• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

toevoerbuizen radiatoren in de muur

P&C

Lid geworden
7 apr 2006
Waarderingsscore
0
Punten
1
Op onze bovenverdieping hebben we niet de mogelijkheid de buizen voor de radiatoren in de grond te plaatsen (aangezien we die laten liggen); dus deze dienen door het betonnen plafond over de vloer van de zolder te lopen naar de collector (waar ook de ketel komt).

Nu vraag ik me af hoeveel die buizen uit de muur dienen te komen zodat de "plakker" er zijn ding kan doen en we nadien toch nog vlot kunnen werken (plaatsen radiatoren), ook is het me een beetje vaag op welke manier we exact de plaats kunnen bepalen waar de buizen uit de muur dienen te komen zodat de radiatoren komen te hangen als voorzien .

Heeft iemand ervaring met zo'n situatie in een zelfbouwsenario? tips, opmerkingen ... just shoot please!

*De afstand die de buizen buiten de muur moeten komen is afhankelijk van de radiator !

*De afstand tussen de buizen (hart-hart) moet 50 mm bedragen.

De hoogte hangt ook weer af van de radiator en de soort ophanging.

Reken tussen 15 en 20 cm vanaf de afgewerkte vloer. Houd rekening met eventuele vensters boven de radiatoren !

heel simpel je laat de "plakker" zijn ding doen plaatst de radiator en slijp op de juiste plaats terug uit voor je buizen in de steken hou er wel rekening mee het moet minstens 9 cm diep zijn en laat nadien de plakker het bijwerken je radiator hangt perfect van de eerste keer zonder teveel tralalala

hmmmmmmm het slaaptekort begint zijn resultaat te hebben :shock: en ik maar piekeren ....

bedankt voor de simpele oplossing!

graag gedaan :lol: :lol: :wink: :wink:

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan