Ik heb een vraag waar ik nergens een antwoordt voor kan vinden. Ik heb een dakappartement gekocht op het derde verdiep met een lift tot op het tweede verdiep. Dit was een half open bebouwing waardoor ik leveringen, verhuis langs de zijkant van mijn terras kon doen. Nu komt er een nieuwbouw appartement tegen, ze zijn er reeds mee bezig waardoor ik niet meer langs de zijkant van het terras leveringen of eventueel in de toekomst mijn verhuis kan regelen. Nu heb ik een nieuwe keuken besteld en deze kan dus niet geleverd worden, omdat de ramen aan de straatkant allemaal veluxramen zijn en te klein zijn. De trap is ook te smal dus langs daar kan het ook niet. Als ik in de toekomst een nieuw wasmachine nodig heb of een frigo kan deze ook niet meer geleverd worden want deze kunnen ze enkel via het terras bij mij binnen krijgen. Als ik ooit verhuis krijg ik mijn meubels ook niet meer buiten. Ik heb reeds een mail gedaan naar de gemeente en het enige dat ik heb terug gekregen is dat het hun probleem niet is. Nu is mijn vraag kan dit zomaar, moet de gemeente niet zien dat ik met mijn meubels nog binnen of buiten kan daar dit toch altijd wel zo geweest is langs de achterkant van het gebouw via het terras. Ik heb langs de voorkant geen terras, enkel velux ramen die te klein zijn. Ik zit dus muurvast met mijn keuken en ook met de vloer want die kunnen ze ook niet meer leveren. Er kan niets meer binnen of buiten.
-
Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!
Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven.
Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
toegang terras
lukanar
Zeer gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 27 mrt 2007
- Waarderingsscore
- 7.840
- Punten
- 113
Is je verdiep wel erkend als wooneenheid ?
Want een appartement kan alleen maar als woonunit bestempeld worden als er qua bereikbaarheid en toegankelijkheid aan bepaalde voorwaarden is voldaan.
Met andere woorden je moet langs binnen een trap of lift hebben die voldoet aan bepaalde minimumafmetingen.
Bv een wasmachine moet langs de trap of in de lift kunnen , niet gemakkelijk soms maar het moet kunnen.
Nieuwe keuken langs buiten om is natuurlijk handiger maar in principe kan deze in bouwpakket via trap of lift of zelfs via een velux binnengebracht worden.
Je zal dus de Vereniging van eigenaren hiervan op de hoogte moeten brengen.
Want een appartement kan alleen maar als woonunit bestempeld worden als er qua bereikbaarheid en toegankelijkheid aan bepaalde voorwaarden is voldaan.
Met andere woorden je moet langs binnen een trap of lift hebben die voldoet aan bepaalde minimumafmetingen.
Bv een wasmachine moet langs de trap of in de lift kunnen , niet gemakkelijk soms maar het moet kunnen.
Nieuwe keuken langs buiten om is natuurlijk handiger maar in principe kan deze in bouwpakket via trap of lift of zelfs via een velux binnengebracht worden.
Je zal dus de Vereniging van eigenaren hiervan op de hoogte moeten brengen.
Het appartement is erkend als wooneenheid. De trap draait een beetje waardoor er geen grote stukken naar boven kunnen. De vinyl zit ook op rollen van 4 meter die kan je niet langs de trap nog langs de veluxramen naar binnen steken daar je deze niet kan draaien. We zitten aan de voorkant ook met bijna één meter plat dak voor het tipdak begint, hierdoor kan je geen lift gebruiken want die kan niet hoog genoeg komen, je kan deze niet achter de veluxraam vast zetten. Je moet deze tegen het stukje plat dak zetten en dan komt het wagentje van de lift niet hoog genoeg tot aan het raam.
ushkar
Gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 9 okt 2008
- Waarderingsscore
- 148
- Punten
- 63
de dakconstructie en de veluxen zijn uiterst onfortuinlijk. aan de andere kant denk ik dat en rol van 4m nu ook niet standaard is om op een appartmement binnen te krijgen. zoals Luk zegt zijn de voorschiften vooral rond dingen als een wasmachine of een standaard TV. een 120 inch TV valt daar ook niet onderHet appartement is erkend als wooneenheid. De trap draait een beetje waardoor er geen grote stukken naar boven kunnen. De vinyl zit ook op rollen van 4 meter die kan je niet langs de trap nog langs de veluxramen naar binnen steken daar je deze niet kan draaien. We zitten aan de voorkant ook met bijna één meter plat dak voor het tipdak begint, hierdoor kan je geen lift gebruiken want die kan niet hoog genoeg komen, je kan deze niet achter de veluxraam vast zetten. Je moet deze tegen het stukje plat dak zetten en dan komt het wagentje van de lift niet hoog genoeg tot aan het raam.
Mario_
Zeer gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 19 dec 2014
- Waarderingsscore
- 8.052
- Punten
- 113
Dat is geen halfopen bebouwing, maar een gesloten bebouwing.Ik heb een vraag waar ik nergens een antwoordt voor kan vinden. Ik heb een dakappartement gekocht op het derde verdiep met een lift tot op het tweede verdiep. Dit was een half open bebouwing waardoor ik leveringen, verhuis langs de zijkant van mijn terras kon doen. Nu komt er een nieuwbouw appartement tegen, ze zijn er reeds mee bezig waardoor ik niet meer langs de zijkant van het terras leveringen of eventueel in de toekomst mijn verhuis kan regelen. Nu heb ik een nieuwe keuken besteld en deze kan dus niet geleverd worden, omdat de ramen aan de straatkant allemaal veluxramen zijn en te klein zijn. De trap is ook te smal dus langs daar kan het ook niet. Als ik in de toekomst een nieuw wasmachine nodig heb of een frigo kan deze ook niet meer geleverd worden want deze kunnen ze enkel via het terras bij mij binnen krijgen. Als ik ooit verhuis krijg ik mijn meubels ook niet meer buiten. Ik heb reeds een mail gedaan naar de gemeente en het enige dat ik heb terug gekregen is dat het hun probleem niet is. Nu is mijn vraag kan dit zomaar, moet de gemeente niet zien dat ik met mijn meubels nog binnen of buiten kan daar dit toch altijd wel zo geweest is langs de achterkant van het gebouw via het terras. Ik heb langs de voorkant geen terras, enkel velux ramen die te klein zijn. Ik zit dus muurvast met mijn keuken en ook met de vloer want die kunnen ze ook niet meer leveren. Er kan niets meer binnen of buiten.
Je had geen toegang tot je terras, want dat is via de parking van de SPAR, dat is geen openbaar terrein.
Je zal via lift en trap, of met een kraan moeten werken.
en misschien toch eens uitpluizen of dat er echt wel een appartement onder dak apart mag...
Hoe zit het bij de buren, hoe hebben die toegang ? Want het bovenste is daar toch vergelijkbaar met jou situatie ?
Tom DV
Zeer gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 29 aug 2009
- Waarderingsscore
- 720
- Punten
- 113
Met een kleine mobiele torenkraan zou dat normaal perfect kunnen maar ik zie dat je terras overdekt is? Wel vrij prijzig natuurlijk en dan moet je ook een vergunning krijgen om de straat af te sluiten.
Dat is geen halfopen bebouwing, maar een gesloten bebouwing.Ik heb een vraag waar ik nergens een antwoordt voor kan vinden. Ik heb een dakappartement gekocht op het derde verdiep met een lift tot op het tweede verdiep. Dit was een half open bebouwing waardoor ik leveringen, verhuis langs de zijkant van mijn terras kon doen. Nu komt er een nieuwbouw appartement tegen, ze zijn er reeds mee bezig waardoor ik niet meer langs de zijkant van het terras leveringen of eventueel in de toekomst mijn verhuis kan regelen. Nu heb ik een nieuwe keuken besteld en deze kan dus niet geleverd worden, omdat de ramen aan de straatkant allemaal veluxramen zijn en te klein zijn. De trap is ook te smal dus langs daar kan het ook niet. Als ik in de toekomst een nieuw wasmachine nodig heb of een frigo kan deze ook niet meer geleverd worden want deze kunnen ze enkel via het terras bij mij binnen krijgen. Als ik ooit verhuis krijg ik mijn meubels ook niet meer buiten. Ik heb reeds een mail gedaan naar de gemeente en het enige dat ik heb terug gekregen is dat het hun probleem niet is. Nu is mijn vraag kan dit zomaar, moet de gemeente niet zien dat ik met mijn meubels nog binnen of buiten kan daar dit toch altijd wel zo geweest is langs de achterkant van het gebouw via het terras. Ik heb langs de voorkant geen terras, enkel velux ramen die te klein zijn. Ik zit dus muurvast met mijn keuken en ook met de vloer want die kunnen ze ook niet meer leveren. Er kan niets meer binnen of buiten.
Je had geen toegang tot je terras, want dat is via de parking van de SPAR, dat is geen openbaar terrein.
Je zal via lift en trap, of met een kraan moeten werken.
en misschien toch eens uitpluizen of dat er echt wel een appartement onder dak apart mag...
Hoe zit het bij de buren, hoe hebben die toegang ? Want het bovenste is daar toch vergelijkbaar met jou situatie ?
Het bovenste is ook van mij, is een duplex appartement. De rest van de appartementen hebben een lift tot op het derde verdiep, dus die moeten niet met de trap. Wij hadden doorgang via de parking van de spar, en hebben altijd alles via die weg alles kunnen naar boven brengen. Trouwens in het begin was het geen spar.
Mario_
Zeer gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 19 dec 2014
- Waarderingsscore
- 8.052
- Punten
- 113
Maakt niet uit wat het was, dat is geen doorgang, dat is prive-terein. Je gebruikte dat als doorgang, dat is iets anders.Het bovenste is ook van mij, is een duplex appartement. De rest van de appartementen hebben een lift tot op het derde verdiep, dus die moeten niet met de trap. Wij hadden doorgang via de parking van de spar, en hebben altijd alles via die weg alles kunnen naar boven brengen. Trouwens in het begin was het geen spar.
Duplex... dus je hebt 2 verdiepen.... ?
Ik zal is met de aannemer gaan klappen ;-)Zoals Tom DV aangeeft ; een mobile kraan gebruiken. (of als er momenteel een kraan staat voor de nieuwbouw deze proberen te lenen )
jm188
Zeer gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 25 jul 2017
- Waarderingsscore
- 656
- Punten
- 113
inderdaad, het is geen halfopen, dat is het nooit geweest. het is gesloten bebouwing waar gewoon nog niet tegen is gebouwd.Maakt niet uit wat het was, dat is geen doorgang, dat is prive-terein. Je gebruikte dat als doorgang, dat is iets anders.Het bovenste is ook van mij, is een duplex appartement. De rest van de appartementen hebben een lift tot op het derde verdiep, dus die moeten niet met de trap. Wij hadden doorgang via de parking van de spar, en hebben altijd alles via die weg alles kunnen naar boven brengen. Trouwens in het begin was het geen spar.
Duplex... dus je hebt 2 verdiepen.... ?
Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.
Subject
Aangemaakt door
Laatste reactie
Comments