Telenet CV8560E modem + Niko Home Control: mobiele app krijgt geen oproepen van videobuitenpost

shutterfreak

Gewaardeerd lid
Lid geworden
22 okt 2008
Waarderingsscore
260
Punten
63
Bij onze renovatie werd de Telenet CV8560E modem (zonder Wi-Fi) geplaatst, omdat Wi-Fi op die plaats zinloos was. Daarvoor hebben we een eigen Wi-Fi netwerk (Netgear Orbi.

De Connected Controller II is rechtstreeks verbonden met een LAN-poort van de Telenet modem, en de NHC PoE-toestellen (videobuitenpost en touch screen) zijn via een PoE-switch verbonden met LAN-poort 1 van de Connected Controller.

Alle bedieningen werken naar behoren, maar we ontvangen nooit een signaal op de mobiele app als er iemand aan de voordeur aanbelt.

Ik heb ook geprobeerd via MijnTelenet poorten 22, 53, 80, 123 en 443 open te zetten (port forwarding: interne poort x <-> externe poort 9000 + x), maar dat verandert niets.

Wie kan mij verder helpen?

Eendraadsschema

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 jul 2017
Waarderingsscore
1.280
Punten
113
Volgens mij is dit een modem only die maar 1 publiek ip adres doorgeeft en moet je er zelf een router achter plaatsen wat u ip adressen uitdeelt. Dus u netgebruikers orbi zal dat ip adres krijgen en NHC controller niet.

shutterfreak

Gewaardeerd lid
Lid geworden
22 okt 2008
Waarderingsscore
260
Punten
63
De Telenet CV8560E modem is standaard voorzien van een router. Die kan je uitschakelen door de modem in bridging mode te zetten. Daar moet je het WAN MAC-adres opgeven van je externe router.

Het kan toch niet de bedoeling zijn om de Connected Controller in de DMZ te plaatsen?

Eendraadsschema

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 jul 2017
Waarderingsscore
1.280
Punten
113
Kijk dan eens in de diagnosepagina van de software welk ip adres de controller krijgt. En welke kleur brand het led lampje op de controller.

shutterfreak

Gewaardeerd lid
Lid geworden
22 okt 2008
Waarderingsscore
260
Punten
63
Kijk dan eens in de diagnosepagina van de software welk ip adres de controller krijgt. En welke kleur brand het led lampje op de controller.
De Server LED is groen.

Het IP-adres van de Connected Controller is een privaat adres dat werd toegekend door de Telenet modem (192.168.0.115).

Eendraadsschema

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 jul 2017
Waarderingsscore
1.280
Punten
113
Dit staat in de release notes van de laatste versie van Windows en Mac
  • Activeer op mobiele iOS toestellen steeds mobiele data én wifi en zorg ervoor dat de batterij voldoende opgeladen is. Dit om er zeker van te zijn dat alle oproepen van de videobuitenpost steeds ontvangen worden. Dit kan vooral een probleem vormen indien de energiebesparingsmodus geactiveerd wordt.
En dit staat extra bij Mac:
Belangrijk: toegangscontrole wordt niet ondersteund op iPhone 7 of ouder. Als je toegangscontrole wilt blijven gebruiken, neem dan contact op met Niko customer services om de functie opnieuw te activeren in de Niko Home Control II app.

Lid geworden
12 mrt 2021
Waarderingsscore
12
Punten
3
Welke app gebruik je?
best de blauwe Niko home app gebruiken en de gele home control ll app wissen.
daar zou het meestal mee moeten opgelost zijn

art

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mei 2009
Waarderingsscore
2.831
Punten
113
Volgens mij is dit een modem only die maar 1 publiek ip adres doorgeeft en moet je er zelf een router achter plaatsen wat u ip adressen uitdeelt. Dus u netgebruikers orbi zal dat ip adres krijgen en NHC controller niet.

Een modem routeert niet (is een L2 toestel) maar bindt 1 ip adres aan een ethernet interface.
modem-only toestellen kan je bij Telenet al geruime tijd niet meer verkrijgen.

Stefaan Van Slycken

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mei 2017
Waarderingsscore
1.189
Punten
113
+1 voor de vraag welke app je gebruikt. De gele maakt sinds enige tijd geen verbinding meer met de videofonie. Je mag gele en blauwe samen op je apparaat laten draaien, als je toch liever de gele gebruikt.
(Gele app= "niko home control 2 app", blauwe app = "niko home app". Voordeel blauwe: je kan ook acties, sferen en namen wijzigen in de app.)

art

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mei 2009
Waarderingsscore
2.831
Punten
113
Bij onze renovatie werd de Telenet CV8560E modem (zonder Wi-Fi) geplaatst, omdat Wi-Fi op die plaats zinloos was. Daarvoor hebben we een eigen Wi-Fi netwerk (Netgear Orbi.

De Connected Controller II is rechtstreeks verbonden met een LAN-poort van de Telenet modem, en de NHC PoE-toestellen (videobuitenpost en touch screen) zijn via een PoE-switch verbonden met LAN-poort 1 van de Connected Controller.

Alle bedieningen werken naar behoren, maar we ontvangen nooit een signaal op de mobiele app als er iemand aan de voordeur aanbelt.

Ik heb ook geprobeerd via MijnTelenet poorten 22, 53, 80, 123 en 443 open te zetten (port forwarding: interne poort x <-> externe poort 9000 + x), maar dat verandert niets.

Die poorten staan standaard open.

shutterfreak

Gewaardeerd lid
Lid geworden
22 okt 2008
Waarderingsscore
260
Punten
63
Welke app gebruik je?
Ik gebruikte tot nu de gele (NHC II app)...
+1 voor de vraag welke app je gebruikt. De gele maakt sinds enige tijd geen verbinding meer met de videofonie. Je mag gele en blauwe samen op je apparaat laten draaien, als je toch liever de gele gebruikt.
(Gele app= "niko home control 2 app", blauwe app = "niko home app". Voordeel blauwe: je kan ook acties, sferen en namen wijzigen in de app.)
Dit verklaart veel. Ik heb nu de "blauwe" app geïnstalleerd en daarmee kan ik al een verbinding leggen met de buitenpost. Eureka!

Nu nog wachten tot iemand aan de deur belt...

Ok. Dan ga ik nu de port forwarding regels wissen.

art

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mei 2009
Waarderingsscore
2.831
Punten
113
Welke app gebruik je?
Ik gebruikte tot nu de gele (NHC II app)...
Dit verklaart veel. Ik heb nu de "blauwe" app geïnstalleerd en daarmee kan ik al een verbinding leggen met de buitenpost. Eureka!

Nu nog wachten tot iemand aan de deur belt...

Ok. Dan ga ik nu de port forwarding regels wissen.
Het heeft ook geen zin om uitgaande poorten te mappen.

shutterfreak

Gewaardeerd lid
Lid geworden
22 okt 2008
Waarderingsscore
260
Punten
63
Het heeft ook geen zin om uitgaande poorten te mappen.
Ik wist niet of het inkomende dan wel uitgaande poorten waren.

Voor een ander servetje heb ik die port forwarding wel nodig om het extern te kunnen bereiken.

Eendraadsschema

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 jul 2017
Waarderingsscore
1.280
Punten
113
Alleen is de vraag hoelang gaat de gele app nog werken. Want denk als de smartphones over 1 of 2 jaar zover geüpdate zijn dat ze de blauwe app allemaal kunnen draaien dat de gele zal verdwijnen. De gele blijft nu nog actief voor toestellen die de blauwe app niet ondersteunen.

shutterfreak

Gewaardeerd lid
Lid geworden
22 okt 2008
Waarderingsscore
260
Punten
63
Blijkt dat ik de oproepen wel op mijn iPhone krijg (blauwe app), maar ik kan helaas de oproepen niet beantwoorden.

Ik hoor dus wel op mijn iPhone wat er aan de buitenpost gebeurt als ik opneem, maar zij horen mij niet.

Maarten Vanhoucke

Actief Lid
Lid geworden
24 jul 2016
Waarderingsscore
77
Punten
28
Blijkt dat ik de oproepen wel op mijn iPhone krijg (blauwe app), maar ik kan helaas de oproepen niet beantwoorden.

Ik hoor dus wel op mijn iPhone wat er aan de buitenpost gebeurt als ik opneem, maar zij horen mij niet.
Standaard staat de microfoon van je iPhone uit als je opneemt, dus 'videocall' aannemen en dan op die interface staat een knop waarmee je spraak kan aanzetten. Heeft de blauwe app toestemming tot je microfoon?

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan