• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

trampoline op betonplaat?

stranger

Lid
Lid geworden
14 mrt 2007
Waarderingsscore
2
Punten
18
In onze pas aangelegde tuin hadden we een zonneterras voorzien. Uitgevoerd in gepolierde beton van 3,2 x 4 meter.
Dit is een tweede terras. Wij gingen er oorspronkelijk een loungeset of ligzetels op neerpoten maar we bedenken ons nu dat er in onze tuin weinig te beleven valt voor onze kinderen.

Dit terras willen we daarom de eerstkomende jaren graag gebruiken om er een trampoline op te plaatsen.

ik vroeg me af:
- Verschuift een trampoline van +100kg bij het springen / maken van salto's? Aangezien dit betonnen terras in een bloemenperk ligt en de trampoline ongeveer even groot is als het terras heb ik de mogelijkheid ze te verankeren in de aarde rondom het perk.

- Graag had ik het terras en de trampoline ook wat beschermd. De poten tegen het afslijten van verf zodat ze niet roesten en het terras beschermd tegen krassen. Grote matten zie ik niet zitten omdat dit wellicht een kleurverschil of aftekening zou geven op het gepolierde oppervlak na een tijdje. Ik dacht op dit moment aan stukken fietsband die ik over de buizen van de poten schuif. Zijn er betere opties?

Tips en ervaringen zijn welkom!

Dit zijn de poten:

Schermafbeelding 2021-02-25 om 09.26.58.png

stranger

Lid
Lid geworden
14 mrt 2007
Waarderingsscore
2
Punten
18
Hiernaast hebben ze een trampoline, een zwembad en een buitenkeuken. :cool:
Ze mogen er vaak eens gaan springen maar als er bezoek is bij de buren staan mijn kinderen triestig naar buiten te kijken omdat ze niet mee kunnen doen :). 4 kinderen (2 van ons en 2 van de buren) op 1 trampoline wordt trouwens ook een beetje gevaarlijk de laatste tijd.

Aangezien we de laatste 3 jaar vooral bezig geweest zijn met bouwen en sparen, willen we onze kinderen verrassen.
De trampoline is gisteren besteld. Mijn vrouw is al héél enthousiast. Ze gaat er ook vaak op springen zegt ze...
We zullen wel zien wat het geeft. We zullen de krassen er dan maar bijnemen...

Tomvdw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
28 jun 2017
Waarderingsscore
2.798
Punten
113
Ze verkopen van die rubberen tegels. Dat ligt stevig, schuift niet en dempt ook wat. Dat moet toch krassen tegenhouden?

stranger

Lid
Lid geworden
14 mrt 2007
Waarderingsscore
2
Punten
18
rubberen tegels

Was niet mijn eerste keuze omwille van aftekening / kleurverschil na een langere tijd.
Ik denk dat ik slijtage ga moeten loslaten.

Rubberen tegels zijn wellicht de beste oplossing in combinatie met verankering.

Laatst bewerkt:

deco1966

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
16 sep 2008
Waarderingsscore
746
Punten
113
? het gras groeit niet meer waar de trampoline staat......klopt.....en so what......einde van de wereld of kinderen supergelukkig .
Heb de onze verleden jaar verwijderd en je ziet het bijna al niet meer .
Zet dat dat in dat gras
veranker het met stormpiquetten voor grote tenten
laat dat net neer als ze storm voorspellen
gaat daar ook eens op springen als de kids weg zijn
zijn ze het beu na jaren....dan zaai je gras bij en t'is opgelost en anders vraagde het aan nonkel Luc hier op tforum

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
6.028
Punten
113
Ik zie ook niet in waarom je het per se op die beton wil plaatsen. En onder zo'n hoge trampoline groeit gras beter dan zo'n laag model.
En als ze er dan toch veel blijft staan, ......

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan