• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Terras

Lid geworden
23 jun 2011
Berichten
309
Waarderingsscore
0
Punten
0
Mijn terras is gelegd in Vietnamese hardsteen er zijn heel veel stukjes af zoals hier op deze tegel, kan dit nog meer gaan afschilferen bij vriesweer, of gaat dit geen problemen geven want er zijn er heel veel?



Ze hadden een tekort aan stenen voor de 2 laatste rijen en zijn er moeten omrijden, doch nu het gevoegd is zie ik pas dat er een verschil in kleur is deze zijn donker en zonder tekening in, zou dit kunnen dat dit Chinese is?



Maar vooral op die rijen beginnen de voegen te versmallen, eigenlijk bijna geen voeg en lopen die voegen niet gelijk, is niet mooi .Gaat dit niet rap opvriezen zo een smalle voeg en ze is dan nog niet volledig dicht?.

Daar is ook een tegel gelegd met heel veel stukjes af.



Bij sommige tegels is voegsel bij opdrogen niet meer tegen tegel mag men daarover nog eens gaan met het product omnifill B102?



De smalle afvoergoot is op sommige plaatsen gevoegd en andere niet, is de bedoeling dat dit gevoegd wordt of blijft dit beter open?



Wat kan hier nog aan gedaan worden?

Kan ik vragen en is dat te doen om de tegels die ze gaan halen zijn eruit te zagen, want ik denk dat die een andere maat zullen gehad hebben en hierdoor die smalle voegen bekomen?

Of is het beter dit zo te laten, maar ga ik later geen problemen dan krijgen?



Graag advies aub
 

Bijlagen

  • IMG_0765.jpg
    IMG_0765.jpg
    25,4 KB · Weergaven: 0
  • IMG_0779.jpg
    IMG_0779.jpg
    29,8 KB · Weergaven: 0
  • IMG_0784.jpg
    IMG_0784.jpg
    26,9 KB · Weergaven: 0
  • IMG_0758.jpg
    IMG_0758.jpg
    25 KB · Weergaven: 0
  • IMG_0760.jpg
    IMG_0760.jpg
    27 KB · Weergaven: 0
  • IMG_0762.jpg
    IMG_0762.jpg
    27,6 KB · Weergaven: 0
  • IMG_0775.jpg
    IMG_0775.jpg
    43,1 KB · Weergaven: 0
  • IMG_0773.jpg
    IMG_0773.jpg
    31,4 KB · Weergaven: 0
Lid geworden
23 jun 2011
Berichten
309
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo,



chapeband in schuimrubber is dit zoals in bijlage?



Als mijn terras opnieuw zou aangelegd worden wat is het beste de tegel weer te leggen zoals het nu nog is tegen het gootje, of verder weg van het gootje zodat er een zelfde voeg is als tussen tegels.

Zoals het nu is in zo iets smal krijgt men toch geen siliconen? Of zouden jullie die ervan bovenop wrijven als het zo smal blijft? Maar gaat men dan op de tegel niet komen met die siliconen?



Ik heb mail gestuurd naar firma Vietnamees welke siliconen ze aanbevelen, welke siliconen hebben jullie gebruikt bij een Vietnamees en welke kleur? Is er een groot kleurverschil met jullie voegen? Hebben jullie eventueel een foto hiervan?
 

Bijlagen

  • IMG_0857.jpg
    IMG_0857.jpg
    45,1 KB · Weergaven: 0
  • 47a10af478-Randisolatie.JPG
    47a10af478-Randisolatie.JPG
    23,6 KB · Weergaven: 0
Lid geworden
23 jun 2011
Berichten
309
Waarderingsscore
0
Punten
0
Vandaag mailtje gekregen firma van Vietnamese steen:



Wat betreft siliconen: u moet zuurvrije silicone gebruiken. Gewoonlijk staat op de verpakking dat de silicone kan dienen voor natuursteen. Er zijn zoveel kleuren dat ik de keuze van de kleur liever aan u overlaat.



Ik had vandaag net in verschillende zaken geweest voor siliconen, maar voor natuursteen zou alleen Soudal geschikt zijn en daar is dan nog maar 1 kleur grijs in.

Welke silicone hebben jullie gebruikt voor jullie Vietnamese steen en waren daar verschillende tinten grijs in aub?





 
Lid geworden
23 jun 2011
Berichten
309
Waarderingsscore
0
Punten
0
Heel erg bedankt devilrowler.



Heb er naar gebeld en ze gaan mij een kleurenkaart opsturen. Op mijn vraag " rondsnoer voor rugvulling van voegen" ( dit stond ook op hun site) kon zij niet antwoorden was niet technisch hiervan op de hoogte.



Ik heb dit eens gaan opzoeken



http://www.otto-chemie.de/otto/Op-zoek-naar-OTTO-producten/,_psmand,4.html?produkt_id=116#



Zou dit eerst aan de achtergevel en de 2 zijkanten waar de betonplaten staan met de houten palen ertussen moeten gelegd worden en daar dan siliconen over ?

Zoja, hoe diep moet dit zitten, tegel is 50/50 en 2 cm dik?

Welke diameter moet je nemen?



Het voegsel dat gebruikt was is Omnifill B102, doch de voegen zijn ingezakt, aangezien terras opnieuw gaat aangelegd worden zou ik dat voegsel nog mogen nemen aub of zijn er betere? Ik ben al eens gaan zoeken en precies komt de naam Mapei veel voor.

Welk voegsel zouden jullie aanraden?



Hoe gaat men hier dan te werk eerst voegen wel eerst de gaten dichten met krantenpapier waar de siliconen gaat komen en als voegen droog zijn siliconen aanbrengen?



lavendeltje
 
Lid geworden
10 okt 2008
Berichten
8.080
Waarderingsscore
11
Punten
0
Hier die van Soudal gebruikt (die Grijze natuursteensilicone) bij geschuurde vietnamese steen (dus licht van kleur) . Voegen 3/1 grijze cement en wit zand. Perfecte match vind ik zelf.
 
Lid geworden
23 jun 2011
Berichten
309
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bedankt@Jan.



Heb jij ook silicone gedaan rond u :



Aco regenputdeksel

regenwaterbuis die van dak komt en op terras komt

afvoerputje onder een kraantje



lavendeltje
 
Lid geworden
23 jun 2011
Berichten
309
Waarderingsscore
0
Punten
0
Vandaag is het terras uitgebroken.



Had een mail gestuurd naar Diamur voor inlichtingen aangaande hun mortel en een Vietnamees en dit moet daarvoor een speciale zijn die je moet bestellen en waarvan je 25 ton moet nemen.

Doch tuinman blijft erbij dat hij mortel gaat afhalen ondanks mail, hij gelooft niet dat door deze mortel er zouden plekken kunnen komen op de tegels of ze zouden kunnen los komen. Vindt dit erg. Als er toch problemen door mortel zou komen heb ik door die mail een bewijs hiervoor?



Vandaag van Ottoseal S70 de volgende inlichtingen ontvangen





Hierbij de technische waarden van het product Ottoseal S70 - afdichtingkit voor natuursteen:





Beschrijving



• OTTOSEAL®

S 70 is een neutraal vernettende RTV-1 siliconenafdichtingskit op basis

van oxim.



Technische gegevens



Viscositeit (23°C): pasteus, stabiel

Soortelijk gewicht: ca 1,01 g/cm³

Shore-A-hardheid conform DIN 53 505: ca. 30

Scheursterkte conform DIN 53 504: ca. 400 %

E-modulus bij 100% rekking conform DIN 53 504: ca. 0,50 N/mm²

Praktische bewegingsopname: 20%

Temperatuurbestendigheid: -40°C tot +180°C

Verwerkingstemperatuur: +5°C tot +35°C

Huidvormingstijd (23°C/50% rlv): ca. 5 min.

Opslagstabiliteit: 12 maanden vanaf productie bij RT

Treksterkte conform DIN 53 504: ca. 1,4 N/mm²

Verharding in 24 u. bij 23°C, 50% rlv: ca. 3 mm



De kleurenkaart heb ik nog niet ontvangen va, Ottoseal



De technische fiche van Mappei voor silicone is deze ( ken hun kleuren ook nog niet)





TECHNISCHE GEGEVENS

Volgens normblad: – DIN 18540 (klasse F)

– DIN 18545 (T2 klasse E)

– UBATC (klasse 6)

– SNJF Elastomeer 1 van cat. (glas aluminium

en cement)

– SNJF DTU39 (glas en aluminium)

– BS 5889 (1989) Type A

– TTS 001543A (klasse A)

– TTS 0230C (klasse A)

– ASTM C920 (Type S, klasse 25)

GEGEVENS TER HERKENNING VAN HET PRODUCT

Consistentie: thixotrope pasta

Kleur: wit, grijs, zwart en beige

Soortelijk gewicht: 1,24 g/cm3 ± 0,01

Reststof: 100%

Bewaren: 12 maanden in de originele gesloten hulzen

Schadelijk volgens CEE 88/379: neen

Ontvlambaar: neen

Douaneklasse: 3214/9000/0

VERWERKINGSGEGEVENS bij 23°C - 50% R.V.:

Toegestane verwerkingstemperatuur: van +5°C tot +40°C

Spuitsnelheid met een spuitmond van

3,5 mm bij een druk van 0,5 MPa: 50-70 g/minuut

Tijd waarin film ontstaat: 10-20 minuten

Krimp tijdens vulcanisering: 3,5%

Kruisbindingssnelheid: 1 g: 3 mm

7 gg: 8 mm

EINDRESULTATEN

Trekvastheid

– volgens DIN 53 504 53A: 1 N/mm2

Verlenging bij breuk

– volgens DIN 53 504 53A: 500%

Scheurvastheid (ASTM D 624, druk C): 4 N/mm2

Hardheid volgens Shore A (DIN 53 505): 16

Breukmodulus gemeten volgens

DIN 53504 bij 100% verlenging: 0,20 N/mm2

Maximaal toegestane exploitatiebeweging: 20-25%

Vochtbestendigheid: uitstekend

Verouderingsbestendigheid: uitstekend

Weersbestendigheid: uitstekend

Bestendigheid tegen zuren,

chemische en verdunde basische stoffen: goed

Bestendigheid tegen zeep en

schoonmaakmiddelen: uitstekend

Bestendigheid tegen oplosmiddelen: beperkt

Temperatuurbestendigheid: van –50°C tot +120°C



De technische fiche van Soudal is deze, doch daar is er maar 1 kleur in en is donkerder dan voegsel



Technische gegevens:

Basis Polysiloxaan

Consistentie Standvaste pasta

Uithardingssysteem Polymerisatie door luchtvochtigheid

Huidvorming (20°C/65% R.V.) Ca. 5min.

Uithardingssnelheid (20°C/65% R.V.) Ca. 2 mm/24h

Hardheid (DIN 53505) 25 ± 5 Shore A

Dichtheid (DIN 53479) 1,25 g/ml

Temperatuursbestendigheid -60°C tot +180°C

Elastisch herstelvermogen (ISO 7389) >80%

Max. toelaatbare vervorming 25%

Elasticiteitsmodulus 100% (DIN53504) 0,40 N/mm²

Maximale spanning (DIN53504) 1,40 N/mm²

Rek bij breuk (DIN53504) 600 %



Weet iemand welk verschil hier is van elasticiteit tussen deze 3 aub?

Wie kan mij hierbij helpen



lavendeltje
 
Lid geworden
23 jun 2011
Berichten
309
Waarderingsscore
0
Punten
0
Kunnen jullie naar volgende foto"s eens kijken aub?



Ik heb een foto genomen eigenlijk in de goot omdat ik het niet goed kan zien, er is een gat gekapt in de afvoergoot en zo zou het water naar een buis lopen, doch hoe kunnen ze dit goed aangesloten hebben van in de goot zie ik niets. Evenals op de rechterkant moet je normaal toch met een eindstuk werken. Is dit normaal niet op het einde met van acozelf een afvoergat?

Laten eruit halen of mag dit zo? Of giet ik daar eerst beter eens water in ?



De stabilisé is op een plaats waar ik met vinger in kan gaan kan dit opgelost worden met mortel er over te doen, of moet dat tot waar ik in kan gaan uitgekapt worden en zo opvullen met mortel?
 

Bijlagen

  • IMG_0882 (600 x 450).jpg
    IMG_0882 (600 x 450).jpg
    29,4 KB · Weergaven: 0
  • IMG_0894 (600 x 450).jpg
    IMG_0894 (600 x 450).jpg
    27,5 KB · Weergaven: 0
  • IMG_0889 (600 x 450).jpg
    IMG_0889 (600 x 450).jpg
    30 KB · Weergaven: 0
  • IMG_0881 (600 x 450).jpg
    IMG_0881 (600 x 450).jpg
    35 KB · Weergaven: 0
  • IMG_0877 (600 x 450).jpg
    IMG_0877 (600 x 450).jpg
    32,7 KB · Weergaven: 0

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.937
Waarderingsscore
6.589
Punten
113
Hoe meer vragen - zeer specifiek en vak gerelateerd -die je stelt,

hoe meer foto's die ik zie,

Hoe meer ik overtuigt ben dat deze uitvoerder een loopje met je neemt.

-- En ik druk me beleefd en voorzichtig uit.--



Mijn inzien kan je alleen mits goede technische bijstand, dit oplossen naar jouw tevredenheid en volgens de normen en eisen van goed vakmanschap deze aannemer een halt tot te roepen.

Ik persoonlijk kan niet meer via een forum met wat tekst, vragen en foto's, jouw nog verder accuraat en correct adviseren zonder te plaatse de toestand te hebben onderzocht en geanalyseerd.
 

Enk

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
23 mrt 2011
Berichten
9.421
Waarderingsscore
405
Punten
83
Ik treedt Luk hier in bij. Bij elke reeks van foto's frons ik mijn wenkbrauwen meer en meer.



Zoals dat gat geslagen in uw goot... allez komaan. @Lavendeltje: als je goed kijkt zie iets meer naar links een 'ronde' in uw goot. Dáár had de aannemer moeten zijn gat maken. Aan de onderzijde zit daar ook een ronde die uitsteekt waar ge dan een buis kunt overschuiven.



Prulleventenwerk (ik zal 't zeggen in Luk zijn plaats)
 
Lid geworden
23 jun 2011
Berichten
309
Waarderingsscore
0
Punten
0
@Luk, al heel erg bedankt, ik hoop dat je mij hier toch nog wat wil helpen



@enk, ik zie het ook en heb er hem over aan gesproken hij gaat het komen bekijken, maar ga dat niet uitbreken als water goed wegloopt waren zen eerste woorden.. Ik zegde ge zit daar met allemaal stabilisé voor die buis om dat vast te houden, hij zegde die buis is groter moet altijd groter zijn zodat het over dat gat kan. Heb van filmpje aco allemaal foto's genomen hoe het moet en ga erop staan om het zo te doen.



Voor de stabilisé heb ik gebeld er is geleverd 7 kuub zeezand 150kg cement.

Ik had nochtans op voorhand hem gevraagd voor rijnzand

De man van de stabilisé zegde ook voor een natuursteen mag je geen zeezand nemen geeft vlekken door het zout en zegde ook voor 200kg cement en een vorstrand van 30cm en 15 stabilisé, die vorstrand had ik ook gevraagd....aan telefoon, toen ik nadien zegde dat stabilisé van bij hem kwam en wie hem gelegd had was hij anders vond ik



Ik heb nu foto's doorgemaild naar de firma van stabilisé aangaande die gaten die ik nu zie , ik heb er een stokje ingedaan en gaat tot 15 cm diep.

Ja ik weet dat het beter is met begeleiding , maar je moet dit ook kunnen betalen en dat is op dit moment niet mogelijk ,kost veel geld.

Ik hoop dat ik daarom hier voorlopig verder wat begeleiding kan krijgen
 

Bijlagen

  • IMG_0896 (600 x 450).jpg
    IMG_0896 (600 x 450).jpg
    32 KB · Weergaven: 0

Enk

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
23 mrt 2011
Berichten
9.421
Waarderingsscore
405
Punten
83
lavendeltje;1933409 wrote:
Ik heb nu foto's doorgemaild naar de firma van stabilisé aangaande die gaten die ik nu zie , ik heb er een stokje ingedaan en gaat tot 15 cm diep.

Gaten geboord om dikte te controleren?
 
Lid geworden
23 jun 2011
Berichten
309
Waarderingsscore
0
Punten
0
Neen, bij het uitschieten van de tegels had ik gezien dat hij ineens heel diep ging en direct daarop trok hij toestel eruit en duwde weer zo diep ernaast, die was boos en ik denk, maar mag het niet zeggen dat dit gebeurt is met .....

Vandaag kan je ook zo los zand met je vingers opnemen op andere plaatsen
 

Enk

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
23 mrt 2011
Berichten
9.421
Waarderingsscore
405
Punten
83
lavendeltje;1933467 wrote:
Neen, bij het uitschieten van de tegels had ik gezien dat hij ineens heel diep ging en direct daarop trok hij toestel eruit en duwde weer zo diep ernaast, die was boos en ik denk, maar mag het niet zeggen dat dit gebeurt is met .....

Vandaag kan je ook zo los zand met je vingers opnemen op andere plaatsen



Stabilisé te mager dan en/of niet goed gemengd.
 
Lid geworden
23 jun 2011
Berichten
309
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bedankt Enk.



ik heb de tuinman hierover aangesproken ( hij heeft het nog niet gezien), volgens hem zal daar gewoon mortel in moeten en dit zou hij doen als hij terras komt leggen . Blijkbaar is die 15 cm diepte volgens hem geen probleem. Kan die verpulvering niet verder gaan nadat er mortel ingedaan wordt?

Of moet ik mij toch zorgen maken en zelf een labotest aanvragen?



Op mijn vraag waarom hij zeezand genomen had als we overeen gekomen waren om rijnzand te nemen, idem met de cement...ik ben de plaatser ik weet wat ik doe en zeezand is veel beter en zal geen vlekken geven en te weinig cement ...er zijn er veel die maar 125 kg doen.

Ik ben 10jaar verantwoordelijk ik weet wat ik doe. Toen ik zegde je moest dat dan eerst besproken hebben met mij,was het "ik zeg niets van welk gerief ik gebruik".



Ik zelf ben volgens hem een moeilijke nooit is er iets goed, is vermoeiend om voor u te werken.
 

redbaron

Lid
Lid geworden
24 mrt 2008
Berichten
838
Waarderingsscore
7
Punten
18
De drain was in dit geval te kort. Deze had mijn inziens volledig over de ganse lengte moeten zitten (tot aan de schutting dus). Wat ik echter niet snap is dat het onderste deel doorloopt, maar het bovendeel niet ??:confused:



Wilde gok is dat de afvoer teveel naar rechts werd ingegraven en dus niet uitkwam met het voorziene afvoergat in de drain. Wat me dan wel erg bizar lijkt als vakman dat je dan niet gewoon de afvoerleiding 10cm verlegt (kost geen geld, hoop en al een nieuw stuk pvc afvoerbuis dat iets langer is) en qua uren had dit waarschijnlijk even lang geduurd als dat lelijke gat te maken in die drain naast het voorziene gat.



Ik vrees dat dit een gevecht van lange strijd zal worden en indien je dit volledig in orde wil, je in een juridische strijd zal eindigen.



Ik denk dat het allesinds aangewezen is om zoals reeds eerder vermeld een expert onder de arm te pakken die een duidelijk verslag kan schrijven. Dit alvorens je het een 2e maal (misschien wederom niet volledig correct) laat "corrigeren".



Gezien zijn technische vakbekwaamheid (die uit z'n verschillende posts blijkt) zou ik toch sterk aanraden even contact op te nemen met bv. Lukanar om te kijken wat de mogelijkheden zijn rond een expertise ... Vergeet niet, alle tijd en moeite die je er nu dagelijks insteekt kost je ook iets op het einde van de rit. (Om nog maar te zwijgen van de stress die het met zich meebrengt!!). Met een expertise onder de arm sta je mijn inziens gewoon 200% sterker t.o.v. de aannemer (die duidelijk ambetant begint te worden :()



Succes !
 
Lid geworden
23 jun 2011
Berichten
309
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bedankt redbaron.



Ik had al kontact gehad met Luk.



Ik had vanin begin gezegd ik wil zeker van alle buizen foto's voor als er laters iets moest zijn, de laatste foto was deze in bijlage en op dat moment roept de elektrieker die binnen bezig was op mij en toen ik terug buiten kwam was alles al dicht, ik zegde je hebt al toe gedaan nu heb ik geen foto van op het einde....

Ik denk dat hij die buis niet zal langer gemaakt hebben
 

Bijlagen

  • IMG_0667 (600 x 450).jpg
    IMG_0667 (600 x 450).jpg
    49,8 KB · Weergaven: 0
Lid geworden
23 jun 2011
Berichten
309
Waarderingsscore
0
Punten
0
Er is een familielid komen kijken voor die afwatering en die zegde er is hier geen toegangsluik gezet je zou er nooit meer aangekund hebben en het gaatje die ze opzij geklopt hebben is zeer klein en gekarteld alles zou er blijven aanhangen van bladeren en op de kortste keren alles verstoppen. Ook al is het een fijn afwateringsgootje er kan veel vuil inkomen hij had dat gezien bij iemand.



Ik heb gebeld naar tuinman om te zeggen dat er ook een toegangsluik moeten komen en waar hij dat gat gekapt heeft weg moet en laatste stuk goot moet veranderen met zo een goot van Aco in het midden in.



Hij antwoordde een toegangsluik ja maar gaat niet over de afwateringsbuis komen, ik maak hier terug uit op dat hij dat toegangsluik gewoon op de rechterkant zal willen zetten en denken als er bladeren liggen kan je er een beetje aan, ondanks dat ik zeg dat het anders moet.





Mag ik vragen om eens naar de bijgevoegde foto’s te kijken om te zien wat ik vraag wel mogelijk is te doen.?



Wat zou hij dan allemaal eerst moeten afbreken als hij die buis die waarschijnlijk 80 diameter is ( die grijze lange) te verwijderen en 1 van 110 te zetten( Acon heeft in hun goten 110 zitten).( Ik heb de foto’s dichter gemaakt om goed te zien aan houten scherm waar alles juist ligt) Moet hij die buis dan dieper leggen om in de buis van Aco te zetten?

Of kan het op een andere manier opgelost worden aub?





Hij zou een vorstrand gezet hebben van rond de 25 cm weet niet of het waar is, als ik op die foto’s kijk zal die waarschijnlijk onder de goot zitten?



Pal voor de goot richting terras is zeker geen vorstbalk dat weet ik ( foto 3)



Als die buis onder de vorstbalk ligt mag daar dan gekapt worden en nadien terug vorstbalk vullen tot 25 cm of gaat dit nadien kunnen problemen geven omdat de stabilisé niet in één keer dan gelegd is daar? Moet zien dat ik hierdoor geen problemen kan krijgen.



Ik heb geprobeerd om het voegsel weg te wrijven met een doekje van het ingelopen voegsel in de smalle afvoergoot maar gaat niet weg, op een galvanisé goot mag daar met wat schuurpapier op gewreven worden of neemt dat de beschermlaag weg met kans op roesten?



Graag jullie mening aub?
 

Bijlagen

  • 8.jpg
    8.jpg
    47 KB · Weergaven: 0
  • 7_1.jpg
    7_1.jpg
    33,9 KB · Weergaven: 0
  • 6_4.jpg
    6_4.jpg
    33,5 KB · Weergaven: 0
  • 5_9.jpg
    5_9.jpg
    22,4 KB · Weergaven: 0
  • 4_15.jpg
    4_15.jpg
    24,7 KB · Weergaven: 0
  • 3_25.jpg
    3_25.jpg
    31,5 KB · Weergaven: 0
  • 2_39.jpg
    2_39.jpg
    17,8 KB · Weergaven: 0
  • 1 .jpg
    1 .jpg
    59,6 KB · Weergaven: 0
Lid geworden
3 feb 2012
Berichten
466
Waarderingsscore
0
Punten
0
Allemaal zeer moeilijk te zien op foto maar je ziet wel dat dit prutswerk 1e klas is.



zonder Luik is met dergelijke goten om miserie vragen. Zeker met zo een klein afvoergaatje. Dat gaat verstoppen en het water gaat weg via die steen die blijkbaar dienst doet als einddop. Kan er nog onder en naast en dat water zal zijn weg wel zoeken en de stabilise mee wegspoelen. Die stabilise op zich zier er nb ook maar verontreinigd uit. Ligt er precies al 20j...



Die problemen ga je niet merken de eerste jaren, maar echt LANG ga je toch geen genot hebben van heel die cirque vrees ik.
 
Lid geworden
23 jun 2011
Berichten
309
Waarderingsscore
0
Punten
0
@miniac, er gaat daar nu ook een toezichtsluik komen, had het langs de verkeerde kant gezet.



Ik heb nog niets moeten betalen, maar nu vraagt hij voor wat gedaan is te betalen, ik ben bang als ik dit doe hij niet meer verder zal komen werken. Mag ik als hij rekening brengt zeggen ik betaal als alles afgewerkt is want ben bang dat je niet meer gaat komen. Of kan ik dan problemen krijgen ? Ben ik verplicht hem nu al te betalen ?



Ik denk dat ik op het forum eens gelezen had bij het leggen van een terras aan de achtergevel en de zijkanten in dit geval de betonnen platen en houten balkjes van schuttingen , daar een voeg van 1 cm te leggen of heb ik dit verkeerd gezien?

En is die 1 cm ook als je elastische voeg zet? Of hoeveel moet dit zijn aub?



En voor de tegel die tegen gootje gaat komen er een voegdikte openlaten om daar dan ook siliconen in te spuiten?
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan