• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

toegang van straat tot perceel

Lid geworden
15 dec 2010
Berichten
12
Waarderingsscore
0
Punten
0
hallo, ik overweeg een nieuwbouw te kopen ruwbouw, er is echter vanaf de straat geen toegang tot het perceel, alles werd via de buren gedaan schijnbaar maar dat gaat nu niet meer, ik raak dus niet met mijn auto tot aan de garage achter vermits ik over een gracht moet en ik niet mag parkeren op fietspad.

volgens de verkoper moet ik dat bij de gemeente aanvragen, weet iemand wat hiervan de kostprijs is want dat kunnen ze mij niet vertellen



dank u
 
Lid geworden
1 jun 2006
Berichten
2.082
Waarderingsscore
0
Punten
0
Eens gaan informeren bij de gemeente zal het beste zijn denk ik. Prijzen voor zo een dingen kunnen enorm variëren van gemeente tot gemeente (van enkele honderden tot enkele duizenden euro's).
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
13.921
Waarderingsscore
8
Punten
0
- elke eigenaar moet toegang krijgen tot zijn perceel

Dit rechtstreeks naar de straat (plaatselijk overwelven gracht) of via erfdienstbaarheid (buren). Rechtstreeks naar de straat geniet uiteraard de voorkeur.



- Kom overeen met de verkoper dat die nog zorgt voor toegang tot de straat. Dan bespaar jij de moeite en kosten.
 
Lid geworden
23 jan 2007
Berichten
15.605
Waarderingsscore
1
Punten
0
Zou ik ook opnemen als voorwaarde: dat toegang tot de woning op zn minst mogelijk gemaakt wordt.



stel dat je koopt en dat gemeente toegang langs daar verbiedt of er iets anders misloopt, zit je met de gebakken peren.
 
Lid geworden
2 nov 2009
Berichten
34
Waarderingsscore
0
Punten
0
Aanvragen aan gemeente. Je krijgt een 5-tal meter om dicht te leggen, dus je moet wel goed weten waar je de gracht zoekt dicht te leggen. Gracht een beetje uitruimen met kraan, stabilisé erin, rioolbuis erin, laten aflopen naar juiste kant, terug dicht leggen en wat steenpuin erover.

Als je de gracht nu zelf een beetje gaat uitruimen en de rioolbuis er direct laat inleggen bij levering kost je dit alleen maar de rioolbuis.
 
Lid geworden
23 jan 2007
Berichten
15.605
Waarderingsscore
1
Punten
0
vraag ook na waar de aansluiting naar de riolering ligt,

mogelijk loop die ook via de buren
 
Lid geworden
15 dec 2010
Berichten
12
Waarderingsscore
0
Punten
0
dank u voor de reactie's
 
Lid geworden
15 dec 2010
Berichten
12
Waarderingsscore
0
Punten
0
Beste wat moet ik doen als de aansluiting van het riool dan bij de buren ligt?



(sorry ken er niks van)



gr veerle
 

chime

Zeer Actief lid
Lid geworden
10 apr 2007
Berichten
9.178
Waarderingsscore
4
Punten
38
Zien dat het op de akte staat.

Vraag ook na waar je nutsleidingen moeten liggen.



Mocht je het kopen: zie dan dat je je laat bijstaan door een eigen notaris.

(kost je niks meer, maar dat is iemand die meer aan jou kant gaat staan en je zo kan behoeden voor vergetelheden)



Want aan dit perceel schort nog wel wat meer:

- ruwbouw, maar nog geen doorgang naar openbare weg, via de buren gaat het niet meer.

- schijnbaar gaat het via de buren niet meer: tiens, waarom niet (oftewel is dat een erfdienstbaarheid en is er altijd toegang, ofwel is de huidige eigenaar laks geweest en is die nog niet naar de gemeente geweest voor toegang te regelen)

- ruwbouw: zie dat het je wens is => anders betaal je veel voor iets waar je nog veel afwerkingskosten voor moet betalen maar dat toch niet is wat je echt wilt.
 
Lid geworden
15 dec 2010
Berichten
12
Waarderingsscore
0
Punten
0
de huidige eigenaar heeft dat nog niet geregeld, de huidige eigenaar is de aannemer....



huis staat mij zeker aan, indeling is wat ik zoek en een hele grote tuin, dus wel er wel voor gaan maar wil achteraf niet op verrassingen stuiten!
 
Lid geworden
23 jan 2007
Berichten
15.605
Waarderingsscore
1
Punten
0
riolering over perceel buur is niet slecht, maar je moet dan nakijken dat het afgesproken is.

Dat uw buur niet plots wil gaan verbouwen en u leidingen vb kwijt wil.

Of wat als er een probleem is en er moet een stuk buis opgegraven worden? Moet best vastgelegd zijn in een erfdienstbaarheid, dat dat zo nodig kan.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan