• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Tijdelijk internet

fido

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
15 jun 2006
Berichten
3.625
Waarderingsscore
899
Punten
113
Dag allemaal,

Op een tijdelijke locatie zou ik een 2-tal maand internet willen hebben.
Ik zie het niet goed zitten om het internet te verhuizen en dan weer terug te verhuizen naar de oorspronkelijke locatie. Best blijft het internet ook beschikbaar op de oorspronkelijke locatie.
Een nieuw abonement nemen, heeft een opzeg van 3 maanden, dus dat lukt ook niet goed. Er hangt wel een telenet modem.
Hoe kan dat worden geregeld? 

Prepaid? Ik lees over Mifi, maar ken dit niet goed. Als ik dit op de site invul kom ik aan een prijs van € 595 (500 MB/dag) of € 925 (1GB/dag) voor 2 maanden. 
Zijn er betere opties?
Groeten,

fido. 

 
 

janus wago

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2009
Berichten
14.865
Waarderingsscore
2.229
Punten
113
Wat voor telefoon abonnement heb je?
 

knessel

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
8 jul 2006
Berichten
1.661
Waarderingsscore
371
Punten
83
internet via 4G en dan je verbinding via tethering delen met je PC, tablet,....
 

jm188

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
25 jul 2017
Berichten
1.016
Waarderingsscore
585
Punten
113
Je hebt ook wifi modems waar je gewoon een sim kaart kan in steken. Gemakkelijkste optie is idd gewoon de tether functie van je smartphone. 
 

bgcw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
22 mei 2011
Berichten
3.080
Waarderingsscore
739
Punten
113
Anke_C zei:
Telenet tadaam

Internet en tv via 4G

https://tadaam.be/

40 euro per maand, altijd opzegbaar

werkt dat ook als je totaal geen gsm ontvangst hebt? (buitenverblijf in de ardennen)

 
 

D I Y

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2013
Berichten
16.037
Waarderingsscore
4.939
Punten
113
Tadaam werkt op 4G, dus je moet wel ontvangst hebben.

Een telenet modem verhuizen kan niet. De modem is geconfigureerd voor een bepaald adres (eigenlijk voor een segment) dus binnen dezelfde straat kan het soms nog lukken, maar verder niet. Ik heb het geprobeerd voor een pop-up evenement en gereclameerd bij Telenet dat het niet werkte en in ruil een waarschuwende aangetekende brief over fraude ontvangen. Gelukkig zonder meer.
Hoezo hangt er een telenetmodem in de Ardennen? Die werken toch enkel in Vlaanderen.

Ik vermoed zelfs dat Tadaam ook niet voor mobiel gebruik is en mogelijks dus beperkt is tot bepaalde zendmasten.

Er zijn wel aanbieders voor internet op evenementlocaties. Je huurt dan een straalverbinding. Niet goedkoop vermoed ik. Ben ooit met zo iemand in contact geweest maar de naam ontsnapt me. Eens googelen op event internet.
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.937
Waarderingsscore
6.589
Punten
113
Ik kan je van geen knijt verder helpen ,

maar ik denk soms wel eens dat het vroeger toch een stuk simpeler  en rustiger was.

Geen internet, geen gsm , geen gps , geen ....

 
 

Tom DV

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
29 aug 2009
Berichten
2.147
Waarderingsscore
503
Punten
113
D I Y zei:
 

Hoezo hangt er een telenetmodem in de Ardennen? Die werken toch enkel in Vlaanderen.

 

Je haalt 2 reacties door elkaar, TS heeft het nergens over de Ardennen. ;-)
 

Eendraadsschema

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 jul 2017
Berichten
2.573
Waarderingsscore
1.536
Punten
113
Beste,

Neem de flybox van orange die kunt ge gewoon meenemen naar waar je wilt en voor 20 euro heb je al 150GB.
 

Tom DV

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
29 aug 2009
Berichten
2.147
Waarderingsscore
503
Punten
113
Ik heb hier een 'flybox' van orange voor mijn internet gebruik. Dat werkt heel goed maar inderdaad wel 4G ontvangst nodig.(het werkt zo goed dat ondertussen alle buren hier ook zo eentje hebben)  Ik had deze enkel jaren terug ook mee in de vrachtwagen om s' avonds via internet tv te kijken en dat ging ook zeer goed, soms vergat ik de stekker uit te trekken en kon ik aan de lampjes zien dat tijdens het rijden in België deze ontvangst voor 80% van de tijd goed bleef, daar is het natuurlijk niet voor ontworpen.  

Bij orange moet je wel de flybox kopen en die kost €39 mits je een abonnement neemt van minstens 1 jaar.  (Anders is het €99 denk ik.)  Verdere kost = €15/maand voor 15 GB (tot 225Mbs) of €20/maand voor 100 GB tussen 18u en 6u + 50 GB op elk ander moment.

Bij Tadaam moet je de modem op eigen kosten terugsturen.

Maar het is misschien inderdaad beter van een gewoon een mobiel abonnement te nemen (eventueel prepaid) afhankelijk van wat je verbruik is. 
 

Tom DV

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
29 aug 2009
Berichten
2.147
Waarderingsscore
503
Punten
113
Ik heb net even gekeken en ik heb een gemiddeld verbruik van 29GB/maand.

Grootste verbruik is eigenlijk youtube (in HD) en ander filmpjes die dan via de gsm bekenen worden (via de wifi van die modem)

 

Als je niet te veel verbruikt kan dit misschien een oplossing zijn. (wel een extra gsm nodig om een wifisignaal te maken)

mobile vikings
 
Lid geworden
13 nov 2019
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Punten
0
bgcw zei:
Anke_C zei:
Telenet tadaam

Internet en tv via 4G

https://tadaam.be/

40 euro per maand, altijd opzegbaar

werkt dat ook als je totaal geen gsm ontvangst hebt? (buitenverblijf in de ardennen)

 


neen,

je hebt goed ontvangst van 4G bij operator Base nodig.
D I Y zei:
 

Ik vermoed zelfs dat Tadaam ook niet voor mobiel gebruik is en mogelijks dus beperkt is tot bepaalde zendmasten.

 

Telenet staat toe dat je Tadaam effectief mobiel gebruikt, wel altijd verplicht in combinatie met de Telenet hardware
Eendraadschema zei:
Beste,

Neem de flybox van orange die kunt ge gewoon meenemen naar waar je wilt en voor 20 euro heb je al 150GB.


flybox is te duur voor korte periode te overbruggen omdat je de hardware moet aankopen.
 

Eendraadsschema

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 jul 2017
Berichten
2.573
Waarderingsscore
1.536
Punten
113
Anke_C zei:
bgcw zei:
Anke_C zei:
Telenet tadaam

Internet en tv via 4G

https://tadaam.be/

40 euro per maand, altijd opzegbaar

werkt dat ook als je totaal geen gsm ontvangst hebt? (buitenverblijf in de ardennen)

 


neen,

je hebt goed ontvangst van 4G bij operator Base nodig.
D I Y zei:
 

Ik vermoed zelfs dat Tadaam ook niet voor mobiel gebruik is en mogelijks dus beperkt is tot bepaalde zendmasten.

 

Telenet staat toe dat je Tadaam effectief mobiel gebruikt, wel altijd verplicht in combinatie met de Telenet hardware
Eendraadschema zei:
Beste,

Neem de flybox van orange die kunt ge gewoon meenemen naar waar je wilt en voor 20 euro heb je al 150GB.


flybox is te duur voor korte periode te overbruggen omdat je de hardware moet aankopen.

Als ge het dan goedkoop wilt hebben maak dan van u smartphone een hotspot en je hebt internet.
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.937
Waarderingsscore
6.589
Punten
113
nog goedkoper?

Postduiven 

rofl.gif


valt het op dat ik hier echt de ballen van ken?

biggrin.gif
 

Nu7s

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 aug 2011
Berichten
8.396
Waarderingsscore
354
Punten
83
lukanar zei:
Ik kan je van geen knijt verder helpen ,

maar ik denk soms wel eens dat het vroeger toch een stuk simpeler  en rustiger was.

Geen internet, geen gsm , geen gps , geen ....

OK boomer 
rofl.gif


@fido: Als je geen gsm-ontvangst hebt zal het met moeilijk worden. Je bent helaas nog een paar jaar te vroeg, dan zou Elon zijn Starlink een oplossing zijn.
 

fido

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
15 jun 2006
Berichten
3.625
Waarderingsscore
899
Punten
113
dag allemaal,

 

Bedankt voor de suggesties die ik allemaal verder zal bestuderen. Ik ken, zoals Luk, ook meer van duiven dan van 4G, flyboxen en tetheriing. 

Het is niet in de ardennen, het is midden in Vlaanderen, er is gsm ontvangst en er hangt een niet meer gecontecteerde modem van Telenet.

 

groeten,

fido.
 

Marburg

Zeer gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
5.778
Waarderingsscore
541
Punten
113
Als je momenteel nog in het bezit bent van een telenet abonnement (wigo of zo), is de beste oplossing zoals al meerdere keren gezegd: mobile hotspot via je gsm. In vlaanderen heb je bijna overal wel fatsoenlijke 4G.

Afhankelijk van je abonnement heb je wel een aantal gigabyte per maand dat je mag gebruiken (in mijn geval bijvoorbeeld 20).

Als je momenteel geen abonnement hebt is het natuurlijk een heel ander geval.
 

fido

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
15 jun 2006
Berichten
3.625
Waarderingsscore
899
Punten
113
Wacht effe ... ik heb die tethering gevonden op mijn telefoon en aangezet, ik zie op de laptop mijn telefoon bij de wifiverbindingen, maar als ik die wil connecteren wordt een netwerksleutel gevraagd. Welke sleutel wordt hier bedoeld?

 

Ik begrijp de uitleg van Marburg niet ivm Wigo. Die GB die je gebruikt, zijn die van je internetabonnement of van je telefoon? Ik heb internet via Telenet en mijn telefoon zit bij Orange.

 

 
 

Eendraadsschema

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 jul 2017
Berichten
2.573
Waarderingsscore
1.536
Punten
113
fido zei:
Wacht effe ... ik heb die tethering gevonden op mijn telefoon en aangezet, ik zie op de laptop mijn telefoon bij de wifiverbindingen, maar als ik die wil connecteren wordt een netwerksleutel gevraagd. Welke sleutel wordt hier bedoeld?

 

Ik begrijp de uitleg van Marburg niet ivm Wigo. Die GB die je gebruikt, zijn die van je internetabonnement of van je telefoon? Ik heb internet via Telenet en mijn telefoon zit bij Orange.

 

 

als je bij instellingen van  tethering staat daar u netwerksleutel
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan