thermoparels -isoparels

Lid geworden
7 okt 2011
Waarderingsscore
0
Punten
0
Heb al veel gelezen over spouwisolatie......

Zou willen gaan voor thermoparels -isoparels.

Iemand ervaring mee ? voordelen of nadelen.

Kent iemand ervaren firma's in Limburg (omgeving Bree)

Gaarne jullie ervaringen hiermee

Heel hartelijk dank

W1

Lid geworden
15 feb 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Deze zijn bij ons geweest http://www.linssen-best.nl/ (komen ook in België)

Nederlanders zijn er al veel langer mee bezig, de meeste Belgische firma's hebben er nog niet veel ervaring mee.

Lid geworden
8 dec 2008
Waarderingsscore
2
Punten
0
Die zijn ook bij ons gekomen (witte parels). Ik zou echter wel de beter isolerende grijze/zwarte parels nemen moest ik het opnieuw kunnen doen.

Lid geworden
15 dec 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Kunnen deze thermoparels ook gebruikt worden om houten zoldervloeren te isoleren? Het zou gaan om tussen een houten roostering te isoleren.

Ik ben hiervoor ook op zoek naar firma's regio Zuid Westvlaanderen.

tjay

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 jun 2011
Waarderingsscore
23
Punten
38
Aangezien thermoparels hetzelfde isoleren als mineraalwol (beiden lambda rond de 0,033 W/mK), kan je uit praktische overwegingen véél beter naar mineraalwol kijken. Dat is makkelijk te klemmen tussen de vloerplaten, en je bent zeker dat als je ooit een plafondplankje wegneemt, je niet een berg parels over je af krijgt... De prijs zal ook navenant beter zijn...

Lid geworden
15 dec 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
De zoldervloer loop over in een deel van het dak dat zich boven de bewoonde ruimtes situeert en daardoor moeilijk te bereiken is. Het gaat om circa 1m20 dat niet goed bereikbaar is.

Als je vanop de zolder minerale wol gaat moeten induwen van bovenaf ga ik dat nooit degelijk gevuld krijgen. Vandaar dat ik het dan liever volledig met gebonden thermoparels zou laten doen.

tjay

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 jun 2011
Waarderingsscore
23
Punten
38
Hrmm... ga je voor 1m20 een vakman vinden die gaat langskomen? Dan spreken we over een werkske van 40 euro ofzo?

Lid geworden
15 dec 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Het zou niet alleen gaan om de schuine kant van 1m20. Ik ben van plan om ook de zoldervloer te laten volstorten en ook nog de spouwen.

De spouw is 7cm en de totale opp. van de te isoleren spouwen is 150m².

Denk dat dit wel de moeite is zeker.

Ik was eerst overtuigd van pur maar na mij in te lezen in de materie denk ik dat ik best met van die grijze thermoparels ga zijn.

Lid geworden
10 okt 2008
Waarderingsscore
11
Punten
0
Quote:
Dat zou je tussen de 3000euro a 4000 euro kosten. Reken zo'n 20 a 25euro/m² voor de spouw.

Voor de balkenlaag ga je meer moeten neertellen, omdat deze dikker is (18cm?).

En reken nu dat minerale wol minder dan de helft kost. Snappie?

tjay

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 jun 2011
Waarderingsscore
23
Punten
38
knutselaar;1718170 wrote:
Het zou niet alleen gaan om de schuine kant van 1m20. Ik ben van plan om ook de zoldervloer te laten volstorten en ook nog de spouwen.

Denk dat dit wel de moeite is zeker.

Ik was eerst overtuigd van pur maar na mij in te lezen in de materie denk ik dat ik best met van die grijze thermoparels ga zijn.

Die oppervlakte is inderdaad de moeite, ik dacht even dat het over ietsje meer dan 1m2 ging; verder kan ik alleen maar be-amen dat de keuze voor thermoparels volgens mij ook de betere keuze is; misschien iets minder isolerend vermogen (ten opzichte van PUR), maar je muur blijft dampopen en het is vooral ecologischer (gezonder?) dan PUR.

Lid geworden
10 dec 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
Laat de firma Murotec eens langskomen. Zij gebruiken eco-parels voor spouwmuren te isoleren en pur om zolder en kelder te isoleren.

TonyWony

Zeer Actief lid
Lid geworden
8 apr 2008
Waarderingsscore
5
Punten
38
Kan je dan niet beter kurkkorrels kopen en die in die openingen duwen?

De rest waar je makkelijk aankan kan je dan met wol opvullen

Lid geworden
13 nov 2011
Waarderingsscore
0
Punten
0
hier is het isoprofs geworden, ik woon in neeroeteren dus niet zo ver van bree :)

grijze parels worden hier één dezer dagen in de spouw geblazen. die mannen doen ook zoldervloeren, daken enz

werken ook met pur alst kan/moet

Lid geworden
15 dec 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Termoparels kunnen misschien wel meer kosten dan minerale wol maar dat gaat het mij waard zijn. Ik zie niet in waarom ik een deel van mijn zolder met minerale wol zou doen als je al bezig bent met termoparels.

Mijn schuine dakkant is toch niet goed uit te voeren met minerale wol.

Kurkkorrels worden hier ook voorgesteld maar volgens de info dat ik kan vinden (en dat is niet zoveel) isoleerd dit ook minder (Lambda waarde: 0.038 - 0.040 W/mK).

Niet nader genoemd of dit voor vaste platen gaat of voor de korrels.

Hier is het ook zo dat de korrels niet gebonden zijn vermoed ik waardoor je met werken ook een isolatielawine riskeerd.

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan