• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

The heating company

Lid geworden
23 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Heeft er iemand ervaring met de radiatoren van The heating company in Dilsen? En welk is het kwaliteits- en prijsverschil tussen hun radiatoren Thermic, Vasco en Superia?
Iemand ervaring mee? We zouden graag designradiatoren zetten, maar zijn bang van het prijsverschil...
Alvast bedankt,

Tinnemie

Kwaliteitsverschil? Geen... zijn gewoon de verschillende productnamen (met elk hun eigen look) van hetzelfde bedrijf.

Het enige waar je naar moet kijken is de warmteafgifte van de verschillende modellen. Over het algemeen hebben designradiatoren MINDER warmteafgifte dan gewone radiatoren. Gewone radiatoren bestaan immers meestal uit meerdere lagen terwijl de design variant meestal maar 1 laag heeft.

MAW: voor dezelfde afmeting kost een designradiator meer dan een gewone. Maar voor dezelfde warmteafgifte kost de design versie NOG veel meer.

Hoi Tinnemie,

Ik zou het ook graag gewild hebben, maar voor zo'n sierradiator (bvb in de badkamer) volledig gedimensioneerd (op 1800Kw dacht ik) kwam het voor ons 1300€ uit. Dus die sierradiatoren zijn wel mooi, maar ook prijzig, en zoals lennie aanhaalt, de warmteafgifte is lager vergeleken met een gewone radiator...

Daar zijn we ons volledig van bewust, we hebben dan ook prijs gevraagd met een optie voor radiatoren van Vasco. Voor onze hele woning zou dat een meerprijs betekenen van 3500 euro (tot nu toe slechts één offerte ontvangen). Dat valt nog mee volgens mij... Alleen zag ik nu de andere merken van the heating company staan, die toch wel heel erg gelijkend zijn in design, en dan vraag ik mij af, is Vasco dan de duurdere lijn of de goedkopere dan bv. Thermic. Want in het geval Thermic goedkoper zou zijn, zie ik niet in waarom we Vasco zouden nemen, ze lijken zo erg op mekaar...

De vraag die ik mij dan stel is op welke basis zij aan productdifferentiatie doen? Als die merken niks in kwaliteit en zo weinig in uitzicht verschillen, waarom dan toch drie merken? En is er toch geen prijsverschil?

Ze hangen toch achter mekaar in de fabriek, alleen wordt er een ander stickerke op geplakt.

Tja, waarom doen ze zoiets... Is vergelijkbaar met VW & Skoda hé

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan