• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

temperatuur concentrisch rookkanaal

Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
946
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo,



ik had graag geweten wat de temperatuur is van de buitenste buis van een concentrisch rookkanaal van een gashaard.

Dit op het moment dat de haard het hardst brandt.



Ik vind nergens iets op internet?



dit naar aanleiding van het feit dat ik in de dals een doorvoer heb voor dit rookkanaal,

maar daar kruis ik een aantal elektriciteitskabels (zo van die witte geribde), en nu vroeg ik me af of ik er isolatie moet tussensteken.



Ook zal het rookkanaal door mijn onderdak gaan, Celit 4D,

kan dit kwaad?



hoe heet wordt zo'n afvoerkanaal eigenlijk?

iemand een idee?
 

d357

Lid
Lid geworden
22 jun 2009
Berichten
251
Waarderingsscore
0
Punten
16
Aan uw onderdak zou ik niet veel schrik hebben. De lucht is nog maar net aangezogen van buiten en de buitenbuis zal dus ongeveer de buitentemperatuur hebben.



Naarmate je meer naar beneden gaat, zal er meer en meer warmtewisseling hebben plaatsgevonden en dus warmer worden. Bij een kennis wordt dat een 100° nabij de gashaard. Hangt natuurlijk af van je type gashaard en lengte buis.
 
Lid geworden
19 mrt 2008
Berichten
1.563
Waarderingsscore
1
Punten
0
Op je schouw staat een code (CE-markering cfr. EN 1856-1).

bv. T450 N1 W Vm-L50 040 G 50

De laatste getallen zijn de afstand in mm tot brandbaar materiaal (elektrische leidingen, ...) die je minimaal moet aanhouden. In bovenstaand geval dus 50 mm.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan