Beste Pietervdb1986,
ik verbaas mij er nog steeds over dat de verkopers nog altijd dezelfde verkoopstaktiek gebruiken die al jaren meedraait.
Blijkbaar zijn zij ervan overtuigd dat al wat zij vertellen (lees: wijsmaken) evangelie is.
Ze hebben nog steeds niet door dat hun potentiële klanten vaak beter geïnformeerd worden/zijn dan zijzelf.
Als ik de argumenten en vooral de 'excuses' en 'promopraat' lees, dan gaan de haren in mijn nek rechtstaan!
Neem gerust de tijd om de diverse toestellen/mogelijkheden/aanbiedingen door te nemen en uit te pluizen.
Laat je alvast niks 'aansmeren' omdat de tijd dringt. Volgende maand is er zeker weer eens een of ander promotie.
Wat betreft het kiezen van een toestel dat voor jullie situatie het meest geschikt is, kan ik enkel herhalen wat ik in diverse postings al heb aangehaald, namelijk:
Welk model/type en/of welke leverancier je kiest, hangt af van jouw keuzes die je maakt inzake de specificaties van het toestel:
- Mechanisch, elektronisch of hydraulisch
- Tijds- of volumetrisch gestuurd
- Enkele of dubbele harscilinders
- Verbruik van regeneratiezout en spoelwater [over bv. 10 jaar]
- Kosten voor onderhoud met of zonder onderhoudscontract. (varieert van +/- € 50 tot +/- € 150) (Sommige firma's beweren zelfs dat er geen onderhoud nodig is op hun toestellen!)
- De reputatie van de leverancier/installateur. (Wat voor de één een degelijke firma is, is voor de ander net het omgekeerde.)
Wat ik je wel nog wil meegeven, zijn deze twee artikelen:
dit artikel bespreekt hoe je de schadelijke gevolgen van waterhardheid kan voorkomen.
dit artikel somt de voordelen en besparing op wat het plaatsen van een ontharder met zich mee brengt.
Daarin kan je lezen dat het plaatsen van ene waterontharder/waterverzachter/waterontkalker eigenlijk geen 'luxe' is maar een beschermingsinvestering voor de andere investeringen die je gedaan hebt of nog moet doen.
Een goede installatie gaat gemiddeld 15 jaar mee, dus deze kost is eigenlijk nog redelijk, niet?
Mvg
Aquaman