat de kit min. 24 drogen.
Leg er een blauwe/mauve tape langs de kit en herstel het schilderwerk aan de trapboom en schilder de wand.

De opmerking van BnB2 is terecht uw kitlaag is ook te smal.
Een kitlaag is min. 4mm breed, zodat deze effectief zijn elasticiteit kan zijn.

Wat is houtkit van Soudal?

Laatst bewerkt:
Normaal als de trap kraakt dan zijn het de optreden die bewegen/krimpen.
Uw kit is uitgedroogd en gaan scheuren.
Snij alles terug weg op trap en wand.
Pleisterwerk sausen met een voorstrijkmiddel/primer
Plaats een nieuwe kitlaag en gebruikt daarvoor een MS-Polymeerkit, bv. Sika 11FC
Werkt niet met uw vinger en een eigen zeepsop van afwasproduct maar, gebruikt afstrijkrubbers (meteen schuine kant en niet de ronde) en een afstrijkmiddel.
Beide vind je gemakkelijk in de DHZ
Gebruikt de rubber maat 8 zodat er voldoende elasticiteit is.
Laat de kit min. 24 drogen.
Leg er een blauwe/mauve tape langs de kit en herstel het schilderwerk aan de trapboom en schilder de wand.

De opmerking van BnB2 is terecht uw kitlaag is ook te smal.
Een kitlaag is min. 4mm breed, zodat deze effectief zijn elasticiteit kan zijn.

Wat is houtkit van Soudal?

Bedankt voor de info.
Ik bedoelde Houtkit van Polyfila dat hier ideaal voor zou moeten zijn " volgens de specs: ideaal voor het kitten van werkende kieren en naden bij kozijnen, deuren, afdeklatten en trappen"

En ik weet hoe ik moet kitten hoor, ben hier geen leek in. Het is zo'n 5mm breed maar dat kan je niet goed inschatten op foto.
Ik heb ook zo'n kitafstrijkertje gebruikt, schuine kant.
Soit alles was mooi afgekit maar het komt los van de muur omdat de trap teveel beweegt denk ik. Dit is een trap van meer dan 50 jaar oud.
Onze nieuwe trap van verdiep 1 naar 2 is 13 jaar oud en die heeft dat niet.

Daarom dat ik wou vragen of er zo een lat/plintje bestaat die je in alle richtingen kan buigen, langs de platte brede kant en langs de dunne kant.
Want de trap kant (boom) is gebogen en hierop wou ik een plintje tegen de muur plakken die de boom volgt

Er is u maar enkel mee gegeven dat de kitlaag te smal is met het door u gebruikt product.
Ons advies op uw vraag, was om te werken met een schuine maat 8 en een MS-Polymeer te gebruiken.
Deze producten hebben een grotere elasticiteit mogelijkheid.

Ja, er bestaat Flex plinten (zie bij Orac), maar het plaatsen van een flex plintje zal niets verhelpen aan de beweging/gekraak van deze trap.
Dus pakt eerst dat probleem aan, zet eventueel 1 of meer extra verankeringen met de wand/trapboom, als dat de oorzaak is.

Laatst bewerkt door een moderator:
Als de trap beweegt, kan je proberen aan de onderzijde deze een aantal keer te bevestigen aan de muur

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Terug
Bovenaan