• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Tevreden van je waterontharder?

  • Twintec (Aquacare)

    Stemmen: 7 2,3%
  • M²minimax (Aquasell)

    Stemmen: 18 5,9%
  • Bayard domestica/prestige of ROcrystal clear

    Stemmen: 21 6,9%
  • SensorSoft (Aqua-Clean)

    Stemmen: 8 2,6%
  • Calex (Ecowaters)

    Stemmen: 13 4,3%
  • KaltecSoft (Honnywell)

    Stemmen: 4 1,3%
  • eentje van Watergenius

    Stemmen: 14 4,6%
  • nog een andere

    Stemmen: 44 14,4%
  • geen omdat ik er zelf ook nog niet uit ben

    Stemmen: 102 33,4%
  • geen omdat ik er geen nodig heb/ wil.

    Stemmen: 74 24,3%

  • Totaal aantal stemmers
    305

Tevreden van je waterontharder?

Lid geworden
23 aug 2006
Berichten
933
Waarderingsscore
0
Punten
16
Na drie dagen batibouw heb ik het wel gehad.
Alles wat beslist moest worden is beslist en aangekocht, enkel wat waterontharders aangaat zie ik het bos door de bomen niet meer.
Heb geen flauw idee meer wat te nemen en waarom ...



Wat hebben jullie genomen?
Tevreden van?
Kraantjeswater nog drinkbaar op zich of omgekeerde osmose nodig?
Bedankt,
 

BartDG

Zeer Actief lid
Lid geworden
14 aug 2008
Berichten
1.529
Waarderingsscore
1
Punten
38
Quote:
BartG jij hebt precies toch wel goede condities gekregen!



Tja, misschien dat ze een 'extrake' deden voor Batibouw? Ik weet het niet. Maar inderdaad, ik heb behoorlijk goeie condities gekregen. Anders was ik wellicht met een WaterGenius naar huis gegaan...



Wat was de prijs van jouw offerte?
 
Lid geworden
24 aug 2006
Berichten
61
Waarderingsscore
1
Punten
0
1788 euro! Een extrake van 10 jaar garantie, amai ... garantie op wat?



Als ik die prijzen zie dan stijgen deze met de maand precies ....
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
1.596
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hier ook door sanitairman toestel van 1750 € aangeraden. Moet merk nog eens navragen, ben het vergeten.
 
Lid geworden
29 apr 2007
Berichten
205
Waarderingsscore
8
Punten
18
RonnyE wrote:
Dag Bart,



wat kost deze Twintec?





BartDG wrote:
Ik heb nu op Batibouw een TwinTec van Aquacare aangekocht. Is dus uiteraard nog niet geplaatst, maar ik had wel al een beetje mijn huiswerk gedaan vooraleer dit toestel aan te kopen. Maar zeer zeker toegegeven: het is een moeilijke markt om objectieve info over te vinden.



Ik twijfelde nog tussen watergenius en AquaCare. Al de rest was afgevallen omwille van ofwel te duur, ofwel te oude technologie, teveel zoutverbruik of te groot/lomp toestel.



Uiteindelijk heb ik Watergenius niet gezien op Batibouw, maar ik moet eerlijk zijn dat ik voor ik tekende bij Aquacare al zo goed als overtuigd was van hun product. De voordelen van de Twintec: geen stroomgebruik (haalt de energie die hij nodig heeft uit de stroom van het water), relatief laag zoutverbruik, ALTIJD water beschikbaar, ook tijdens de regeneratiecyclus omwille van de TwinTec technologie (dubbele zoutreservoirs) - volgens mij vrij uniek, en het kleinste toestel dus makkelijk weg te moffelen of aan de muur te bevestigen op een hoogte.



Toen de verkoper er ook nog tien jaar garantie en 100 kg zout tegenaan gooide én een heel goeie prijs gaf heb ik niet meer getwijfeld.



Naderhand heb ik gezien dat Watergenius ook wel een mooie actie had, als je een BlueLine ontharder kocht (basistoestel dat enkel onthardt), dan kreeg je een RedLine all-in-one voor hetzelfde geld (toestel dat ook zorgt voor drinkbaar water etc.) Ik weet echter niet of dat een meerwaarde zou geweest zijn, kraantjeswater is immers altijd verondersteld van drinkbaar te zijn.



Hij is dus nog niet geïnstalleerd, maar ik heb nog steeds het gevoel een goeie deal gedaan te hebben en beklaag me mijn aankoop niet. De paar mensen die ook een TwinTec hadden aangekocht en die ik had gesproken waren er toch ook allemaal zonder uitzondering heel content van.



Normaal gezien een kleine 1800 euro, momenteel 1150 euro.
 
Lid geworden
29 apr 2007
Berichten
205
Waarderingsscore
8
Punten
18
Tomerino wrote:
Heb onlangs gehoord dat de water maatschappij binnenkort zelf 't water 'aan de bron' wat gaat ontharden. Is er dan nog nut voor zo'n toestel?

D'r zijn momeneel al regio's waar dat geval is.

Dat water word echter niet volledig onthard, dus een waterverzachter is nog altijd een goede investering, en je zal minder zout verbruiken en ook minder water gewoon omdat je toestel minder moet regenereren.
 
Lid geworden
29 apr 2007
Berichten
205
Waarderingsscore
8
Punten
18
joos_b wrote:
Die Twin-Tec beter niet aanschaffen. Wat die verkopers niet vertellen, is de uitwisselingscapaciteit van dat toestel. D.w.z. hoeveel liter water met jouw hardheid de hars kan verzachten en hoeveel zout er nodig is om dat terug te regenereren. Dit Twin-Tec's hebben maar harstankjes van 2X4l of 2X7 liter. Indien je een hardheid hebt van pakweg 30 °F en een verbruik van 0,5 m³ per dag, gaan die dingen dus elke dag spoelen. Op jaarbasis ga je een hoger verbruik aan water en zout hebben dan bij een klassiek toestel. In waterbehandeling bestaan er geen mirakels. Hoe groter de harstank, hoe zuiniger is de algemene regel.

Wij hebben van vandaag een nieuwe Twin Tec, daarrvoor hadden we een ouder toestel van Aquacare, maar dat heeft de geest gegeven (was 27 jaar oud).

Dat oude toestel regenereerde 1 keer om de 6 dagen, een spoeling verbruikte om en bij de 400 liter water!

Als we dat oude toestel lieten vernieuwen zou het verbruik nog een dikke 250 liter om de 6 dagen zijn.

De Twin Tec verbruikt 17 liter per regeneratie, als hij dus iedere dag zou regenereren zoals jij zegt dan komt dat op 6 dagen op 102 liter, veel minder dus!
 
Lid geworden
29 apr 2007
Berichten
205
Waarderingsscore
8
Punten
18
BartDG wrote:
Prijs was iets minder dan 1500 euro voor de ontharder en er kwam nog een kleine 100 euro bij geloof ik voor een extra vuilfiltertje en een montagekit om het toestel aan de muur op te kunnen hangen. Er zijn zeker goedkopere toestellen op de markt, zoals bijvoorbeeld dat toestel van Aqua Service dat enkele stands verder op Batibouw stond, dat kostte minder dan 1000 euro. Maar na de ervaringen van verschillende mensen met de firma Aqua Service te hebben nagelezen hier en op andere fora was de zin om met die firma in zee te gaan eigenlijk al volledig onbestaande geworden.



De garantie was inderdaad 10 jaar, maar na navraag bij mijn vrouw bleek dat het gratis zout maar 80 kg was, geen 100kg zoals ik eerst zei. Mea culpa, ik was met iets anders aan het verwarren. (vind het toch nog een schone 'geste' hoor!)



De ontharder is besteld geweest op de stand van AquaCare zelf (en dus niet van een andere dealer) op Batibouw, maar ik ben de naam van die verkoper vergeten. Als ik vanavond thuis kom zal ik eens in mijn papieren kijken, daar zal dat wel opstaan.



Ik heb ondertussen de ontharder nog niet laten plaatsen, omdat wij nog niet verhuisd zijn naar onze woning. De afspraak met AquaCare is dat ze pas komen plaatsen vanaf dat moment (en ik hoef ook pas dan te betalen uiteraard). Gegevens doorgeven op het internet doe ik niet, sorry.

Hier is het 1150 euro all in (normaal kleine 1800 euro), maar de lagere prijs stond al op een papier dus is het geen persoonlijke korting.

Ook hebben we 48 kg zout gratis gekregen omdat we hier al zoveel jaren goede klant zijn.

Ons oude toestel werd gehuurd, maar als we de bedragen optellen dan is dat heel duur uitgevallen (ze kwamen wel altijd gratis langs voor onderhoud en controle, of als we belden als er iets mis was)

Die huur word vanaf nu omgezet in een omnium verzekering waarvoor we maandelijks enkele euro's moeten betalen. (veel lagere prijs dan die huurprijs voor dat oude toestel)
 
Lid geworden
24 aug 2006
Berichten
61
Waarderingsscore
1
Punten
0
Jawadde een prijs van 1800 euro t.o.v. 1150 euro ... op papier ofnieter is blijkbaar toch wat mogelijk!

Heeft iemand ervaring met Nordrhein water toestellen?
 

tmt

Lid geworden
14 mrt 2006
Berichten
272
Waarderingsscore
0
Punten
0
bij ons offerte voor de twintec voor 1470 incl BTW (wel met dat 6% btw foefke) en 48kg zout. Is die 1100 euro met of zonder BTW?

Jaarlijks onderhoud aan 77€ ongeveer, dan heb je 10 jaar garantie, maar dat is dus NIET op het verslijten van onderdelen, ALLEEN op contructiefouten.



Dat omnium contract met maandelijkse betalingen is belachelijk in mijn ogen, na een paar jaar hebt ge al een nieuw toestel betaald.



De prijzen varieren precies wel nogal. onze prijs is wel niet van batibouw, maar een andere beurs.



Ik wacht wel nog op de geschreven offerte die ze gingen doormailen, want dat kon de verkoper precies toch niet direct geven... :?
 
Lid geworden
29 apr 2007
Berichten
205
Waarderingsscore
8
Punten
18
tmt wrote:
bij ons offerte voor de twintec voor 1470 incl BTW (wel met dat 6% btw foefke) en 48kg zout. Is die 1100 euro met of zonder BTW?

Jaarlijks onderhoud aan 77€ ongeveer, dan heb je 10 jaar garantie, maar dat is dus NIET op het verslijten van onderdelen, ALLEEN op contructiefouten.



Dat omnium contract met maandelijkse betalingen is belachelijk in mijn ogen, na een paar jaar hebt ge al een nieuw toestel betaald.



De prijzen varieren precies wel nogal. onze prijs is wel niet van batibouw, maar een andere beurs.



Ik wacht wel nog op de geschreven offerte die ze gingen doormailen, want dat kon de verkoper precies toch niet direct geven... :?

Was 1150 euro inclusief BTW.

Dat omnium contract kost ons jaarlijks minder dan 77 euro die jij aan onderhoud moet betalen, en dat onderhoud is inbegrepen in dat contract, plus als er iets aan het toestel komt word dat ook vervangen, goede deal dus lijkt mij!
 

tmt

Lid geworden
14 mrt 2006
Berichten
272
Waarderingsscore
0
Punten
0
Quote:
Was 1150 euro inclusief BTW.

Dat omnium contract kost ons jaarlijks minder dan 77 euro die jij aan onderhoud moet betalen, en dat onderhoud is inbegrepen in dat contract, plus als er iets aan het toestel komt word dat ook vervangen, goede deal dus lijkt mij!



Inderdaad, kost ongeveer evenveel als een gewoon onderhoud, maar tegen ons was gezegd dat na 2 jaar dat opgetrokken wordt naar 15€/maand, wat het dan dubbel zo duur maakt als een onderhoud.



maar we hebben geen kristallen bol, dus we gaan niet weten welke de beste optie is :wink:



en ik veronderstel dat uw prijs lager zal liggen omdat je al een trouwe klant bent zeker? Maar in die 2 dagen dat het er staat dus al content van? :)
 

CPA

Lid geworden
21 apr 2010
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik zou graag reageren op de uitspraak "beter een twintec niet aanschaffen". Ik kan bevestiging dat een twintec wel degelijk veel zuiniger is. Wij meer dan 18 jaar een klassiek toestel gehad, waar wij trouwens steeds zeer tevreden over geweest zijn!. Echter 2 jaar geleden hebben wij een twintec aangekocht bij aquacare. Wat de verkoper ons vertellen kan ik op dit moment alleen maar bevestigen.

Ons verbuik = +/- 120 M³ per jaar. Gemeten hardheid +/- 33 franse graden.

Vroeger hadden wij een zoutverbruik van ongeveer 140 kg/jaar. Hij spoelde om de 2000 liter en had hiervoor 250 liter water nodig. Dus 70 keer per jaar en een extra verbruik van +/-17,5 m³ op jaarbasis.

Nu met de nieuwe twintec gebruiken ronde 78 kg/jaar en 5,5 m³ extra spoelwater.

Ik weet dit zo excact om dat ik een watermeter heb staan achter het toestel. En de kilo's noteer ik steeds. Verder gebruikt dit toestel ook geen electriciteit echter qua euro's is dit te verlozen. Ik heb wel een omniumcontract genomen, natuurlijk is dit een persoonlijke keuze.
 
Lid geworden
29 apr 2007
Berichten
205
Waarderingsscore
8
Punten
18
tmt wrote:
Quote:
Was 1150 euro inclusief BTW.

Dat omnium contract kost ons jaarlijks minder dan 77 euro die jij aan onderhoud moet betalen, en dat onderhoud is inbegrepen in dat contract, plus als er iets aan het toestel komt word dat ook vervangen, goede deal dus lijkt mij!



Inderdaad, kost ongeveer evenveel als een gewoon onderhoud, maar tegen ons was gezegd dat na 2 jaar dat opgetrokken wordt naar 15€/maand, wat het dan dubbel zo duur maakt als een onderhoud.



maar we hebben geen kristallen bol, dus we gaan niet weten welke de beste optie is :wink:



en ik veronderstel dat uw prijs lager zal liggen omdat je al een trouwe klant bent zeker? Maar in die 2 dagen dat het er staat dus al content van? :)

Met het toestel in werking was het heel duidelijk dat er geen kalk in het water is (we zitten hier in een regio met veel kalk, 45 franse graden).



Maar we hadden een lek na de installatie maandag, dus direct gebeld.

Dinsdag kwam de installateur terug en hij dacht dat het aan een kraantje was (alhoewel wij dachten dat het dat niet kon zijn), dus kraantje wat dichter gedraaid en weer weg.

Nadat hij weg was ging ik na dikke 10 minuten weer in de garage kijken en er stond weer een plasje water, dus opnieuw gebeld day het iets anders moest zijn.

Toen ben ik ook zelf gaan nakijken wat het probleem was, en kwam ik tot de vaststelling dat het lek onderaan aan het reservoir van de waterverzachter zelf was. Ik heb daar toen een paar foto's van gemaakt en dat via mail doorgestuurd. Vandaag gingen ze dan terug bellen, maar omdat dat deze morgend niet gebeurde zelf terug gebeld, en ze bevestigden direct dat ze de foto's wel gekregen hadden.

Na de middag stonden ze hier met een nieuw reservoir, de tanks gewoon overgestoken en nu is alles in orde.
 
Lid geworden
24 aug 2006
Berichten
61
Waarderingsscore
1
Punten
0
knight-rider wrote:
tmt wrote:
bij ons offerte voor de twintec voor 1470 incl BTW (wel met dat 6% btw foefke) en 48kg zout. Is die 1100 euro met of zonder BTW?

Jaarlijks onderhoud aan 77€ ongeveer, dan heb je 10 jaar garantie, maar dat is dus NIET op het verslijten van onderdelen, ALLEEN op contructiefouten.



Dat omnium contract met maandelijkse betalingen is belachelijk in mijn ogen, na een paar jaar hebt ge al een nieuw toestel betaald.



De prijzen varieren precies wel nogal. onze prijs is wel niet van batibouw, maar een andere beurs.



Ik wacht wel nog op de geschreven offerte die ze gingen doormailen, want dat kon de verkoper precies toch niet direct geven... :?

Was 1150 euro inclusief BTW.

Dat omnium contract kost ons jaarlijks minder dan 77 euro die jij aan onderhoud moet betalen, en dat onderhoud is inbegrepen in dat contract, plus als er iets aan het toestel komt word dat ook vervangen, goede deal dus lijkt mij!



Ik zie net dat jij van Sint-Truiden bent. Wij zijn van Wellen (verschil 16km) en de prijs is blijkbaar 40 euro / km duurder! Wie was uw vertegenwoordiger?
 
Lid geworden
29 apr 2007
Berichten
205
Waarderingsscore
8
Punten
18
RonnyE wrote:
knight-rider wrote:
tmt wrote:
bij ons offerte voor de twintec voor 1470 incl BTW (wel met dat 6% btw foefke) en 48kg zout. Is die 1100 euro met of zonder BTW?

Jaarlijks onderhoud aan 77€ ongeveer, dan heb je 10 jaar garantie, maar dat is dus NIET op het verslijten van onderdelen, ALLEEN op contructiefouten.



Dat omnium contract met maandelijkse betalingen is belachelijk in mijn ogen, na een paar jaar hebt ge al een nieuw toestel betaald.



De prijzen varieren precies wel nogal. onze prijs is wel niet van batibouw, maar een andere beurs.



Ik wacht wel nog op de geschreven offerte die ze gingen doormailen, want dat kon de verkoper precies toch niet direct geven... :?

Was 1150 euro inclusief BTW.

Dat omnium contract kost ons jaarlijks minder dan 77 euro die jij aan onderhoud moet betalen, en dat onderhoud is inbegrepen in dat contract, plus als er iets aan het toestel komt word dat ook vervangen, goede deal dus lijkt mij!



Ik zie net dat jij van Sint-Truiden bent. Wij zijn van Wellen (verschil 16km) en de prijs is blijkbaar 40 euro / km duurder! Wie was uw vertegenwoordiger?

Hier is geen vertegenwoordiger geweest.

Ons oude toestel (27 jaar oud) werkte niet meer zoals het moest (ontdekt bij de jaarlijkse controle), daarna is er een technieker langs gekomen om te kijken of het nog gemaakt kon worden, dat was niet het geval.

D'r waren twee opties, de oude kuip behouden en een nieuw digitaal mechanisme en nieuwe harsen d'r in of een nieuw toestel laten plaatsen, we hebben de laatste optie gekozen omdat een nieuw toestel op termijn voordeliger uitkomt. Het is die technieker die alles in orde heeft gebracht.
 
Lid geworden
1 feb 2009
Berichten
165
Waarderingsscore
0
Punten
0
Twintec-bezitters: geen problemen wanneer er op twee plaatsen gelijk warm water word genomen dat één van de twee koud heeft, of dat één van de twee geen onthard water heeft?

Dit werd ons nl aangepraat als zwakke punt van de twintec door de concurrentie, maar dat zal ook wel genoeg zeggen zeker :)

Onthard de twintec ook als je op vakantie bent gedurende 14 dagen bijvoorbeeld?
 
Lid geworden
29 apr 2007
Berichten
205
Waarderingsscore
8
Punten
18
Jan74 wrote:
Twintec-bezitters: geen problemen wanneer er op twee plaatsen gelijk warm water word genomen dat één van de twee koud heeft, of dat één van de twee geen onthard water heeft?

Dit werd ons nl aangepraat als zwakke punt van de twintec door de concurrentie, maar dat zal ook wel genoeg zeggen zeker :)

Onthard de twintec ook als je op vakantie bent gedurende 14 dagen bijvoorbeeld?

Als een van de twee punten koud zou hebben heeft dat niks met de waterverzachter te maken, maar met het verwarmingssysteem (de doorstromer) dat niet kan volgen.

Als het water dat door de waterverzachter gaat word onthard, dus zouden beide aftappuntren zacht water moeten hebben, tenzij er zoveel water gevraagd word dat het debiet te groot word, maar die kans lijkt me klein.



Als je op vakantie bent neem je geen water, dus word er niets onthard, en zal het toestel bij gevolg in die periode ook niet moeten regenereren.
 
Lid geworden
1 feb 2009
Berichten
165
Waarderingsscore
0
Punten
0
Als je op vakantie bent en hij regenereert niet, vergroot dit niet de kans op bacteriën?
 

BartDG

Zeer Actief lid
Lid geworden
14 aug 2008
Berichten
1.529
Waarderingsscore
1
Punten
38
Ja, vaak wordt dan ook een combinatie gebruik van een volume regeneratie en een timer regeneratie. Bij normaal gebruik primeert het volume, maar als het systeem ondervindt dat er lange tijd geen afname is (bv als bewoners op vakantie zijn) dan zal het ook even regenereren om bacteriën geen kans te geven.



Andere toestellen voorzien als alternatief een knop om een manuele regeneratie te doen, waarop je dan even moet drukken als je terugkomt uit vakantie, zodat de boel weer eens mooi gespoeld wordt.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan