Tijdelijk tuinhuis: welke fundering/dek + dakbedekking?

• Tags dakbedekking DIY fundering tuin
  • AdamD

Nieuw Lid
    Lid geworden
    10 mei 2022
    Waarderingsscore
    7
    Punten
    8
    Dag allen,

Ik heb een jong tweedehands houten tuinhuis op de kop getikt (type: link tuinhuis). Dit zal 3 à 5 jaar dienst doen waarna dit vervangen zal worden door een definitief tuinhuis op een betonnen dek. Een betonnen dek gieten om binnen enkele jaren terug uit te breken, zie ik niet zitten. Ook nu al het definitief dek gieten is geen optie. Ondergrond is zandgrond met steenslag (fundering van vroegere toegangsweg). Daarom de volgende vraag: wat is een eenvoudig (en goedkoop) tijdelijk dek/fundering om dit tuinhuis nu op te zetten? Eerste idee was een rechthoek van betonblokken op een laag stabilisé maar dit is mogelijks wat risky bij zware wind? Verder moet ik dan ook nog een tijdelijke houten vloer erin plaatsen, die ook geld kost. Daarnaast dacht ik aan een dek van 15 cm stabilisé, dan heb ik meteen een loopvloer en is het risico van wind minder een probleem.

Verder was het dak als volgt afgewerkt: (waren 2 overlappende lagen die genageld zijn in de houten planken van het dak)
    dak tuinhuis.jpg
    Zou groene roofing o.d. zijn? Ik was aan het overwegen om bij montage gewoon dakplaten te gebruiken, dit lijkt mij eenvoudiger te plaatsen en ongeveer even duur, alsook recupereerbaar bij volgende demontage? Of iemand nog een ander idee?

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
    boordsteen zetten en je constructie daaraan verankeren? of zoals een tent een "haring" slaan tegen het opwaaien? zolang de deuren gesloten zijn is het vooral duwkracht die de constructie te verdragen zal krijgen en dit vangt de constructie zelf op. het is enkel indien de wind erin of eronder kan dat je risco op opwaaien hebt.

Roofing zal schuren vrees ik bij het verwijderen. indien je nog een rol hebt kan je het voorzichtig lossen en dan breder overlappen, op het einde nieuwe rol om het verlies goed te maken, al is staalplaat ook een makkelijk en goedkoop alternatief maar vermoedelijk wel duurder dan enkele rol roofing.

just my 2 cent, ben benieuwd wat andere als voorstellen hebben.

boordsteen zetten en je constructie daaraan verankeren? of zoals een tent een "haring" slaan tegen het opwaaien? zolang de deuren gesloten zijn is het vooral duwkracht die de constructie te verdragen zal krijgen en dit vangt de constructie zelf op. het is enkel indien de wind erin of eronder kan dat je risco op opwaaien hebt.

Roofing zal schuren vrees ik bij het verwijderen. indien je nog een rol hebt kan je het voorzichtig lossen en dan breder overlappen, op het einde nieuwe rol om het verlies goed te maken, al is staalplaat ook een makkelijk en goedkoop alternatief maar vermoedelijk wel duurder dan enkele rol roofing.

just my 2 cent, ben benieuwd wat andere als voorstellen hebben.
    Bedankt voor je input. De roofing is hoe dan ook in de vuilbak beland, inderdaad gescheurd en kwaliteit was niet meer denderend.

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Terug
Bovenaan