Tevreden van je waterontharder?

• Twintec (Aquacare)

Stemmen: 7 2,1%
  • M²minimax (Aquasell)

Stemmen: 19 5,8%
  • Bayard domestica/prestige of ROcrystal clear

Stemmen: 22 6,7%
  • SensorSoft (Aqua-Clean)

Stemmen: 9 2,8%
  • Calex (Ecowaters)

Stemmen: 13 4,0%
  • KaltecSoft (Honnywell)

Stemmen: 4 1,2%
  • eentje van Watergenius

Stemmen: 18 5,5%
  • nog een andere

Stemmen: 47 14,4%
  • geen omdat ik er zelf ook nog niet uit ben

Stemmen: 111 33,9%
  • geen omdat ik er geen nodig heb/ wil.

Stemmen: 77 23,5%

• Totaal aantal stemmers
    327

Tevreden van je waterontharder?

• Tags Sanitair water waterbehandeling waterontharder
  • Lid geworden
    23 aug 2006
    Waarderingsscore
    0
    Punten
    16
    Na drie dagen batibouw heb ik het wel gehad.
    Alles wat beslist moest worden is beslist en aangekocht, enkel wat waterontharders aangaat zie ik het bos door de bomen niet meer.
    Heb geen flauw idee meer wat te nemen en waarom ...

Wat hebben jullie genomen?
    Tevreden van?
    Kraantjeswater nog drinkbaar op zich of omgekeerde osmose nodig?
    Bedankt,

King05 zei:
    Beste Aquaman,

Ken jij de ontkalker van Aqua Sensor ?  Is  iets duurder maar verbruikt heel weinig water en zout.

Heeft ook geen jaarlijks onderhoud nodig en er is een levenslange garantie op.

Wat raad jij mij aan voor een goede ontkalker ?

Àlvast bedankt voor de informatie .

Mvg,

Guido

Beste King05/Guido,

Ja ik ken dat type toestel.
    De Aqua Sensor is reeds enkele jaren (2010) geleden hier besproken in deze topic.
    Dit toestel werkt met een sensor die de hardheid van het water in de harstank meet en als die op een bepaald percentage komt, zal het toestel de nacht erop regenereren.
    sensor.png

Dit type wordt gefrabiceerd door Halutec (jointventure) in Engeland en werd vroeger verdeeld door de firma AquaClean.
    Door omstandigheden werd dit type begin 2011 van de Belgische markt gehaald.

Het zout-en waterverbruik van dit type is inderdaad minder dan de klassieke toestellen per regeneratie doch dit toestel zal wel sneller regenereren dan de klassieke types.

Wat betreft het onderhoud en levenslange garantie: dat is iets wat hopelijk zeer duidelijk op de bestel/leverbon wordt vermeld om daar zeker gebruik van te kunn emaken als dit nodig zou zijn.

Welk toestel voor jou sitiatie geschikt is, kan ik niet zo opmaken. Daarvoor heb ik tenminste 2 parameters nodig; zijnde de plaatselijke waterhardheid en jouw jaarlijks waterverbruik.

Met vriendelijke groeten,
    Aquaman

Bijlagen

• sensor.png
      sensor.png
      128,9 KB · Weergaven: 0
    Aquaman,

Wij zijn ook op zoek naar een waterverzachter voor bij ons thuis (ongeveer 50m³ verbruik per jaar,). De waterhardheid bij ons 
    Duitse graden:
    10,4
    Franse graden:
    18,6

Onze Miele toestellen vragen zelf voor te ontkalken, is dit dan nog nodig bij een ontharder?

Alvast bedankt voor uw reactie - aanbeveling

feesje05 zei:
    Aquaman,

Wij zijn ook op zoek naar een waterverzachter voor bij ons thuis (ongeveer 50m³ verbruik per jaar,). De waterhardheid bij ons 
    Duitse graden:
    10,4
    Franse graden:
    18,6

Onze Miele toestellen vragen zelf voor te ontkalken, is dit dan nog nodig bij een ontharder?

Alvast bedankt voor uw reactie - aanbeveling

Beste feesje05,
    op basis van de verstrekte gegevens zou een klassiek toestel met minimum 10 liter hars reeds volstaan om jullie van zacht water te voorzien.

Welk model/type en/of welke leverancier je uiteindelijk kiest, hangt af van jouw keuzes die je maakt inzake de specificaties van het toestel:
    - Mechanisch, elektronisch of hydraulisch
    - Tijds- of volumetrisch gestuurd
    - Enkele of dubbele harscilinders
    - Grootte van het toestel
    - Verbruik van regeneratiezout en spoelwater [over bv. 10 jaar]
    - Kosten voor onderhoud met of zonder onderhoudscontract. (varieert van +/- € 50 tot +/- € 150) Sommige firma's beweren zelfs dat er geen onderhoud nodig is op hun toestellen!)
    - De reputatie van de leverancier/installateur. (Wat voor de één een degelijke firma is, is voor de ander net het omgekeerde.)

Indien jullie nog meer vragen hebben, laat niet na deze hier te stellen.
    Ik probeer deze dan te beantwoorden.

Mvg
    Aquaman

Hallo,

Ik zie hier de afgelopen maanden enkele vragen van de groepsofferte verschijnen. Deze aanbieding verkreeg ik via email van groepsofferte.be. De volledige link vind je hier:https://groepsofferte.be/waterverzachter?utm_campaign=GOF-469-001&utm_source=GOF-469-001&utm_medium=email&utm_campaign=GOF-469-001

Ik was ook iemand die hierop ingetekend heeft en heb van beide firma's aqua-service en aquarex een offerte ontvangen. De eerste firma had onze offerte rechtstreeks doorgegeven aan de planning om de werken uit te voeren. Dus redelijk agressieve verkoopstechniek. Qua prijs lagen ze in lijn dus zijn we voor aquarex gegaan. voor 1545 EUR excl. btw hebben we een Impression Pro 14 laten plaatsen. (200 euro korting er reeds van). Voor dit systeem hebben we een onderhoudsvrij toestel incl. zout voor het komende jaar.

Ik denk dat we niet voor de goedkoopste waterverzachter gekozen hebben maar alles is vlotjes geïnstalleerd en geen onderhoudskosten. Voor hun goedkopere model Kivo vroegen ze 55 EUR per jaar. Denk ik wel dat we tevreden mogen zijn. 

Uiteraard over het resultaat van het zachte water niets dan lof :-)

Mvg,

Stijn

Beste Stinuz,

proficiat met je aankoop en ik ben er zeker van dat je snel en duidelijk het verschil van het gebruik van zacht water zal gewoon worden.

De gebruikte verkoopstechniek vind ik persoonlijk niet correct, aangezien de situatie in de meeste gevallen zo divers is qua waterhardheid, waterverbruik, beschikbare ruimte, enz... waardoor zo'n 'groepsaankoop' zonder vrijblijvend huisbezoek eigenlijk neerkomt op 'met de natte vinger' werken.

Mvg
    Aquaman

De uitzonderlijke hardheid van het water is al lang een bezorgdheid in Zuid-Limburg.

Eind 2015 liet De Watergroep weten 48,7 miljoen euro te investeren in de bouw van 5 nieuwe onthardingsinstallaties in de regio.

In november 2015 trok De Watergroep haar investeringsbudget in Limburg op van 25 mio euro naar 50 mio euro per jaar. In Zuid-Limburg werd de bouw van 5 bijkomende waterinstallaties voorzien in Waltwilder, Kortessem, Borgloon, Nieuwerkerken en Tongeren.  Tussen 2016 en 2018 wordt in Tongeren 8,8 miljoen euro voorzien voor de realisatie. In 2020 zal de installatie in werking treden en de regio van zacht water voorzien. Er is inmiddels al toelating gevraagd aan de stad Tongeren voor een proefboring in Vreren.

Ik heb hier ten huize een waterontharder staan.

Wat moet er gebeuren op het moment dat ik "zachter" water ga aangeleverd krijgen ?

Henri1 schreef:

Ik heb hier ten huize een waterontharder staan.

Wat moet er gebeuren op het moment dat ik "zachter" water ga aangeleverd krijgen ?

Beste Henri1,

van zodra je bericht gekregen hebt dat de watermaatschappij 'zachtER' water levert, dient de instelling van jouw toestel aangepast te worden daaraan.
    Dit houdt dan in dat het toestel minder frequent zal moeten regenereren, wat resulteert in minder spoelwater- en zoutverbruik.

Aquaman

Aquaman zei:
    King05 zei:
    Beste Aquaman,

Ken jij de ontkalker van Aqua Sensor ?  Is  iets duurder maar verbruikt heel weinig water en zout.

Heeft ook geen jaarlijks onderhoud nodig en er is een levenslange garantie op.

Wat raad jij mij aan voor een goede ontkalker ?

Àlvast bedankt voor de informatie .

Mvg,

Guido

Beste King05/Guido,

Ja ik ken dat type toestel.
    De Aqua Sensor is reeds enkele jaren (2010) geleden hier besproken in deze topic.
    Dit toestel werkt met een sensor die de hardheid van het water in de harstank meet en als die op een bepaald percentage komt, zal het toestel de nacht erop regenereren.
    sensor.png

Dit type wordt gefrabiceerd door Halutec (jointventure) in Engeland en werd vroeger verdeeld door de firma AquaClean.
    Door omstandigheden werd dit type begin 2011 van de Belgische markt gehaald....

Aquaman

Tijdens de BIS-beurs heb ik de huidige verdeler van deze toestellen gesproken.
    Het betreft een oud-verkoper van Aqua-Clean die recent een eigen firma heeft opgericht om deze toestellen onder de nieuwe naam "AquaSensor" te verdelen. (De oude naam mocht niet meer 'her'gebruikt worden).

Mvg
    Aquaman

PS: de oude 'patron' van Aqua-Clean is intussen ook herbegonnen met verdelen van waterontharders, onder de naam "Aquatech Services Group".

Wij zijn ook al een hele tijd op zoek naar een geschikte waterverzachter voor ons huis en zijn een gezin van 4 personen (2 volwassenen en 2 opgroeiende kinderen).

De waterhardheid in onze gemeente is 9,8 Duitse graden en 17,5 Frans graden; kortom halfhard.

Spoeling van toiletten is aangesloten op regenwater.

We wonen nog maar minder dan een jaar in ons nieuwe huis, dus het exacte waterverbruik ken ik nog niet.

Na heel wat online te lezen en enkele verkopers over de vloer gehad te hebben komen wij tot onderstaande selectie:
    • APIC HERACLES 22L -> HERACLES JUNIOR 12.5L op termijn waarschijnlijk te klein?
    • ECOWATER ESM 15 -> ESM 11 op termijn waarschijnlijk te klein?

Op het eerste zicht lijkt mij de APIC interessanter o.w.v. de chlorinator...

Wij twijfelen nu echter nog of het waard is om te investeren in extra filtratie voor drinkwater en komen dan uit bij volgende modellen:
    • ECOWATER ERM 10
    • WATERGENIUS Home Water Station 2000 of All In One Advance 

Wij hebben nu al 3 vertegenwoordigers over de vloer gehad en enkel over ECOWATER kunnen wij voorlopig positief zijn.

APIC en WATERGENIUS heb ik echter nog niet over de vloer gehad.

De ECOWATER ERM10 en de ESM11 hebben ongeveer hetzelfde harsvolume (10.3l/10.5l).

De WATERGENIUS All In One zou komen met een voorfilter met drukregelaar en een Redox-el drinkwatermodule (elimineert chloorsmaak en -geur en zware metalen + permanente antibacteriële werking), terwijl de ECOWATER ERM 10 enkel een actieve koolfilter heeft (elimineert chloorsmaak en -geur).

Het is me nog niet helemaal duidelijk wat exact het verschil is tussen de WATERGENIUS Home Water Station 2000 (met G9Filtration Process) en de All In One Advance .

Voor drinkwater gebruiken wij nu BRITA MAXTRA filters.

Graag hadden wij jullie ervaringen/advies aangaande deze toestellen.

Aquaman zei:
    VdE zei:
    Voor onze woning zijn we ons ook aan het informeren voor een waterontharder.

Ons (drink)waterverbruik is 60l/dag (2 volwassenen met kinderwens).

Volgens de site van De Watergroep is de waterhardheid hier  27,7 - 37,3 °F.

Op de betonplex ter hoogte van de waterteller hebben we nog een vrije ruimte van 69x83x58cm (BxHxD).

Aangezien hier door Aquaman al veel info verschaft werd, probeer ik het via deze weg dus ook eens... :)

Beste VdE,

op basis van de verstrekte gegevens zou een klassiek toestel met minimum 10 liter hars reeds volstaan om jullie van zacht water te voorzien.
    Indien jullie een gezinsuitbreiding voorzien, kan je daarop anticiperen en een toestel kiezen met 18 tot 250 liter hars.
    Gezien de beperkte beschikbare ruimte, is een klassiek groot toestel daarom niet geschikt en dien je te kijken voor een alternatief in de richting van duplexmodellen.
    Deze zijn meestal hydraulisch maar leveren wel 24/24 uur zacht water.

Welk model/type en/of welke leverancier je uiteindelijk kiest, hangt af van jouw keuzes die je maakt inzake de specificaties van het toestel:
    - Mechanisch, elektronisch of hydraulisch
    - Tijds- of volumetrisch gestuurd
    - Enkele of dubbele harscilinders
    - Grootte van het toestel
    - Verbruik van regeneratiezout en spoelwater [over bv. 10 jaar]
    - Kosten voor onderhoud met of zonder onderhoudscontract. (varieert van +/- € 50 tot +/- € 150) Sommige firma's beweren zelfs dat er geen onderhoud nodig is op hun toestellen!)
    - De reputatie van de leverancier/installateur. (Wat voor de één een degelijke firma is, is voor de ander net het omgekeerde.)

Indien jullie nog meer vragen hebben, laat niet na deze hier te stellen.
    Ik probeer deze dan te beantwoorden.

Aquaman

Bedankt voor de uitleg Aquaman!

Wat vind je van de Apic Héraclès Junior 12,5l?
    Klopt het dat deze maar 1 harstank heeft?
    Wat bedoelt men met volumetrisch en variabel intelligent regeneratie tijdstip?
    Is dit een mechanisch, elektronisch of hydraulisch gestuurde ontharder? Welk type van ontharder verkiest uw voorkeur en waarom?
    Kan op dit toestel de resthardheid van het water ingesteld worden? Welke restharheid houden we best aan?

Afgelopen jaar hebben we 20m³ stadswater verbruikt. Gemiddeld dus 55l stadswater per dag.
    Momenteel zijn we met 2, maar graag wensen we wel 1 of 2 kinderen.
    We werken beide in een vaste ploeg, dus tijdstip van regenereren mag en kan in princiepe dus 's nachts gebeuren.

Past het bovenstaande toestel bij ons?

Alvast bedankt!

Bedankt voor de uitleg Aquaman!

Wat vind je van de Apic Héraclès Junior 12,5l?
    Klopt het dat deze maar 1 harstank heeft?
    Wat bedoelt men met volumetrisch en variabel intelligent regeneratie tijdstip?
    Is dit een mechanisch, elektronisch of hydraulisch gestuurde ontharder? Welk type van ontharder verkiest uw voorkeur en waarom?
    Kan op dit toestel de resthardheid van het water ingesteld worden? Welke restharheid houden we best aan?

Afgelopen jaar hebben we 20m³ stadswater verbruikt. Gemiddeld dus 55l stadswater per dag.
    Momenteel zijn we met 2, maar graag wensen we wel 1 of 2 kinderen.
    We werken beide in een vaste ploeg, dus tijdstip van regenereren mag en kan in princiepe dus 's nachts gebeuren.

Past het bovenstaande toestel bij ons?

Alvast bedankt!

Beste VdE,

het klopt dat de Héraclès Junior slechts 1 harstank heeft.
    Met volumetrisch en variabel intelligent regeneratietijdstip bedoelt men dat dit toestel op het vooraf ingesteld tijdstip voor regeneratie (meestal 02u00) na het verbruik van vooraf berekend volume water een spoelbeurt zal starten.
    Hierbij zal slechts de hoeveelheid pekel worden aangemaakt om de harsen terug op 100% capactiteit te brengen. Dus als er nog maar 85% van de mogelijke capaciteit verbruikt werd, zal slechts voor dat percentage pekel aangemaakt worden.

Dit is een mechanisch, electronisch, volumetrisch gestuurde waterontharder.

Achteraan het toestel zit een 'resthardheidsregelaar' die door middel van een vijs op de gewenste resthardheid kan worden ingesteld.
    Welke resthardheid voor jullie geschikt is, dient beslist te worden aan de hand van de gebruikte materialen voor de leidingen, en jullie persoonlijke voorkeur.
    Bij oude gegalvaniseerde leidingen is het best om minstens 10°f graden hardheid te behouden. Bij moderne kunsstoffen leidingen kan men zelfs tot 0°f graden gaan zonder problemen.

Dit type toestel met 1 harstank wordt normaal gezien geprogrammeerd om om 2u00 te regenereren.

Zoals reeds in mijn vorig bericht geschreven is een toestel met minstens 10 liter hars geschikt doch als jullie een 'groot' gezin wensen, is het natuurlijk aannemelijker om een toestel aangepast aan het waterverbruik van een groot gezin te installeren.

Aquaman

Aquaman zei:
    Beste VdE,

het klopt dat de Héraclès Junior slechts 1 harstank heeft.
    Met volumetrisch en variabel intelligent regeneratietijdstip bedoelt men dat dit toestel op het vooraf ingesteld tijdstip voor regeneratie (meestal 02u00) na het verbruik van vooraf berekend volume water een spoelbeurt zal starten.
    Hierbij zal slechts de hoeveelheid pekel worden aangemaakt om de harsen terug op 100% capactiteit te brengen. Dus als er nog maar 85% van de mogelijke capaciteit verbruikt werd, zal slechts voor dat percentage pekel aangemaakt worden.

Dit is een mechanisch, electronisch, volumetrisch gestuurde waterontharder.

Achteraan het toestel zit een 'resthardheidsregelaar' die door middel van een vijs op de gewenste resthardheid kan worden ingesteld.
    Welke resthardheid voor jullie geschikt is, dient beslist te worden aan de hand van de gebruikte materialen voor de leidingen, en jullie persoonlijke voorkeur.
    Bij oude gegalvaniseerde leidingen is het best om minstens 10°f graden hardheid te behouden. Bij moderne kunsstoffen leidingen kan men zelfs tot 0°f graden gaan zonder problemen.

Dit type toestel met 1 harstank wordt normaal gezien geprogrammeerd om om 2u00 te regenereren.

Zoals reeds in mijn vorig bericht geschreven is een toestel met minstens 10 liter hars geschikt doch als jullie een 'groot' gezin wensen, is het natuurlijk aannemelijker om een toestel aangepast aan het waterverbruik van een groot gezin te installeren.

Aquaman

Op internet kwam ik onderstaande tegen:
    Bereken de harsinhoud van je waterverzachter

Hoe kan je de harsinhoud van de waterontharder berekenen? Je kan via een simpele berekening te weten komen hoeveel de harsinhoud dient te zijn:

Dit doe je door: Waterverbruik (per dag) X waterhardheid (°F) / 700

TIP: gemiddeld heb je per persoon ongeveer een verbruik van 125 liter water per dag.

TIP: Waterhardheid in °F is het verschil van welke waterhardheid je wenst en dit van het ongezuiverde water.

Bron: ]http://www.leadangels.be/tips-advies/waterverzachters/welke-waterverzachter-kiezen-hoe-groot/
    http://www.leadangels.be/tips-advies/waterverzachters/welke-waterverzachter-kiezen-hoe-groot/[/quote

Klopt deze berekening?
    Wij verbruiken momenteel gemiddeld 55l drinkwater per dag.
    (55l x 30°F) / 700 = 2.36l harsinhoud.

Als bovenstaande redenering klopt zou voor een harstank van 12.5l ons drinkwaterverbruik mogen stijgen tot 290l/dag. Ik hoop dat ons drinkwaterverbruik nooit x5 zal stijgen (kinderwens (2)).
    Zie ik het verkeerd of iets over het hoofd waarvoor we toch maar beter voor een grotere harstank kiezen?

In dit type waterontharder moet de installateur dus zelf ingeven hoeveel ons drinkwaterverbruik per dag is? En aan de hand van deze instelling zal de interval van regeneratie plaatsvinden?

VdE zei:

Hoe kan je de harsinhoud van de waterontharder berekenen? Je kan via een simpele berekening te weten komen hoeveel de harsinhoud dient te zijn:

TIP: gemiddeld heb je per persoon ongeveer een verbruik van 125 liter water per dag.

TIP: Waterhardheid in °F is het verschil van welke waterhardheid je wenst en dit van het ongezuiverde water.

Bron: ]http://www.leadangels.be/tips-advies/waterverzachters/welke-waterverzachter-kiezen-hoe-groot/
    http://www.leadangels.be/tips-advies/waterverzachters/welke-waterverzachter-kiezen-hoe-groot/[/quote

Klopt deze berekening?

Als bovenstaande redenering klopt zou voor een harstank van 12.5l ons drinkwaterverbruik mogen stijgen tot 290l/dag. Ik hoop dat ons drinkwaterverbruik nooit x5 zal stijgen (kinderwens (2)).
    Zie ik het verkeerd of iets over het hoofd waarvoor we toch maar beter voor een grotere harstank kiezen?

In dit type waterontharder moet de installateur dus zelf ingeven hoeveel ons drinkwaterverbruik per dag is? En aan de hand van deze instelling zal de interval van regeneratie plaatsvinden?

Beste VdE,

de site waarnaar je verwijst, biedt hydraulische waterontharders aan.
    De berekening die men gebruikt is dan ook op een simplex waterontharder (3,3 liter hars) berekend.
    De instellingen die op dit toestel worden ingesteld zijn de binnekomende hardheid van het water en de eventuele resthardheid. Op basis daarvan zal het toestel berekenen wanneer het moet regenereren.
    Dit type toestel regenereert echter direct op het moment dat de harstank verzadigd is, dus als men water verbruikt. Dat wil ook zeggen dat je tijdens de regeneratie (15 à 20 min.) GEEN zacht water kunt krijgen. Dat kan soms wel eens vervelend zijn als je net dan onder de douche staat of een was aan het draaien bent.
    Dit kan opgelost worden door middel van een duplex-toestel.

Mvg,
    Aquaman

Aquaman zei:
    VdE zei:

Klopt deze berekening?

Beste VdE,

de site waarnaar je verwijst, biedt hydraulische waterontharders aan.
    De berekening die men gebruikt is dan ook op een simplex waterontharder (3,3 liter hars) berekend.
    De instellingen die op dit toestel worden ingesteld zijn de binnekomende hardheid van het water en de eventuele resthardheid. Op basis daarvan zal het toestel berekenen wanneer het moet regenereren.
    Dit type toestel regenereert echter direct op het moment dat de harstank verzadigd is, dus als men water verbruikt. Dat wil ook zeggen dat je tijdens de regeneratie (15 à 20 min.) GEEN zacht water kunt krijgen. Dat kan soms wel eens vervelend zijn als je net dan onder de douche staat of een was aan het draaien bent.
    Dit kan opgelost worden door middel van een duplex-toestel.

Mvg,
    Aquaman

Ons gedacht staat momenteel ook op de DELTA Escalda Simplex. We hebben via een groepsaankoop een zeer gunstig tarief gekregen. 

@aquaman: 12 minuten zonder zacht water zitten lijkt mij geen reden om over te stappen naar een duplex?

Mvg, 

Catherine

Catherine_C zei:
    Ons gedacht staat momenteel ook op de DELTA Escalda Simplex. We hebben via www.groepsaankoop.be een zeer gunstig tarief gekregen. 

@aquaman: 12 minuten zonder zacht water zitten lijkt mij geen reden om over te stappen naar een duplex?

Mvg, 

Catherine

Beste Catherine_C,

op zich is dit inderdaad zo, maar als je veel water verbruikt zal dit toestel regelmatiger moeten regenereren.
    Iedere keer dat zo'n type toestel regenereert verbruik je zout en spoelwater, en heb je even hard water.
    Als dat voor jou/jullie geen probleem vormt, dan is dit zeker ok.

Mvg,
    Aquaman

Zijn er mensen met ervaring met Aqua Service?

Deze geven 20 jaar garantie:
    - onderhoud & wisselstukken gratis bij elke zoutlevering. (jaarlijks - levenslang)
    - omniumgarantie fabriekswaarborg 20 jaar. Enkel geldig bij een jaarlijks onderhoud en zoutlevering door Aqua Service.
    - aannemers aansprakelijkheid 20 jaar.

Op de achterzijde van de offerte staan geen algemene voorwaarden. Dit vind ik persoonlijk al erg vreemd want met elke firma dat wij in zee zijn gegaan waren er altijd algemene voorwaarden.

Onderhoud is gratis, maar over de kostprijs van een zoutlevering is niets terug te vinden. Hiervoor nam ik reeds contact op met de verkoper en via het contactformulier op hun website. Tot nu heb ik echter nog geen antwoord mogen ontvangen.

Bijlagen

• 20161107_132916.jpg
      20161107_132916.jpg
      57,5 KB · Weergaven: 0
    Iemand een idee of een harstank een 'shelf-life' heeft?

Wij hebben al een aantal jaren terug (nog in ruwbouw fase) onze waterverzachter aangekocht. Door omstandigheden is de waterverzachter nog niet geïnstalleerd geraakt, maar daar gaat binnenkort verandering in komen.  Nu was ik mij aan 't afvragen of zo'n tank eigenlijk 'verslijt' zonder dat je die gebruikt (of net omdat je ze niet gebruikt) ?

VdE zei:
    Zijn er mensen met ervaring met Aqua Service?

Deze geven 20 jaar garantie:
    - onderhoud & wisselstukken gratis bij elke zoutlevering. (jaarlijks - levenslang)
    - omniumgarantie fabriekswaarborg 20 jaar. Enkel geldig bij een jaarlijks onderhoud en zoutlevering door Aqua Service.
    - aannemers aansprakelijkheid 20 jaar.

Op de achterzijde van de offerte staan geen algemene voorwaarden. Dit vind ik persoonlijk al erg vreemd want met elke firma dat wij in zee zijn gegaan waren er altijd algemene voorwaarden.

Onderhoud is gratis, maar over de kostprijs van een zoutlevering is niets terug te vinden. Hiervoor nam ik reeds contact op met de verkoper en via het contactformulier op hun website. Tot nu heb ik echter nog geen antwoord mogen ontvangen.

Beste VdE,

uit ervaring kan ik je meegeven dat GRATIS onderhoud NIET bestaat!!!
    Je hebt firma's die daarmee uitpakken maar slechts een nazicht uitvoeren ipv een onderhoud en dat zogezegd gratis doen.
    De zoutlevering kost echter meer dan genoeg om uit de kosten te geraken.
    Kijk hier vorige reacties daarover maar eens na!

Aquaman

Enk zei:

Wij hebben al een aantal jaren terug (nog in ruwbouw fase) onze waterverzachter aangekocht. Door omstandigheden is de waterverzachter nog niet geïnstalleerd geraakt, maar daar gaat binnenkort verandering in komen.  Nu was ik mij aan 't afvragen of zo'n tank eigenlijk 'verslijt' zonder dat je die gebruikt (of net omdat je ze niet gebruikt) ?

Beste Enk,

normaal gezien kan er weinig aan de harstank gebeuren als deze goed ingepakt bewaard werd.

Aquaman

Aquaman zei:
    Enk zei:

Beste Enk,

normaal gezien kan er weinig aan de harstank gebeuren als deze goed ingepakt bewaard werd.

Aquaman

Ze(hij?) zit nog in de plastiek, en in haar (zijn?) doos en steeds vorstvrij gebleven. Enfin dat stelt mij gerust :-)

Merci!

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Terug
Bovenaan