• Update forum

Op 31-01-2023 is er een update uitgevoerd op het forum. Mocht er na deze update iets niet werken, of indien er iets grafisch niet correct wordt weergegeven, gelieve dit dan te melden in het topic functionele verbeteringen voor het forum . Dan bekijken we en passen we het zo snel mogelijk aan.

Terras

Lid geworden
23 jun 2011
Waarderingsscore
0
Punten
0
Mijn terras is gelegd in Vietnamese hardsteen er zijn heel veel stukjes af zoals hier op deze tegel, kan dit nog meer gaan afschilferen bij vriesweer, of gaat dit geen problemen geven want er zijn er heel veel?

Ze hadden een tekort aan stenen voor de 2 laatste rijen en zijn er moeten omrijden, doch nu het gevoegd is zie ik pas dat er een verschil in kleur is deze zijn donker en zonder tekening in, zou dit kunnen dat dit Chinese is?

Maar vooral op die rijen beginnen de voegen te versmallen, eigenlijk bijna geen voeg en lopen die voegen niet gelijk, is niet mooi .Gaat dit niet rap opvriezen zo een smalle voeg en ze is dan nog niet volledig dicht?.

Daar is ook een tegel gelegd met heel veel stukjes af.

Bij sommige tegels is voegsel bij opdrogen niet meer tegen tegel mag men daarover nog eens gaan met het product omnifill B102?

De smalle afvoergoot is op sommige plaatsen gevoegd en andere niet, is de bedoeling dat dit gevoegd wordt of blijft dit beter open?

Wat kan hier nog aan gedaan worden?

Kan ik vragen en is dat te doen om de tegels die ze gaan halen zijn eruit te zagen, want ik denk dat die een andere maat zullen gehad hebben en hierdoor die smalle voegen bekomen?

Of is het beter dit zo te laten, maar ga ik later geen problemen dan krijgen?

Graag advies aub

Bijlagen

• IMG_0765.jpg
    IMG_0765.jpg
    25,4 KB · Weergaven: 0
  • IMG_0779.jpg
    IMG_0779.jpg
    29,8 KB · Weergaven: 0
  • IMG_0784.jpg
    IMG_0784.jpg
    26,9 KB · Weergaven: 0
  • IMG_0758.jpg
    IMG_0758.jpg
    25 KB · Weergaven: 0
  • IMG_0760.jpg
    IMG_0760.jpg
    27 KB · Weergaven: 0
  • IMG_0762.jpg
    IMG_0762.jpg
    27,6 KB · Weergaven: 0
  • IMG_0775.jpg
    IMG_0775.jpg
    43,1 KB · Weergaven: 0
  • IMG_0773.jpg
    IMG_0773.jpg
    31,4 KB · Weergaven: 0
Lid geworden
2 jan 2009
Waarderingsscore
1
Punten
0
Wat heeft hij al correct uitgevoerd? Als je daar een antwoord op kan geven, kan je dat deel al betalen.

Maar als ik het hier bekijk en volg heeft je aannemer nog maar weinig goeds gedaan (buiten het uitbreken van zijn onkunde).

Als hij afkomt met een factuur, aangetekend protesteren, want je betaalt beter niets.

Lid geworden
3 feb 2012
Waarderingsscore
0
Punten
0
lavendeltje;1934623 wrote:
@miniac, er gaat daar nu ook een toezichtsluik komen, had het langs de verkeerde kant gezet.

Ik heb nog niets moeten betalen, maar nu vraagt hij voor wat gedaan is te betalen, ik ben bang als ik dit doe hij niet meer verder zal komen werken. Mag ik als hij rekening brengt zeggen ik betaal als alles afgewerkt is want ben bang dat je niet meer gaat komen. Of kan ik dan problemen krijgen ? Ben ik verplicht hem nu al te betalen ?

Ik denk dat ik op het forum eens gelezen had bij het leggen van een terras aan de achtergevel en de zijkanten in dit geval de betonnen platen en houten balkjes van schuttingen , daar een voeg van 1 cm te leggen of heb ik dit verkeerd gezien?

En is die 1 cm ook als je elastische voeg zet? Of hoeveel moet dit zijn aub?

En voor de tegel die tegen gootje gaat komen er een voegdikte openlaten om daar dan ook siliconen in te spuiten?

volgens de regels van de kunst moet je inderdaad een plastische voeg hebben tegen de gevel. Woning leeft altijd beetje. In praktijk zijn er wel maar weinigen die dit toepassen. Maar getuigt op zich weer niet van al teveel vakbekwaamheid.

Voeg tussen gootje en tegels wordt normaal niet gedaan. Gootje zit normaal iets lager dan je steen, en dan kan je dit eventueel schuin afkitten.

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Waarderingsscore
4.602
Punten
113
ik kan alleen maar Tokke en Miniac bijtreden.

Ik denk dat NU het moment is om via aangetekend schrijven de werken in gebreke te stellen!

Lid geworden
23 jun 2011
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bedankt Tokke , Miniac, Luk,

Sorry dat ik het nog niet goed begrijp, maar hoeveel cm moet een elastische voeg aan de achtergevel en zijkanten dan zijn ,even breed als de voegen tussen de tegels of 1 cm ?

Lid geworden
3 feb 2012
Waarderingsscore
0
Punten
0
goh... kan je allemaal theoretisch opzoeken hoor. cm is wel ok ja.

maar dergelijke voegen is wel niet altijd even evident. Omdat met elastische kit te doen, zonder de helft van de gevelsteen te besmeuren en te zorgen dat het resultaat op iets trekt..

Kan eventueel ook met een mops, is een elastisch 'latje', maar dan heb je ook wel klein kiertje tussen die mops en de gevelsteen.

Kan ook met bv gewoon witzand. Dat is ook niet vast.

Maar bovenstaande dingen zijn hoe dan ook minder proper dan gewoon gevoegd natuurlijk... Wij steken meestal een voegband tussen stabilise en woning en durven de bovenkant ook gewoon mee opvoegen hoor. Tot nu toe eigenlijk nog geen miserie mee gehad. Kan zijn dat tussen die voeg en de woning wel een mini barstje komt.. Maar vind ik persoonlijk minder storen dan bv een silicone voeg van een cm.

Bovenaan