• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Te grote gaten voor de spots

Wijgaan(ver)bouwen

Zeer Actief lid
Lid geworden
23 okt 2021
Waarderingsscore
197
Punten
43
Mag ik nog eens advies vragen ?

Onze opbouwspots zijn 5,5 cm diam en de gaten in plafond ook ongeveer dat, dus 't is prutsen en brielen om die vast te zetten. Bij 7 spots lukt het gewoon niet, gat te groot en ze hebben dus geen grip.

De afdekplaatjes die ik vind om te grote gaten te bedekken zijn allemaal >9,5 cm groot, dat gaan echt niet elegant zijn als er dan 1,5 cm rondom rond zichtbaar is boven die spot.

Waarmee kan ik dat gat best dichtmaken zodat het stevig genoeg is om er nadien gaten in te boren om spot aan vast te hangen. ? Het gaat over volle plafonds, geen gyproc.

alvast bedankt alweer

lening

Actief Lid
Lid geworden
17 jul 2018
Waarderingsscore
64
Punten
28
Kijk eens naar b12 reparatiemortel.

Aguynguerran

Gewaardeerd lid
Lid geworden
9 aug 2021
Waarderingsscore
374
Punten
63
Ik volg mee, ik ben ook aan 't sukkelen met héél gelijkaardige opbouwspots. Sommige gaten zijn ook te groot, of mijn boor schiet altijd weg in het gat waar de kabels doorzitten.

Hangen die van jou direct waterpas? Als ik de mijne monteer met de twee vijzen dan hangt ie schots en scheef. Zou er kaleerblokjes achter moeten steken maar 't is echt een gedoe. Het is niet dat het pleisterwerk niet waterpas is, hij trekt zichzelf scheef... Mogelijks doordat de gaten van de pluggen niet perfect recht naar beneden wijzen, aangezien ik zo geen grip vond met de boor.

Gromker

Lid
Lid geworden
3 jun 2018
Waarderingsscore
8
Punten
18
Is het geen optie om de spots decentraal over het gat te monteren en maar met 2 of 3 of X schroeven vast te zetten ipv het max aantal? Dan kunt ge wat spelen om uw gat zoveel mogelijk te bedekken en toch voldoende stevig vast te zetten.
En normaal lukt het met wat foefelen ook nog wel dat de plaatsing in de ruimte nog OK is (op lijn houden, allemaal even ver opschuiven,....).
Dat zichtbaar is relatief eenvoudig te retoucheren met plakwerk.

JeyJey

Actief Lid
Lid geworden
1 feb 2017
Waarderingsscore
76
Punten
28
Grotere spots kopen.

Maar dat zal vast geen optie zijn :):)

(Het is vrijdag hé)

shutterfreak

Gewaardeerd lid
Lid geworden
22 okt 2008
Waarderingsscore
303
Punten
63
Kan je eventueel je spots bevestigen aan een inbouw plafondrozet?

Wijgaan(ver)bouwen

Zeer Actief lid
Lid geworden
23 okt 2021
Waarderingsscore
197
Punten
43
Is het geen optie om de spots decentraal over het gat te monteren en maar met 2 of 3 of X schroeven vast te zetten ipv het max aantal? Dan kunt ge wat spelen om uw gat zoveel mogelijk te bedekken en toch voldoende stevig vast te zetten.
En normaal lukt het met wat foefelen ook nog wel dat de plaatsing in de ruimte nog OK is (op lijn houden, allemaal even ver opschuiven,....).
Dat zichtbaar is relatief eenvoudig te retoucheren met plakwerk.
helaas niet nee, spot is 5,5 mm en er steken 2 niko bus kabels door, dus er is echt zo goed als geen speling

Wijgaan(ver)bouwen

Zeer Actief lid
Lid geworden
23 okt 2021
Waarderingsscore
197
Punten
43
Grotere spots kopen.

Maar dat zal vast geen optie zijn :):)

(Het is vrijdag hé)
alles is een optie natuurlijk. Maar we zien deze gewoon echt graag omdat ze zo slank zijn, dus gaan we toch eerst alles proberen om dit te doen werken

Wijgaan(ver)bouwen

Zeer Actief lid
Lid geworden
23 okt 2021
Waarderingsscore
197
Punten
43
Ik volg mee, ik ben ook aan 't sukkelen met héél gelijkaardige opbouwspots. Sommige gaten zijn ook te groot, of mijn boor schiet altijd weg in het gat waar de kabels doorzitten.

Hangen die van jou direct waterpas? Als ik de mijne monteer met de twee vijzen dan hangt ie schots en scheef. Zou er kaleerblokjes achter moeten steken maar 't is echt een gedoe. Het is niet dat het pleisterwerk niet waterpas is, hij trekt zichzelf scheef... Mogelijks doordat de gaten van de pluggen niet perfect recht naar beneden wijzen, aangezien ik zo geen grip vond met de boor.
Degene die we bevestigd kregen hangen mooi pas. Het is opgebouwd uit een heel dun plaatje dat je eerst aan plafond vastmaakt en daar draaj je dan je lampje in en dat de spot zelf erover.

Wijgaan(ver)bouwen

Zeer Actief lid
Lid geworden
23 okt 2021
Waarderingsscore
197
Punten
43

De electricien was er gisteren om nog een en ander aan de kast te doen en heb het met hem bekeken.
Alles is al geschilderd en afgewerkt dus we kunnen alleen dat gat zelf opvullen met mortel en er dan 2 openingen in voor de kabels + nog eens doorboren om de lamp vast te zetten, electricien vreest dat het niet zal werken en er terug uit kan vallen. Ik ken van mortel en dergelijke niets vanaf dus ik heb geen idee.

We kunnen eraan via zolder, dus hij stelde anders voor om de kroonsteen (suikertje) te versteken naar boven en daar alles vast te maken ipv in de spot zelf en dan kan het plaatje van bovenaf strakgetrokken worden tegen het plafond en vastgekit langs onderen.

lening

Actief Lid
Lid geworden
17 jul 2018
Waarderingsscore
64
Punten
28

De electricien was er gisteren om nog een en ander aan de kast te doen en heb het met hem bekeken.
Alles is al geschilderd en afgewerkt dus we kunnen alleen dat gat zelf opvullen met mortel en er dan 2 openingen in voor de kabels + nog eens doorboren om de lamp vast te zetten, electricien vreest dat het niet zal werken en er terug uit kan vallen. Ik ken van mortel en dergelijke niets vanaf dus ik heb geen idee.

We kunnen eraan via zolder, dus hij stelde anders voor om de kroonsteen (suikertje) te versteken naar boven en daar alles vast te maken ipv in de spot zelf en dan kan het plaatje van bovenaf strakgetrokken worden tegen het plafond en vastgekit langs onderen.
B12 is geen gewone mortel hoor deze heeft ook nog een zeer goede kleefkracht waardoor deze blijft hangen. Dus gaat niet vallen hoor.

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Verwijderd lid 178789
22/05/2015 - 20:12:58
10
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan