• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Telenet Digitaal op meerdere TV-toestellen.

Lid geworden
21 dec 2006
Berichten
744
Waarderingsscore
1
Punten
0
Een technicus van Telenet wist me op Batibouw te vertellen dat ik gelijk hoeveel TV's kon aansluiten op een digitale aansluiting. Het enige wat ik zou verliezen op een tweede (en volgende) TV is de interactiviteit.



Ik weet niet, maar heeft iemand dit hier al eens getest? Ik geloof er namelijk niet veel van (heb je dan 2 digiboxen nodig of hoe zit dat?). Zelfde persoon wist me trouwens te vertellen dat ze aan het uitkijken waren naar een abonnementsformule per toestel. Dus zelfs als het nu wèl mogelijk is, lang zal het waarschijnlijk niet meer duren :-(
 
Lid geworden
19 sep 2006
Berichten
1.199
Waarderingsscore
1
Punten
0
Om Telenet digital TV te delen moet je alvast het signaal splitsen.

En natuurlijk krijgt elke aangesloten ontvanger dan krak hetzelfde pakkeet aangeboden.



Het probleem begint bij de set top box van Telenet.

Telenet gebruikt een gesloten systeem en dat betekent dat Telenet kontrole kan uitoefenen als ze dat willen tenminste.

In elk geval: Elke aangesloten TV zal minstens een set top box van telenet nodig zijn en geldige smartcard.



In principe moet je dan beeld krijgen. Maar, ik kan niet bevestigen dat je beeld zal blijven krijgen , hangt af in hoeverre interactiviteit toegepast is.

Nu ze moeten iets doen willen ze concurrentiëel blijven. Plat geloven zou ik in elk geval niet doen want er bestaat zoiets als klant binding...dus eerst klant binnenrijven en dan later wel zien.



Het zou pas fijn zijn als Telenet de klant de keus laat welke set top box ze nemen (in geval van aankopen) Het enige wat de box wel moet ondersteunen is MHP en voorzien van een Nagravision CAM en natuurlijk DVB-C tuner. MHP staat los van het platform en dat is net het interactiviteitsdeel waar telenet zoveel poeha rond maakt maar al jaren via satelliet actief is, zij het beperkt.

Echt, aan gans de huidige digitale techniek is niks maar dan ook niks innovatief wat DVB betreft.
 
Lid geworden
26 mrt 2006
Berichten
364
Waarderingsscore
0
Punten
0
mocht je telenet digitaal aansluiten vraag dan eerst met zekerheid of ze de volle kwaliteit kunnen leveren op jou adres. wij hebben sinds oktober digitale tv van telenet, sinds 1 maand slecht beeld, reeds 3 maal een technieker langs gekomen en ligt aan de kabels in de grond. buren hebben vorige week een brief gekregen dat ze aan de kabels gaan werken om een beter kwaliteit te kunnen leveren. ik had graag toen geweten dat de kwaliteit nog niet optimaal was dan was iknu niet aan het betalen voor iets waar ik geen gebruik van kan maken.



ps k vraag me nog steeds af waarom de buren een brief van telenet hebben gekregen met de waarschuwing dat ze gaan werken en er vanaf 5 april storingen kunnen zijn op de tv en wij deze brief niet mochten ontvangen.
 
G

Guest

Guest
leentje wrote:
ps k vraag me nog steeds af waarom de buren een brief van telenet hebben gekregen met de waarschuwing dat ze gaan werken en er vanaf 5 april storingen kunnen zijn op de tv en wij deze brief niet mochten ontvangen.



Factuur niet betaald ;)
 
Lid geworden
7 jun 2006
Berichten
471
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij hebben Telenet Digitaal en hebben maar één digibox en onze tv's boven hebben ook digitale televisie, geen probleem. Ook het beeld heeft hierbij geen kwaliteitsverlies.



Enige probleem is dan natuurlijk wel dat je boven te zien krijgt wat beneden op de digibox staat. Dus als iemand beneden van zender verandert, verandert die boven mee. Je kan natuurlijk dan wel vragen dat ze beneden analoog verder kijken.
 
Lid geworden
21 dec 2006
Berichten
744
Waarderingsscore
1
Punten
0
Spidertje69 wrote:
Enige probleem is dan natuurlijk wel dat je boven te zien krijgt wat beneden op de digibox staat. Dus als iemand beneden van zender verandert, verandert die boven mee



Jah, dat is die niet de bedoeling hé. De bedoeling is dat elk TV-toestel zelf zijn zender kan bekijken.



Spidertje69 wrote:
Je kan natuurlijk dan wel vragen dat ze beneden analoog verder kijken.



En daar zit de clou. Binnenkort zetten ze het analoog kraantje dicht en moet je minstens 2 digiboxen hebben. Weet iemand of een SmartWii werkt op Digibox?
 
Lid geworden
19 sep 2006
Berichten
1.199
Waarderingsscore
1
Punten
0
Het is inderdaad de bedoeling dat je op elke TV vrije keus hebt naar welk kanaal je kijkt. Technologisch kan het, ik heb al uitvoerig de manier beschreven om eigenlijk een satelliet signaal te verdelen, maar negeer LNB's en de coax verbindingen tussen de LNB's en de multiswitch en al vanaf multiswitch geld ook voor analoge TV, DVB-T, DVB-C gezien dit allemaal binnen het frequentiegebied van de multiswitch zit. de multiswitch moet dan wel over een antenne ingang beschikken. Natuurlijk vraagt een multi TV opstelling een grotere investeringskost maar kom, voor wat, hoort wat.

En stel je schakelt toch om van TV vlaanderen naar Telenet /Indi digital TV of DVB-T of gebruikt ze simultaan , de infrastructuur moet je dan niet meer wijzigen. Enkel set top boxen.



Helaas Telenet met zijn gesloten systeem he.
 
Lid geworden
20 mrt 2006
Berichten
1.129
Waarderingsscore
1
Punten
0
leentje wrote:
ps k vraag me nog steeds af waarom de buren een brief van telenet hebben gekregen met de waarschuwing dat ze gaan werken en er vanaf 5 april storingen kunnen zijn op de tv en wij deze brief niet mochten ontvangen.



Die hebben wij ook ontvangen; Ze zullen dus op meerdere plaatsen in Lint wel aan het werken slaan.
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan