• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Thermogran super+ isolatie

Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
75
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ook bij ons zijn er al veel woorden vuil gemaakt over de vloeropbouw van onze nieuwe woning. Wij hebben gekozen voor vloerverwarming met het " natte systeem "

Op dit ogenblik zal de vloer zo opgebouwd worden;



4 cm uitvullingslaag in chappe

4 cm isolatie platen (in geschranste platen van 2cm dik)

9 cm gewapende chape

1 cm tegel



De isolatiedikte is zeker ontoereikend met de 4cm platen, maar het gekke is dat onze firma standaard 5CM Thermogran super + gebruikt.

Das dus meer isolatie voor gewone vloeropbouw dan voor een vloerverwarmingssysteem...........



http://www.isola.be/nl/products/thermogran/super.php



Is deze thermogran een deftig product, wie kan mij hier meer info over geven. Ik ga eisen dat ze 8 cm van dat spul leggen en daarop de verwarmingsbuizen leggen, zo denk ik toch betere isolatiewaarden te bekomen.



Geert
 
Lid geworden
29 sep 2006
Berichten
78
Waarderingsscore
0
Punten
0
u bedoelt 3cm thermogran super plus denk ik niet?



THERMOGRAN® SUPER+/ACOUSTIC op 3 cm dikte beantwoordt reeds aan de K45 norm
 
Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
75
Waarderingsscore
0
Punten
0
Steven123 wrote:
u bedoelt 3cm thermogran super plus denk ik niet?



THERMOGRAN® SUPER+/ACOUSTIC op 3 cm dikte beantwoordt reeds aan de K45 norm



Zij voorzien standaard 5 cm van dit spul voor gewone vloeropbouw.

De vraag is hoeveel cm ik van dit spul zou moeten leggen om degelijk te isoleren voor vloerverwarming.

De isolatiewaarde is in elk geval iets minder dan gespoten pur.



Geert.
 
Lid geworden
2 aug 2006
Berichten
3.635
Waarderingsscore
0
Punten
0
Als ik jou was, en je hebt niet meer hoogte, dan zou ik die 5cm plaatsen (als uitvullingschape), dan je isolatieplaten zoals gepland, en daarop 8cm chape met je vloerverwarming.

Die isolatieplaten laten toe je vloerverwarmingsbuizen met klemmetjes in de platen te prikken.
 
Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
75
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik heb reeds meerdere malen gelezen dat het niet aan te raden is om platen op een onstabiele of niet harde ondergrond te leggen.



Vandaar dat ze eerst de egalisatie chappe leggen en daarop platen tot 4cm. Ik zou deze chappe + platen willen laten schrappen en 8cm thermogran geruiken.



G.
 
Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
5.341
Waarderingsscore
18
Punten
0
Tis pas na de uitvullaag dat je kan zien hoeveel ruimte er nog is voor isolatie en chape.

Die uitvullaag moet inderdaad alle leidingen bedekken en een glad egaal oppervlak hebben, waarop de vaste iso platen komen om risico tot breuken en dito verzakkingen te vermijden. Een dikte van 4cm lijkt me eerder aan de weinige kant, tenzij de leidingen mekaar nooit kruisen of op die kruispunten in de draagvloer worden gefreesd (wat in de praktijk door geen enkele aannemer wordt gedaan).

Op vloervvw zou je minstens 7cm gewapende chape moeten hebben, dikte vvw leidingen inbegrepen en met de nodige uitzetvoegen, zowel in de chape als dwars door chape en vloeren, waar dat nodig is.



jp
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
Steven123 wrote:
THERMOGRAN® SUPER+/ACOUSTIC op 3 cm dikte beantwoordt reeds aan de K45 norm







dat is VERKOOPSPRAAT, samen met een niet geïsoleerd dak, enkel glas, ... kom je er nooit
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
16.537
Waarderingsscore
2
Punten
0
GeertS wrote:
Ik zou deze chappe + platen willen laten schrappen en 8cm thermogran geruiken.



Dan ben je beter af met 4cm PUR platen. Andere mogelijkheid is 8cm gespoten PUR.
 
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
879
Waarderingsscore
1
Punten
0
Steven123 wrote:
u bedoelt 3cm thermogran super plus denk ik niet?



THERMOGRAN® SUPER+/ACOUSTIC op 3 cm dikte beantwoordt reeds aan de K45 norm

Indien je 25 mm Actis isolatie steekt in je dak scoor je véél beter dan de K45 norm en heb je geen vloerisolatie nodig.



Thierry
 
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
879
Waarderingsscore
1
Punten
0
lol.gif




Voor de twijfelaars. Dat wat ik hierboven stelde is maar een graptjen he.



Thierry
 
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
879
Waarderingsscore
1
Punten
0
SvenVD wrote:
Dan ben je beter af met 4cm PUR platen. Andere mogelijkheid is 8cm gespoten PUR.

Is mijn inziens de meest correcte èn voor de hand liggende oplossing. Qua kostprijs zal 't em niet veel schelen. Technisch is 't superieur aan de andere voorstellen.



Thierry
 

BVG

Lid geworden
16 jun 2006
Berichten
22
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij hebben juist thermogran super + gelegd (die groene). Dat is eigenlijk droge pur in poedervorm.

Voordeel is dat het tamelijk goed isoleert (maar minder goed dan gespoten pur) en ook minder duur is dan gespoten pur (wij hebben ong. 500 euro betaald voor 100 m² aan 3 cm dik) en je kan het gemakkelijk zelf op een paar uur leggen.



Nu, ik weet niet of het wel zo geschikt is om 8 cm dik te leggen... Het is een soort poeder/korrels en als je erover stapt zakt het in. Ik vraag mij af dat dit dan geen problemen geeft om te chappen (bij 8 cm dikte hé).



Anyway, bij ons ligt het dus 3cm dik en onze chapper komt morgen, ik zal het laten weten hoe het gegaan is!
 
Lid geworden
29 sep 2006
Berichten
78
Waarderingsscore
0
Punten
0
BVG,



waar heb je die thermogran super + gehaald?



kan ik bv 5cm thermogran gebruiken als uitvullaag en dan daarop die noppenmatten waardat de vloerverwarming in komt?
 
Lid geworden
23 nov 2010
Berichten
64
Waarderingsscore
0
Punten
0
Zijn hier nog reactie's op.

Ben zelf aant twijfelen tussen die thermogran super + en pur.

Kostprijs is belangrijk zoals bij iedereen maar het moet degelijk zijn want als je na een paar jaar je vloer terug kan uitbreken wegens barsten door verzakkingen kom je duurder uit.

Bij zou het toch een 7 a 8 cm pur gespoten moeten worden.
 
Lid geworden
25 jul 2008
Berichten
184
Waarderingsscore
0
Punten
0
is al een topic van 2006,

al eens verder gekeken naar Fim LITE of Fim K/K ?
 
Lid geworden
23 nov 2010
Berichten
64
Waarderingsscore
0
Punten
0
trooper;1751874 wrote:
is al een topic van 2006,

al eens verder gekeken naar Fim LITE of Fim K/K ?



thermogran bestaat nog zalle, en isolatiemortel heeft zo'n goede waardes niet als pur, platen, of thermogran.



bij thermogran maak ik me zorgen om de stabiliteit van de vloer.
 
Lid geworden
25 jul 2008
Berichten
184
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bert85;1751929 wrote:
trooper;1751874 wrote:
is al een topic van 2006,

al eens verder gekeken naar Fim LITE of Fim K/K ?



thermogran bestaat nog zalle, en isolatiemortel heeft zo'n goede waardes niet als pur, platen, of thermogran.



bij thermogran maak ik me zorgen om de stabiliteit van de vloer.





lambda waarde van fimlite is bijna gelijk aan thermogran, dan hangt uw R-waarde toch enkel af van de dikte dat je de isolatielaag in aanbrengt



en qua stabiliteit kan ik nu niet onmiddellijk vergelijken
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan