• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

toenk, ook regering horen vallen?

• CD&V - NVA

Stemmen: 0 0,0%
  • VLD

• SPA

• Vlaams Belang

• Lijst De Decker

• Totaal aantal stemmers
    0

toenk, ook regering horen vallen?

Vijf minuten politieke moed om BHV te splitsen, LOL. Ze krijgen nog niet eens hun eigen kartel gesplitst.

Ik heb al altijd de politiek gevolgd, zolang ik mij kan herinneren. Maar de laatste tijd is het toch soms doorbijten om de interesse niet te verliezen.

Ik denk dat ik die mensen eens 'Getting past no' van William Ury ga cadeau doen. Wereldschokkende dingen staan er niet in, maar ik geloof dat ze nood hebben aan basisprincipes voor onderhandelingen. Onder andere: iedereen moet iets uit de brand kunnen slepen, anders kom je nooit tot een akkoord.

Begin met BHV te splitsen in ruil voor de drie burgemeesters. En breidt dan Brussel uit in ruil voor Vlaamse autonomie.

Ja, nu krijg ik weer banvloeken over mij heen dat ik geen echte Vlaming ben, maar what the f. Behalve een paar politici en radicale Vlamingen die geen enkele oplossing willen ligt eigenlijk niemand echt wakker van die thema's.

klinton wrote:
Ja, nu krijg ik weer banvloeken over mij heen dat ik geen echte Vlaming ben, maar what the f. Behalve een paar politici en radicale Vlamingen die geen enkele oplossing willen ligt eigenlijk niemand echt wakker van die thema's.

Dat is weer zo'n dooddoener he: niemand ligt wakker van BHV of een staatshervorming, alleen wat radicale flaminganten. Ik ben geen politicus, ik vind mijn opvattingen ook niet echt radicaal, en toch vind ik BHV en de staatshervorming een belangrijk thema. Ben ik dan zo'n uitzondering?

B0lt wrote:
klinton wrote:

Dat is weer zo'n dooddoener he: niemand ligt wakker van BHV of een staatshervorming, alleen wat radicale flaminganten. Ik ben geen politicus, ik vind mijn opvattingen ook niet echt radicaal, en toch vind ik BHV en de staatshervorming een belangrijk thema. Ben ik dan zo'n uitzondering?

Jij ligt er misschien wakker van, maar een groot deel van de BELGEN weet niet eens meer WAAROVER ze nu net ruzien. En als ze het al weten WAAROVER ze ruzien, dan weten ze niet WAAROM ze erover ruzien...

Ik heb de indruk dat wij als Vlamingen de boel beter kunnen relativeren. Ik vind dat ze hier vrij goed het onderscheid maken tussen de walen die in brussel wonen en de rest van de Walen.

Maar ik heb de indruk dat wij in Wallonië allemaal als radicale vlamingen worder afgeschilderd.

Milquet spreekt altijd met de woorden: de nederlandstaligen dit en de nederlandstaligen dat... Precies alsof het hier 1 pot nat is.

ingrid wrote:
Ik heb de indruk dat wij als Vlamingen de boel beter kunnen relativeren. Ik vind dat ze hier vrij goed het onderscheid maken tussen de walen die in brussel wonen en de rest van de Walen.

Maar ik heb de indruk dat wij in Wallonië allemaal als radicale vlamingen worder afgeschilderd.

Milquet spreekt altijd met de woorden: de nederlandstaligen dit en de nederlandstaligen dat... Precies alsof het hier 1 pot nat is.

De modale waal is net hetzelfde als de modale vlaming. Heeft zijn pens vol van die kleuters in Brussel. De gewone waal vind echt niet dat wij radicaal zijn zuh. Het zijn de politiekers die problemen hebben met elkaar. Als ik bepaalde vlaamse politiekers bezig hoor, dan is het ook franstaligen dit, franstaligen dat. Dus wat dat betreft zijn wij als vlamingen geen haar beter.

Feit is dat de meerderheid van de BELGEN eindelijk eens waar voor zijn geld wil.

En DAT is hetgeen ik in de straten hoor, als ik met collega's babbel... bij klanten, vrienden, familie, kennissen,...

En niet hetgeen ge leest op fora van gazetten als reacties op berichten of zo want daar zitten net die radicalen op te azen... zodat ze hun gal eens kunnen spuwen over de tegenpartij.

Ik zie al bijna anderhalf jaar een regering die maar over 1 ding zit te zeveren en dat begint mij ferm te irriteren. Het interesseert mij geen fluit wat ze doen met BHV en/of staatshervorming maar dat ze eindelijk eens de knoop doorhakken en gvd eens aan beide kanten redelijk zijn. Een conflict oplossen kunt ge alleen doen door toegevingen te doen aan beide kanten. Ge kunt ook wachten tot er één partij zegt van "allé... t'is goed... ge krijgt uw zin". Maar niemand die dit zal doen... dus ja. En ondertussen kost het pakken geld.. ons geld (dus ook die van de walen!)

Het begint mij allemaal wat op mijn heupen te werken. :evil:

ik moet nostra bijtreden.

Ik werk trouwens in luik, tussen 95% walen. De rest zijn vlamingen. Hewel, hier is er geen enkel probleem. Er wordt niet gesproken over de zeveraars in brussel. Het interesseert de walen evenmin als vlamingen.

Wat hun wel 'stoort' is dat ik als vlaming, in februari, 300€ netto meer zal verdienen als hun...En weet je wat, ik geef hun nog gelijk ook. Ik ben een vlaming en dus mag ik zomaar opeens 300€ meer verdienen (eenmalig) als mijn waalse collega... die in HETZELFDE LAND WOONT???? :roll:

Ja ik weet dat dat een vlaamse 'schenking'(lees kiestruc) is... Maar dan nog... Is dat geen discriminatie? Of racisme?

Ha, Icecoldkillah,

Ik woon ook in datzelfde land, ben ook een Vlaming. Pech gehad: Brussel heeft geen geld voor zo'n schenking. Geen 300 euro voor ons dus. Ach, we zijn maar met zijn 100.000.

En we zijn het al gewoon: afschaffing van kijk-en luistergeld heeft hier veel langer geduurd, Vlaamse zorgverzekering is pas veel later in orde gekomen (en nog niet overal geloof ik), registratierechten zijn hier een pak duurder, erfenisrechten duurder...

zouden nieuwe verkiezingen een oplossing kunnen bieden of zouden we dan nog altijd met dezelfde miserie zitten?

Icecoldkillahh wrote:
ik moet nostra bijtreden.

Ik werk trouwens in luik, tussen 95% walen. De rest zijn vlamingen. Hewel, hier is er geen enkel probleem. Er wordt niet gesproken over de zeveraars in brussel. Het interesseert de walen evenmin als vlamingen.

Wat hun wel 'stoort' is dat ik als vlaming, in februari, 300€ netto meer zal verdienen als hun...En weet je wat, ik geef hun nog gelijk ook. Ik ben een vlaming en dus mag ik zomaar opeens 300€ meer verdienen (eenmalig) als mijn waalse collega... die in HETZELFDE LAND WOONT???? :roll:

Ja ik weet dat dat een vlaamse 'schenking'(lees kiestruc) is... Maar dan nog... Is dat geen discriminatie? Of racisme?

Da's dan ter compensatie van de geringe pak-kans en inning van boetes wegens snelheidsovertredingen in wallonië :)

ingrid wrote:
zouden nieuwe verkiezingen een oplossing kunnen bieden of zouden we dan nog altijd met dezelfde miserie zitten?

Nieuwe verkiezingen helpen niets nee.... Ze wachten gewoon tot regionale verkiezingen van 2009... Niemand durft iets toe te geven uit schrik afgestraft te worden in 2009...

Maar kan iemand mij uitleggen waarom de Vlamingen nu als dikkoppen worden afgeschilderd? Ik kan er niet aan uit.

Ik vind het trouwens maar bedroevend hoe VLD en sp.a nu politiek garen proberen te spinnen uit de impasse. Heeft meer weg van lijkenpikkerij dan van politiek engagement.

Trouwens. Gisteren of zaterdag een cartoon gezien op de voorpagina van een franstalige krant waarbij Vlaamse leeuwen wat onnozele dingen staan te doen. Ik weet niet meer precies hoe en wat, maar ik weet wel dat we met een paar mensen meteen dachten: dat zouden wij in onze Vlaamse kranten niet moeten doen of er was een grote rel.

Vlamingen zijn niet radicaal (op een hoopje na), maar ze zijn de dikkopperij van bepaalde Waalse politici wél beu.

Waarom kan confederalisme niet? Ik hoor de hele tijd zeveren 'over het uiteenvallen van het land', maar daar gaat het toch niet om? Het enige doel kan toch maar zijn om dit land nog welvarender te maken en om de mensen goed te laten leven? Nostalgie naar het verleden lost zoiets niet op.

Trouwens, als er op mijn werk een nieuw computersysteem geïnstalleerd wordt, dan staat de boel ook meteen op stelten.

Nog dit: ik woon in Limburg en heb behalve de taal meer te maken met de Luikenaren dan met de Bruggelingen. En grote steden als Eindhoven, Maastricht en Aken liggen hier ook in de buurt. Het klinkt chauvinistisch maar heel wat Limburgers kijken al heel wat jaren verder dan hun voortuin.

Icecoldkillahh wrote:
B0lt wrote:
klinton wrote:

Jij ligt er misschien wakker van, maar een groot deel van de BELGEN weet niet eens meer WAAROVER ze nu net ruzien. En als ze het al weten WAAROVER ze ruzien, dan weten ze niet WAAROM ze erover ruzien...

Een groot deel van de Belgen blijkt de essentie van de zaak inderdaad niet te kennen, maar toch heeft iedereen er vreemd genoeg een mening over.

"Ze moeten stoppen met ruziën, de kleine kinderen."

"Alleen de politici doen moeilijk over de staatshervorming en BHV, voor de burger is dat geen belangrijk thema."

Wie zich niet of nauwelijks interesseert voor politiek, zal inderdaad niet weten waarover het gaat. Wie zich wel interesseert in politiek, weet maar al te goed wat de essentie van de discussie is.

felix wrote:
Nog dit: ik woon in Limburg en heb behalve de taal meer te maken met de Luikenaren dan met de Bruggelingen. En grote steden als Eindhoven, Maastricht en Aken liggen hier ook in de buurt. Het klinkt chauvinistisch maar heel wat Limburgers kijken al heel wat jaren verder dan hun voortuin.
Hier t zelfde: als Bruggeling heb ik veel meer affectie met Sluis (NL) en de Auchan (FR) dan met onze Limburgse medemens. (no offence)

felix wrote:
Ik vind het trouwens maar bedroevend hoe VLD en sp.a nu politiek garen proberen te spinnen uit de impasse. Heeft meer weg van lijkenpikkerij dan van politiek engagement.

De hypocrisie druipt er inderdaad weer af. De ene dag staan opperen dat N-VA maar uit de Vlaamse regering moet stappen, de volgende dag neemt Bourgeois ontslag en meteen enkele VLD en SPA-kopstukken die meedelen dat ze die beslissing betreuren. :roll:

B0lt wrote:
Een groot deel van de Belgen blijkt de essentie van de zaak inderdaad niet te kennen, maar toch heeft iedereen er vreemd genoeg een mening over.

"Ze moeten stoppen met ruziën, de kleine kinderen."

"Alleen de politici doen moeilijk over de staatshervorming en BHV, voor de burger is dat geen belangrijk thema."

Wie zich niet of nauwelijks interesseert voor politiek, zal inderdaad niet weten waarover het gaat. Wie zich wel interesseert in politiek, weet maar al te goed wat de essentie van de discussie is.

ach, het is een illusie te denken dat wanneer je de politiek op de voet volgt je echt weet wat er gebeurt. Niemand weet dat. Alleen de topmannen in de politiek. Er zijn veel verborgen agenda's waar wij geen weet van hebben. Wij weten niet wat er allemaal achter de schermen gebeurt. We zullen het ook nooit weten.

felix wrote:
Maar kan iemand mij uitleggen waarom de Vlamingen nu als dikkoppen worden afgeschilderd? Ik kan er niet aan uit.

felix wrote:
Vlamingen zijn niet radicaal (op een hoopje na), maar ze zijn de dikkopperij van bepaalde Waalse politici wél beu.

Als je in die twee stukjes 'Vlamingen' door 'Walen' vervangt, heb je de vraag die de franstaligen (gewone burgers) zich stellen.

Voor ons is Madame Non de boeman, voor hen Bart De Wever - enfin, dat willen de politici en sommige media ons toch wijsmaken.

De meeste Vlamingen en Walen liggen er echt niet wakker van.

Punt is gewoon dat Vlamingen verandering willen (BHV, staatshervorming) zonder enige toegeving, en de Franstaligen willen dat alles blijft zoals het is of willen compensatie (burgemeesters, uitbreiding Brussel).

Hun 'eisen' zijn -zeker vanuit hun standpunt- ook niet zo onredelijk. Maar niemand wil toegeven.

Allee hup, en bij de volgende verkiezingen gaat iedereen nog wat rechtser stemmen en dan zit het spel helegans op de wagen.

Dan mag madam non non zeggen tegen het vlaams behang.

felix wrote:
...

...

dikkopperij van waalse politici? En wat met de dikkopperij van bepaalde vlaamse politici?

Ik ben vlaming en ben de vlaamse dikkoperij ook beu. Wij eisen dit, wij willen dat, wij tolereren niet... :roll:

bwa, ik denk eerder dat het vlaams belang kiezers kwijtspeelt op deze manier. De Vlamingen zijn het beu dat het altijd maar om hetzelfde draait.

ingrid wrote:
bwa, ik denk eerder dat het vlaams belang kiezers kwijtspeelt op deze manier. De Vlamingen zijn het beu dat het altijd maar om hetzelfde draait.

dat zeggen de peilingen toch ook. Diegene die het sterkste stijgt is LDD. :roll:

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan