Tegelen spatwand keuken

Lid geworden
11 jan 2020
Waarderingsscore
0
Punten
1
Ik heb onlangs de muur van de keuken glad gemaakt met polyfilla rolbare muurplamuur ( paar mm). De bedoeling was hiertegen een spatwand te plaatsen. Het effect valt tegen dus heb ik besloten alsnog de spatwand te tegelen (met zelliges). Op de lijm ( webercol plus) staat echter dat ik dit niet mag aanbrengen op muren met een dunne uitvlaklaag. Dus ik moet de polyfilla er terug afhalen of kan dit niet zoveel kwaad?

grandscenicman

Gewaardeerd lid
Lid geworden
4 dec 2011
Waarderingsscore
118
Punten
63
Ik zou zeggen : probeer het met 1 tegel ?
Kam je muur in , doe ook lijm op je tegel en lijm deze op je muur....
Laat minstens 2 dagen uitharden en probeer de tegel er af te halen.....je zal vanzelf merken dat dit makkelijk of moeilijk gaat.
Je zou ook de muur eerst kunnen instrijken met een primer , zo zuigt de muur niet eerst al het vocht uit de lijm.
Bij rechtstreeks lijmen op die laag polyfilla zou het zomaar kunnen dat je lijm te snel uitdroogt en komen de tegels na verloop van tijd terug los.
Dat is ook de reden waarom ze bij beton storten een laag folie/plastiek onder het beton voorzien.....dat is puur om het beton trager te laten uitharden .....als het water er te snel wordt uitgetrokken krijg je geen sterk beton. :)

Bovenaan