In mijn kelder ben ik mijn tegels aan het verwijderen. Op het eerste stuk ging dit en zag je heel duidelijk waar de beton eindigde waar de tegellijm zat en wat de tegel was. Soms kreeg ik de tegellijm er niet af, maar daar ga ik later nog wel met een betonfrees over. Echter in het andere deel heb ik een tegel weggenomen, maar ik zie dus niet waar de tegellijm eindigt en waar de beton begint. Als ik er met een beitel in ga, ga ik zonder problemen dieper en kom ik in een soort van korrelige grijze massa terecht. Weet iemand hoe dit kolt en hoe ik de tegels kan verwijderen zonder alles kapot te maken?
Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven.
Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Tegels verwijderen
- Lid geworden
- 13 mrt 2006
- Waarderingsscore
- 14
- Punten
- 0
De tegels zijn hechtend gelijmd op de beton. Vandaar dat die lijm moeilijk te verwijderen is. De andere tegels zullen ook hechtend geplaatst zijn, maar met een al dan niet verrijkte zand/cement samenstelling. De grijze kleur komt van de cement en de korreligheid van het zand. Zeer gemakkelijk te verwijderen. Op een beton moeten de tegels hechtend geplaatst worden en mag er geen uitzettingsvoeg geplaatst worden. Ook een randisolatie is niet nodig, maar het mag wel.
jp
jp
Dank voor de reactie, die tegels die op de beton gelijmd zijn dat snap ik, maar het probleem zijn die andere tegels die dus niet op een beton zitten. Ik kan daar blijven doorgaan met een beitel tot verschillende centimeters diep zonder dat ik ergens iets echt hards tegen kom. Hoe verwijder ik die het best en wat moet ik dan doen?

Bijlagen
- Lid geworden
- 13 mrt 2006
- Waarderingsscore
- 14
- Punten
- 0
Je zal toch best op een plekske moeten graven om te zien wat de toestand is. Als er geen vloerplaat of beton te vinden is, zal er een chape moeten geplaatst worden.
jp
jp