• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Tijdspanne en contact dakwerker

Jockari

Zeer Actief lid
Lid geworden
18 feb 2009
Berichten
1.089
Waarderingsscore
1
Punten
38
Kort door de bocht: wij hebben een oudere woning waarvan we de daken (woning, achterbouw en plat dak garage) willen laten vernieuwen.

Hiervoor slechts bij één aannemer prijsofferte gevraagd (op aanraden van vrienden). Prijs stond ons eigenlijk direct, aan dus offerte ondertekend terug gezonden.

Offerte van oktober 2013, vooropgestelde werken periode april-mei 2014...

Eind mei 2014 nog niets gehoord, dus zelf effe gebeld. "Begin juni bel ik wel voor startdatum"... Nu eind juli nog niets gehoord...

Ik ben niet de opdringerigste wegens geen acuut probleem met de daken maar toch ...

Aannemer dakwerken laat wel echt weinig van zich horen.

Normaal ???
 

m0117627

Lid
Lid geworden
25 apr 2012
Berichten
747
Waarderingsscore
10
Punten
18
Ik vrees dat dit "normaal" is, Jockari. Als positieve noot zou je kunnen zeggen dat hij heel veel werk heeft wegens zijn goede referenties.



Je mag wel wat opdringender zijn. 8 maanden wachten vooraleer eens te bellen is zeer vriendelijk van u, maar geeft u meteen ook de allerlaagste prioriteit qua dringendheid...
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
8.685
Waarderingsscore
6
Punten
0
Dan heeft em meer dan werk genoeg, en dat is misschien ook een teken dat het een goede dakwerker is.



Nu is het wel zo dat wie het hardst roept, het eerst geholpen zal worden. Dus probeer hem (moreel) onder druk te zetten dat het dak dient klaar te zijn tegen een bepaalde (realistische) datum. En blijven aandringen!



Edit: in snelheid gepakt door m0117627 ;)
 

Jockari

Zeer Actief lid
Lid geworden
18 feb 2009
Berichten
1.089
Waarderingsscore
1
Punten
38
Ik kan natuurlijk ook een rechtszaak beginnen zoals sommigen op 't forum (grapje) :rolleyes:
 

m0117627

Lid
Lid geworden
25 apr 2012
Berichten
747
Waarderingsscore
10
Punten
18
Jockari;1951432 wrote:
Ik kan natuurlijk ook een rechtszaak beginnen zoals sommigen op 't forum (grapje) :rolleyes:



Vertel eens wat meer over de offerte. Hoe gedetailleerd was die, en ben jij en/of de aannemer nog bereid je na de werken aan de getekende offerte te houden :)
 

Jockari

Zeer Actief lid
Lid geworden
18 feb 2009
Berichten
1.089
Waarderingsscore
1
Punten
38
m0117627;1951443 wrote:
Jockari;1951432 wrote:
Ik kan natuurlijk ook een rechtszaak beginnen zoals sommigen op 't forum (grapje) :rolleyes:



Vertel eens wat meer over de offerte. Hoe gedetailleerd was die, en ben jij en/of de aannemer nog bereid je na de werken aan de getekende offerte te houden :)



Nagels van 2.5, vijzen van 3.5, enz... Dus behoorlijk gedetailleerd ;)
 

m0117627

Lid
Lid geworden
25 apr 2012
Berichten
747
Waarderingsscore
10
Punten
18
Jockari;1951445 wrote:
m0117627;1951443 wrote:
Jockari;1951432 wrote:
Ik kan natuurlijk ook een rechtszaak beginnen zoals sommigen op 't forum (grapje) :rolleyes:



Vertel eens wat meer over de offerte. Hoe gedetailleerd was die, en ben jij en/of de aannemer nog bereid je na de werken aan de getekende offerte te houden :)



Nagels van 2.5, vijzen van 3.5, enz... Dus behoorlijk gedetailleerd ;)



Ha, ok. Want anders ken ik iemand die je zou kunnen waarschuwen voor wat je getekend hebt :)
 

tjay

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 jun 2011
Berichten
8.688
Waarderingsscore
27
Punten
38
Hier was het toch ook een dik jaar tussen ondertekenen offerte en uitvoering. Dakwerker was wel open in zijn communicatie ("dit jaar zal nipt zijn", "zal pas voor ten vroegste over X weken zijn") maar toen er een datum gecommuniceerd werd, is die wel aangehouden. Heb er ook wel altijd achter gezeten (bv. als hij het nog niet exact kon stellen aan telefoon ook altijd gevraagd "ist goe als ik over 2 maand terugbel"), heeft enkel week voor start werken zelf gebeld ;).



Lijkt me dus redelijk normaal voor drukbezette aannemer, zolang je niet echt aan het lijntje gehouden wordt, zou ik geen zorgen maken. Na bouwverlof zou er toch al een maand mogen uitkomen, en als het september/oktober wordt, zou het voor mij wel concreet mogen worden (zonder panikeren).
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
8.685
Waarderingsscore
6
Punten
0
In dit geval is het een vernieuwing dus mag wel degelijk geëist worden dat dit zo snel mogelijk gebeurt nu het nog droog is. Voor nieuwbouw is dat iets minder problematisch.
 

tjay

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 jun 2011
Berichten
8.688
Waarderingsscore
27
Punten
38
In de winter, herfst, lente, kunnen ze dat ook afdekken hoor Gery ;). Als ik zie hoe snel het dak hier open en dicht was... daar was de weersvoorspelling van morgen kennen, voldoende voor...
 
Lid geworden
23 mei 2012
Berichten
613
Waarderingsscore
1
Punten
18
Misschien is de dakwerker nog lekken aan het herstellen van de hagelstorm van een tijdje geleden...

Mijn plat dak is ooit op een stralende 2 dagen in november vervangen.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan