Tegels in dagkant

• Tags tegels
  • Akasha

Nieuw Lid
    Lid geworden
    12 jul 2010
    Waarderingsscore
    8
    Punten
    8
    Vast een hele stomme vraag, maar we hebben grote ramen tot op de grond in de woonkamer.
    De tegels (80*80) zijn nu getekend zodat ze IN de dagkant van het raam parallel met het eiland starten met een volle tegel.Is dat de meest gangbare manier van werken, of wordt er eerder een strook in de dagkant gelegd? Er komen wss geen gordijnen ofzo.
    Het eiland is niet correct ingetekend op plan - wordt 120 vanaf hoek van het raam (dus tussen muur en eiland) + eiland zelf 130 + 1m tussen eiland en aanrecht.

Er zit ook een uitsprongetje in ons huis, waardoor je net geen volle tegel hebt aan de meest zichtbare muur - maar wel een redelijk stuk.
    Ook aan de inkomdeur (wordt zo'n stalen deur) moet de uitzetvoeg in het midden van de opening ipv op de kop zoals op plan is ingetekend. Dat maakt dat je daar ook een mini-reepje krijgt?
    En ook aan de bureau krijg je aan de zichtbare muur een reepje, maar goed, ergens zal het altijd slecht uitkomen.

Inzichten zijn welkom!

1777366037642.png

zoals je zelf wil, je kan vb ook linksonder starten met een volledige tegel

bespreek dit met de vloerder en vraag vb om zo weinig mogelijk smalle stroken te hebben

persoonlijk : kleine lokaal (toilet) kan veel bepalen, ik zie graag volle tegen aan inkomdeur, ...

Ik denk dat ze starten met de volle tegel aan de voordeur en nog eens aan de achterdeur.
    Aangezien dat van de voordeur met een zichtlijn doorloopt tot de zijmuur van de living wordt dat zo gedaan. Ik denk dat dat toeval is dat dat in die dagkant op een volle tegel uitkomt, maar is ook zeer goed zo.

zoals je zelf wil, je kan vb ook linksonder starten met een volledige tegel

bespreek dit met de vloerder en vraag vb om zo weinig mogelijk smalle stroken te hebben

persoonlijk : kleine lokaal (toilet) kan veel bepalen, ik zie graag volle tegen aan inkomdeur, ...
    Mnee de starttegel staat erop he, die ligt gelijk met de dagkant, maar dan aan het uitsprongetje.
    We kunnen dat helaas niet bespreken met de vloerder (is projectwoning), enkel met de tegelhandel, en dat loopt moeizaam.
    Dat moet vooraf gekozen worden, maar is ne lastige (zeker op een plannetje dat niet 100% klopt)

De vraag was vooral of het gebruikelijk is om in de dagkant te starten/tegel te laten doorlopen tot aan raam of eerder om een strook in dagkant te zetten en volle tegel tegen de muur. Nu is eerste getekend, waardoor ja imho miniministrookje aan de haldeur zal krijgen. Dat is niet zo als je srook aan raam maakt, in de dagkant. Maar weet niet of dat gebruikelijk is.

Ik denk dat ze starten met de volle tegel aan de voordeur en nog eens aan de achterdeur.
    Aangezien dat van de voordeur met een zichtlijn doorloopt tot de zijmuur van de living wordt dat zo gedaan. Ik denk dat dat toeval is dat dat in die dagkant op een volle tegel uitkomt, maar is ook zeer goed zo.
    Nee dat is geen toeval, de starttegel staat ingetekend (met dat oranje pijltje op. Aan de voordeur wordt een stukje uitgehaald, en aan de achterdeur een mat ingewerkt.. Aan de deur van living naar woonkamer zal een uitzetvoeg zitten van pakweg 1.5 cm na de eigenlijke voeg. Dat lijkt me archilelijk omdat dat in de zichtlijn zit - als de deur dicht is. (maar die deur komt er de eerste vijf jaar niet).

Ik kan het plan niet uitvergroten maar als het onderaannemers zijn, wees maar zeker dat ze er gewoon voor kiezen wat het rapste gaat. Minste snijden dus. Als je het niet meer kan bespreken maakt het dan nog veel uit?

Om welke tegel gaat het?

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Terug
Bovenaan